X800XT Upgraden.

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-06 12:06

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Hey, ik kan het oude "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic niet meer vinden maar zit wel met een kleine vraag.

Mijn pc heeft nu een X800XT en die heeft goed zijn werk gedaan maar begint nu toch wel achter te lopen op de games die uitkomen, dus ik wil graag een X1900XT kopen van ~450 euro.

Nu is er een vriend van mij die wel intresse heeft in de X800XT, wat zouden jullie voor deze 2e hands kaart vragen? De kaart is nooit overgelockt, en ook nooit problemen mee gehad. Het is gewoon een prima werkende videokaart.

Verdere systeem.

AMD 3500+
1GB PC3700 Kingstone.
A8N-E.
X800XT
300GB Maxtor HDD SATA.

[ Voor 11% gewijzigd door MrVegeta op 28-03-2006 23:51 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02:00
200 euries max

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 13:34

Krizzie

Progressive Music \o/

Bekijk vraag en aanbod sectie eens zou ik zeggen. :) Ik denk dat €190 a €200 toch wel het max is. (Als je tenminste alles netjes erbij leverd)

Geluidswolk

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ik heb de kaart voor 280 gekocht ~6 maanden geleden samen met de rest van de PC.

http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=JAXA90&

Het gaat om deze kaart, het is BULK dus niets extra's. Geen mooi doosje etc, heb nog wel alle kabels. Dus rond de 175 euro kan ik wel een koper vinden. Dat zou wel relaxed zijn.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:43

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik sta iedere keer weer met verbaasing te kijken, dat dergelijke kaarten die toch redelijk veel gekost hebben nog geen half jaar geleden, al weer van de hand gedaan worden, omdat ze niet meer zouden voldoen. Ik snap niet waar mensen het geld vandaan halen.

Zelf heb ik nog een ATI Radeon 9800 Pro en speel eigenlijk alleen World of Warcraft, maar dit kan ik met deze kaart nog doen op 1600x1200@32bit kleuren 100Hz met alle sliders van de eyecandy op max. Mogelijk dat ik in grote instances even terug zou moeten schakelen nar 1280X1024, maar dat is ook nog een aardige resolutie. Ik gebruik overigens een 19" IIyama CRT scherm.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
MrVegeta schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 23:44:
Hey, ik kan het oude "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic niet meer vinden maar zit wel met een kleine vraag.
Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 12 :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

^^ met hem. Waar ze het geld vandaan halen interesseert me niet, ik vind het gewoon dom dat je het daaraan uitgeeft.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
_Dune_ schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 23:58:
Ik sta iedere keer weer met verbaasing te kijken, dat dergelijke kaarten die toch redelijk veel gekost hebben nog geen half jaar geleden, al weer van de hand gedaan worden, omdat ze niet meer zouden voldoen. Ik snap niet waar mensen het geld vandaan halen.

Zelf heb ik nog een ATI Radeon 9800 Pro en speel eigenlijk alleen World of Warcraft, maar dit kan ik met deze kaart nog doen op 1600x1200@32bit kleuren 100Hz met alle sliders van de eyecandy op max. Mogelijk dat ik in grote instances even terug zou moeten schakelen nar 1280X1024, maar dat is ook nog een aardige resolutie. Ik gebruik overigens een 19" IIyama CRT scherm.
WoW is onderhand ook al 1 jaar oud. Games zoals FEAR, Oblivion, de nieuwe Unreal Tournament ga ik niet halen met de X800XT.

Waar mensen het geld vandaan halen? Dat is toch geen lastige vraag? Werken en ik verkoop af en toe nog wat dvd's en fix wat pc's. Dan kan het wel uit. Toen ik die X800XT kocht was de kaart al niet meer de nieuwste, 6 maanden later is het gewoon een low end kaart.

De markt gaat gewoon heel hard met deze dingen.

@r00n
Thnx, bookmark, was hem al kwijt...

@Guido
Waar moet ik mijn geld dan aan uitgeven? Ik bedoel, ik spaar ervoor, gamen is een grote hobby van mij, en hobbys kosten eenmaal geld.

ps.
Guido, _Dune_, ik wil niet onbeleeft klinken maar waar bemoeien jullie je mee? :+ Wat ik met mijn gespaarde geld doe is toch mijn zaak, als mijn favo games niet lekker meer draaien moet er wat gebeuren. Dus ehm, post wat nuttigs ofzo }:O

//edit.

Ik heb die pc ongeveer 6 maanden geleden samen gesteld, daarvoor had ik een AMD1500 een 20GB HDD (5500) 512 geheugen en een Geforce 4 440mx.

Het is dus niet zo dat constant een nieuwe PC koop, maar ik heb nu wat geld opzij gezet hiervoor.
Nu hou ik op mezelf te verdedigen :P

[ Voor 18% gewijzigd door MrVegeta op 29-03-2006 00:12 ]

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Op marktplaats kun je 'm idd wel voor 175 euro kwijt :P , gewoon de feiten positief kleuren.
Alhoewel een X800XT wel voldoet voor FEAR hoor, kdenk dat high/1280 moet lukke, maar dat zijn je eigen zaken welke eisen je stelt natuurlijk ;) .

Trouwens, zou een 7900GT niet een betere keuze zijn wanneer die weer beschikbaar is, is ong. 150 euro goedkoper en ook sneller dacht ik zo. my bad :P . Maar wel veel prijsverschil natuurlijk ja ;) .

[ Voor 33% gewijzigd door finsdefis op 29-03-2006 00:18 ]

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ik weet dat mijn pc dat niet trekt :). Net als Oblivion, draaid ook niet goed. Ben nu wat verwend door mooi GFX. :p

//edit1.
Hij is niet sneller. Ik zal wat reviews doorlezen over die kaarten, Die prijs scheelt natuurlijk wel heel veel.

[ Voor 36% gewijzigd door MrVegeta op 29-03-2006 00:15 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:43

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

MrVegeta schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 00:06:
[...]

WoW is onderhand ook al 1 jaar oud. Games zoals FEAR, Oblivion, de nieuwe Unreal Tournament ga ik niet halen met de X800XT.

Waar mensen het geld vandaan halen? Dat is toch geen lastige vraag? Werken en ik verkoop af en toe nog wat dvd's en fix wat pc's. Dan kan het wel uit. Toen ik die X800XT kocht was de kaart al niet meer de nieuwste, 6 maanden later is het gewoon een low end kaart.

De markt gaat gewoon heel hard met deze dingen.

@r00n
Thnx, bookmark, was hem al kwijt...

@Guido
Waar moet ik mijn geld dan aan uitgeven? Ik bedoel, ik spaar ervoor, gamen is een grote hobby van mij, en hobbys kosten eenmaal geld.

ps.
Guido, _Dune_, ik wil niet onbeleeft klinken maar waar bemoeien jullie je mee? :+ Wat ik met mijn gespaarde geld doe is toch mijn zaak, als mijn favo games niet lekker meer draaien moet er wat gebeuren. Dus ehm, post wat nuttigs ofzo }:O
WoW is inderdaad inmiddels 1 jaar oud, maar de systeem eisen van het spel worden steeds hoger. Ik ben beginnen te spelen met 1GB aan geheugen in mijn Pc, in middels is dit 2GB geworden (Oniet specifiek voor WoW) ik kan merken dat ik nu weer een stuk beter door de steden kan wandelen dan op het laatste het geval was. Ook grafisch gezien komt er steeds meer bij, bij een volgende patch/update zal bijvoorbeeld weersomstandigheden worden geintroduceerd.

Daarbij is mijn ATI Radeon 9800 Pro (256bit) wel wat ouder dan een jaar.

Overigens heb je groot gelijk dat jij je geld uitgeeft aan jouw hobby. Zo staat mijn vriendin met grote verbasing te kijken dat ik meerdere Pc's (kompleet dan wel in onderdelen) heb staan. Aangezien je er maar achter één te gelijk kan zitten. Dan zeg ik ook, dit is hobby. ;)

Maar ik blijf er bij dat ik het snel vind een dergelijke kaart in een half jaar af te schrijven. Ik heb het idee dat er meer uit te persen is, maar aan de andere kant de door jouw genoemde spelen speel ik zelf niet.

[ Voor 4% gewijzigd door _Dune_ op 29-03-2006 00:17 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

De x800xt kan wel alle spellen van nu op high quality, en hoge resolutie en hoge AA aan!!!
Met Unreal tournament 2007 in aankomst krijg je t wel heel erg zwaar inderdaad, mischien dat je die dan nog net op medium kan draaien. Maar tis wel een nadeel dat de x800-serie over het shader model 2.0 beschikt, krijg je wel problemen mee met unreal tournament 2007!

Toch zou ik als ik jou nog ff w8ten op de volgende generatie games(nvidea 8000 etc.), het prestatieverschil tussen de x800xt en de x1900xt is wel groot hoor, maar k zou toch nog ff w8 ten omdat er tegen de tijd dat er spellen uitkomen, die jij niet meer op high kan draaien(unreal 2007 komt eind 2006 uit)er weer veel betere videokaarten zijn dan de x1900 xt en deze zal dan ook zwaar in prijs zakken, tis namelijk zonde om nu daarvoor al 600 euro ofzo te betalen! ;)

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Heb jezelf ook een X800XT? Laat ik het zo zeggen, mijn config kan FEAR niet op high end spelen, en oblivion ook niet. Dus alle games die later dit jaar uitkomen ook niet meer. Als ik nu 175 euro kan krijgen voor de X800XT en een X1900XT kan kopen voor 500 euro (min dus die 175 euro) lijkt het me een goede deal.

Ik kan wel wachten tot de nieuwe kaarten, maar op die manier blijf je altijd wachten. De bedoeling is ook een beetje om nu een goede videokaart te kopen, met een X1900XT verwacht ik het einde van het jaar wel te halen. Dan is het crossfire gebeuren ook wat beter uitgedacht en koop ik dan een Crossfire mobo met dual proc AMD en nog een X1900XT (of andere kaart natuurlijk).

//edit 1. De 7800 kan niet op tegen de X1900XT en een 7900 is 100 euro duurder. Dus ik denk dat ik het gewoon maar doe om de kaart voor ~175 euro kwijt te raken.

[ Voor 11% gewijzigd door MrVegeta op 29-03-2006 00:29 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hey, ik kan het oude "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic niet meer vinden
:? kom op zeg...

Het staat gewoon waar het hoort, in CSL. Verder is het sowieso nauwelijks een GoT-waardig topic aangezien alles wat erin staat toch met enige uitzoek- en nadenkwerk te vinden is. Bovendien is er een andere topic (taxatietopic) voor de vraag hoeveel dingen waard zijn. Dit is niet eens een kwestie van zoeken, maar gewoon even verder kijken dan je neus lang is - en iets zegt me dat we je dat wel eens eerder hebben vragen te doen :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.