Overclocken

Pagina: 1
Acties:

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-02 18:47
beste got forum-ers

ik heb weer een brandende vraag..
vroegah toen ik mijn 2200 xp nog had. had ik die overgeclockt heel leuk en zo
dus nu zou ik mijn amd 64 3200 oook graag overclocken

een maat van mij Z^ (hier op GoT: gambr0) heeft deze tut geschreven.. www.amd.nl.tt
ik begrijp hem wel goed maar nu zit er waarschijnlijk iets fout.. ik kan het helaas niet vinden..
mijn specs zijn

amd 64 3200
a8n-e moederbord
en nexus 350 watt voeding(aan de lage kant voor oc)

nu is het probleem dat als ik de fsb multieplier op 220 zet en de htt op 4 en de ddr op 333 en ik boot windows is er niets verandert ja hij staat iets hoger normaal zou er dan 2000 staan en dan staat er nu 2020 ... die 2 hoort dus 1 plaats naar links als je het mij vraagt of heb ik nu iets fout gedaan...
ik gebruik everest en cpu-z

ik hoor het graag van jullie

edit:

Afbeeldingslocatie: http://images.sugababes.nl/user_pics/97/97879_076ab5b6aa.jpg

edit: ja maar hij weet het ook niet hij is al een keer langs geweest

[ Voor 15% gewijzigd door verbraakje op 28-03-2006 23:07 ]

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Verwijderd

Wat heb je ingesteld? hoe heb je het ingesteld? heb je een plaatje van CPU-Z? Wat heb je zoal geprobeert?

Edit: Vraag hem je te helpen. Als het een maat is wil hij vast wel bij je langs komen en het uitleggen/voordoen.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2006 22:59 ]

Verwijderd

ik ben niet die gast van die tut ofzo, maar ik was ook bij hem langs geweest en iets klopt gewoon niet...

zn cpu multi = 10x (std 3200)
htt multi = 4x
fsb = 220

dus je zou zeggen: 10x220 = 2200 mhz maar hij pakt 2020 mhz....

wat 180 te weinig is... (zowel bij deze computer als in everest)

bij het opstarten stond volgens mij wel 2200 maar dat weet ik niet meer, dus dat moet je ff kijken sjoerd en idd ook ff cpu-z erop zetten en runnen...

/edit
mja, op zijn cpu-z kun je het al zien... (in bios staat HTT op 215 en cpu multi gewoon op 10x)

maar in bijvoorbeeld cpu-z pakt ie op de één of andere manier 201,5

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2006 14:42 ]

• verbraakje
niemand die weet wat het eventueel kan zijn
of iets wat ik kan proberen?

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:26
verbraakje schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 15:44:
niemand die weet wat het eventueel kan zijn
of iets wat ik kan proberen?
bios versie???
En 350 Watt Nexus voeding zou geen probleem moeten zijn voor OC heb zelf een 350 watt Aopen met zelfde processor en mobo heb hem op 2600mhz gehad zonder problemen

Vraag het misschien anders op dit topic:
[rml][ OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC resultaten deel 23[/rml]

• verbraakje
silencedead schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 15:56:
[...]

bios versie???
En 350 Watt Nexus voeding zou geen probleem moeten zijn voor OC heb zelf een 350 watt Aopen met zelfde processor en mobo heb hem op 2600mhz gehad zonder problemen

Vraag het misschien anders op dit topic:
[rml][ OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC resultaten deel 23[/rml]
asus a8n-e acpi bios reversion 1008

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:00

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Waarschijnlijk heb je het diskettestation disabled staan in het bios, meen tijdje terug dit ergens in een ander topic gelezen te hebben, typisch het a8n-e asus mobo.. oc word niet doorgevoerd, totdat je die floppydisk enabled...

succes

edit: gevonden [rml]FirefoxAG in "[ OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC resu..."[/rml]

[ Voor 16% gewijzigd door SAiN ONeZ op 29-03-2006 20:02 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:17
sain onez schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 20:00:
Waarschijnlijk heb je het diskettestation disabled staan in het bios, meen tijdje terug dit ergens in een ander topic gelezen te hebben, typisch het a8n-e asus mobo.. oc word niet doorgevoerd, totdat je die floppydisk enabled...

succes

edit: gevonden [rml]FirefoxAG in "[ OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC resu..."[/rml]
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Dat vind ik echt een grappige.
Ik nomineer deze voor bug van het jaar.

[ Voor 9% gewijzigd door martijnve op 29-03-2006 20:05 ]

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

• verbraakje
ja klopt heb ik disablet staan .. ik ga et nu even proberen als dat is nomineer ik je tot member of the year :)

edit: jep hij doet het bedankt sain onez ....
topic mag geslote worden en sain onez mag toe gevoegt worden aan de member of the year list :)

[ Voor 40% gewijzigd door verbraakje op 29-03-2006 20:30 ]

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-02 19:30

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

verbraakje schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 20:24:
ja klopt heb ik disabletled staan .. ik ga het nu even proberen als dat het is nomineer ik je tot member of the year :)

edit: jep hij doet het bedankt sain onez ....
topic mag gesloten worden en sain onez mag toe gevoegtd worden aan de member of the year list :)
Dat maken we bij de verkiezingen wel uit: http://verkiezing.gathering.tweakers.net/ ;)

[ Voor 6% gewijzigd door webfreakz.nl op 29-03-2006 20:33 ]

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:00

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

helpdeskheld in hart en nieren he :9
zo las ik van de week op V&A een mooie opmerking waarin gesteld werd dat een bepaalde 'niet-fraai-meer-uitziende' wifi kaart voor een nog betere prijs (3e) perfect te gebruiken viel om je xbox 360 draadloos of iets dergelijks mee te modden... wouldn't you love those members _/-\o_ was enkel commentaar om de ad wat kracht bij te zetten...

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:26
Dit is echt niet iets wat je verzint, wat dacht de gene die het probleem had opgelost, hmm mijn processor snelheid wordt begrenst doordat de snelheid van mijn floppydisk niet wordt meegeteld zou ik hem maar eens aan zetten :+
Pagina: 1