Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[MSN] Virus?

Pagina: 1
Acties:

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-11 13:08

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik weet het niet zeker en of ik mijn topic hier juist neerzet, maar ik sprak net met iemand op MSN en bijna meteen kreeg ik een melding voor het ontvangen van een file genaamd "Show Desktop.scf"
(dat vond ik terug in mijn msn log). In het chatwindow zag ik gewoon het Show Deskop icoon.

Zij krijg gelijkertijd dezelfde melding :? dus ik zou haar een file sturen dat ik zeker weten niet deed.
Wij hebben beiden de transfer gecanceld, maar ik geloof niet dat dit een bug is... het zou TE toevallig zijn en in al die jaren MSN6 nog nooit gehad.

Beiden pc's draaien op XP. mijne op Pro en gebruikt AV software (MCafee 9) en lokaal nog ZA Pro firewall. Zij gebruikt het XP firewall. Beiden gebruiken we NAT.

Zover ik weet en zij weet hebben we geen rare files geopend of gekregen, daarnaast ben ik heel zorgvuldig met wat wel en niet te openen.

Iemand een idee of het een virus is?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Is het niet zo'n bewegend GIF-je? (Ooit eens ingetrapt |:( )

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Zoals gezegd ik zag alleen het icoon, zoals iedereen in XP pro heeft als voorbeeld in het chatwindow en in mijn msn plus log stond "Show Desktop.scf"

Dat is een file die in de system32 map voorkomt. Dus het lijkt op het eerste ogenblik niet iets vreemds. Maar wat het vreemde is dat wij beiden :? tegelijkertijd diezelfde file naar elkaar stuurden zonder naar elkaar te sturen.

Nu acht ik de kans dat ik zelf besmet ben ongeveer 0.001%

Met google kan ik hier ook echt niets over vinden... maar ik wil exact de oorzaak weten wat er nou gebeurde :?

[ Voor 13% gewijzigd door n00bs op 28-03-2006 21:53 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik zie nu ook dat mijn Show Desktop icoon mist... :?

Dat heb ik op de standaard manier kunnen fixen maar nogal vreemd :?
Of is er weer een nieuwe XP bug ;)

[ Voor 51% gewijzigd door n00bs op 29-03-2006 11:01 ]

• QuaQu
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08-2021
Je weet ook zeker dat je niet per ongeluk dat icoontje naar je MSN-venster gesleept hebt? Dat je vinger per ongeluk is blijven plakken en dat het zo gekomen is? Zo klinkt het me nu namelijk in de oren. Alhoewel dat niet veklaart hoe jullie het allebei hebben gekregen..
Je zou eens kunnen kijken hoe groot het bestandje is, als je het icoontje weer terug hebt dan vergelijken. Als de grootte precies overeenkomt, heb ik denk ik gelijk. Anders zou ik het niet weten, maar zelf cancel ik altijd dit soort vreemde dingen voor de zekerheid.

"Ik heb een boel geld uitgegeven aan drank, vrouwen en snelle auto's. De rest heb ik over de balk gesmeten." - George Best

Verwijderd

Gewoon ff een virus scan doen en je weet het.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
QuaQu>

Zou natuurlijk kunnen, alleen lijkt mij dit zeer onwaarschijnlijk omdat ik echt druk aan het typen was en daarbij geen muis gebruik :) daarnaast had ik mijn chatwindow rechtsboven in het scherm staan en mijn desktop icoon linksonder zit.

Verder het feit dat ik die van haar ook ontving :? (echter beiden hebben we de file niet aangenomen).
Man in the middle??? ;)

JC Ken>

MCafee 9 draait continu bij haar ook en is een legale versie. Ik heb eigenlijk maar 1x in mijn hele leven een virus gehad. En dat was ook mijn eigen domme schuld door een crack file te openen waarvan ik de afkomst al niet vertrouwde.

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
QuaQu schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 11:02:
Je weet ook zeker dat je niet per ongeluk dat icoontje naar je MSN-venster gesleept hebt? Dat je vinger per ongeluk is blijven plakken en dat het zo gekomen is?
Dan zou het icoontje gekopieerd worden, niet geknipt ;)

• QuaQu
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08-2021
Dan zou het icoontje gekopieerd worden, niet geknipt ;)
Heb net even een testje gedaan, maar als ik dat icoontje wegsleep, is hij ook echt weg. Niet gekopieerd. Dus dat zou het bij een gebruiker kunnen zijn, maar twee tegelijk... :?

"Ik heb een boel geld uitgegeven aan drank, vrouwen en snelle auto's. De rest heb ik over de balk gesmeten." - George Best

Pagina: 1