kan niet kiezen windows xp of xp 64 bit

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• m2xum2xu
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-09-2021
hoi beste mensen, ik heb zojuist een virus op mn pc gekregen, en het wil er maar niet af. aan de andere kant, ik wou mn pc toch weer eens clean installen. maar nu weet ik niet of ik windows xp moet kiezen, dat er nu opstaat. of windows xp 64bit, zodat ik eindelijk eens kan profiteren van mn amd64 processor... maar mijn vraag nu,
1.ondersteunt windows xp 64bit ondertussen alle drivers enzo al?
2 en de 32bits emulatie.. hoeveel % is die ongeveer langzamer dan wanneer je een 32bits programma op gewone xp draaid? als dit al met fatsoen in procenten aan te geven is?
3 is xp 64 even stabiel (of onstabiel) als gewone xp?
alvast bedankt, en ik hoop snel info te krijgen, want met deze pc valt niet echt meer fatsoenlijk te werken:(

groetjes

PS> ik heb niet echt zin om zelf op zoek te gaan naar info, omdat mn IE constant overspringt...kheb dit tekst daarom ook in kladblok getypt :p

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-03 16:18

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:53
x64 is stabieler, gebasseerd op betere kernel. Verder werkt niet alles erop, maar de meeste drivers wel. Performance hit van 'emulator' is er niet of nauwelijks, ik merk alleen maar kleine verbeteringen :). Maar controleer eerst of je geen 'exotische' onderdelen hebt (of een tv-kaart :P), dan werkt het meeste wel. Belangrijkste dingen om even na te kijken zijn dus:
tv-kaart
printer/scanner
evt. toetsenbord/muis
overige insteekkaarten

Maar het meeste zal vast wel te vinden zijn.

• QuaQu
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08-2021
Ik heb 5 maanden geleden ook een nieuwe install gedaan met x64 en om eerlijk te zijn was het echt één groot drama. Het was wel vrij snel na de officiele release van de 64-bit versie, maar toch...
- De drivers werkten over het algemeen matig, voor zover beschikbaar
- Na een week werkte zowel de 32- als 64 bits IE niet meer
- 75% van de programma's moest weer geëmuleerd worden naar 32-bits
- De snelheidswinst was ver te zoeken, ook met zwaardere applicaties of veel tegelijk
  1. Toen nog niet, nu moet je even kijken, bij. via de eerder gegeven link
  2. Voor mijn gevoel 0%, maar daar kan ik natuurlijk naast zitten... :)
  3. Bij mij niet, gewone XP is niet van z'n stuk te krijgen, de 64-bit haperde wel een keertje per week gemiddeld.
Heb daana gewoon weer good old XP geinstalleerd en daarna geen centje pijn en alles werkt weer prima.
Mijn persoonlijke advies is: houd het gewoon bij de 32-bits versie, tenzij je zeker weet dat de drivers voor je systeem goed werken. Ik zit er nu niet meer zo in, aangezien alles nu weer prima draait, dus het kan een klein beetje achterhaald zijn ;)

"Ik heb een boel geld uitgegeven aan drank, vrouwen en snelle auto's. De rest heb ik over de balk gesmeten." - George Best

• Monkii0110
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-03 14:46

Monkii0110

This is Sparta!!!

Had na het installeren van diverse 32bits software crashes van deze software en dergelijke.
Mijn HP PSC printer werd/wordt nog niet ondersteund.
Webcam van Logitech ook niet.

Voor mij ff wachten tot Vista 64bit. Hoop dat fabrikanten dan meer hardwaredrivers leveren.
En ook programma's meer uitkomen voor 64bit.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Hier is al behoorlijk veel informatie over te vinden hoor ;) Zoals je zelf zegt - je hebt geen zin om te zoeken, dat is je goed recht. Maar open dan ook geen topic ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.