Toon posts:

Nieuwe Pc doet niets meer.

Pagina: 1
Acties:
  • 379 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, heb net bij PcMegastore een nieuwe processor X2 +4800 gekocht op 2 maart 2006. Na assemblage en installeren van hardware van mijn volledig nieuwe pc ging alles prima zoals het moest. Maar vanaf ik echt zware programmas begon te draaien of games speelde liet de processor het geregeld afweten door vertraagde beelden, wat natuurlijk toch niet zou mogen met zo'n zware processor.

Nu was ik op intermet beginnen zoeken en kwam ik snel op forums waarin werd uitgelegd dat dual-core nog wel niet optimaal werkt met sommige applicaties. Na de laatste driver voor processor en de speciale hotfix van microsoft geinstalleerd te hebben ging het allemaal een beetje beter maar nog steeds had hij rare kuren zoals traag reageren enz.

Sinds vorige zondagavond kwamen de grote problemen pas, na een uurtje dat mijn pc opstond, viel hij plots uit zonder heropstarten. Kon de pc ook niet meteen opnieuw opstarten. Na een half uurtje starte hij uiteindelijk wel op, dus dacht ik meteen aan te warm lopen van processor. Wat ik heel bizar vind, want volgens de thermometer blijft hij rond de 40°C staan tijdens gamen. En mijn case word ook goed gekoeld door 4 ventilatoren. Lang heeft de pc ook niet gedraaid want nu viel hij al na 5 minuten uit en nu wilt hij dus totaal niet meer opstarten. Hij doet helemaal niets meer. Ongeveer om het uur kan ik de pc voor een seconde of twee aan de praat krijgen, net genoeg om te zien dat de ventilator van de processor nog draait. Dus die is toch al niet defect. Doordat de processor vanaf het begin al onstabiel was, denk ik aan een fabricagefout ofzo. Ook het groen lampje van mijn mobo blijft dus branden, en de reciever voor mijn wireless gamepad blijft ook flikkeren, lijkt wel of mijn pc in een coma ligt. Kan die lampjes enkel uitzetten door de schakelaar van de voeding af te zetten.

Sorry voor de uitgebreide uitleg maar probeer het uit te leggen zodat iemand met ervaring er iets aan heeft. Voor mij wijst alles naar een defecte processor maar kan het natuurlijk niet testen.

Hopelijk weet iemand wat het kan zijn, en als het mijn processor is hoop ik op de garantie want goedkoop was die nl niet en zit nu ondertussen zonder pc wat wel een probleem is aangezien ik voor het werk ook bouwkundige ontwerpen moet maken.

Systeemspecificaties:

NZXT Lexa
Antec True Power II 550W
AMD Athlon X2 +4800
Asus A8R32-MVP Deluxe
Corsair Twinx 2048MB 3500LL Pro
Maxtor 300GB (Diamondmax Plus 10 SATAII)
Creative Soundblaster X-FI Platinum
Asus EAX1900XTX 512MB
Hauppage PVR-150

Verwijderd

CPU-Z al geprobeerd?

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Heb je al een bios update geprobeerd? En wat is de huidige biosversie (kun je uitlezen met asus update)?

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-05 07:50
Koppel zo veel mogelijk onderdelen los die je kunt missen en probeer dan of hij nog werkt.

Dus dan heb je je voeding, je moederbord, je processor, 1 geheugenreepje en je grafische kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Zou graag CPU-Z willen uitproberen maar geraak nog niet bij de opstart van bios.
Als ik er ook maar enig leven in krijg, duurt het niet langer dan 2 seconden.

De nieuwste versie van bios is geinstalleerd (geloof versie 1.3, in elk geval de laatste).
Heb ook een reset gedaan van CMOS, ookal weet ik dat het weinig zou uithalen, wat dus ook zo bleek. Nog steeds geen teken van leven.

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
klinkt een beetje als een voeding die het niet helemaal trekt
zou toch eens kijken of ie met hardware losgekoppelt het beter doet en ook eens testen met een andere voeding.
De voeding opzich zou meer dan krachtig genoeg moeten zijn, maar misschien heb je een rot exemplaar gekregen.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
http://www.driverheaven.n...093&t=100818&page=1&pp=15 misschien heb je hier nog wat aan als je het nog niet gelezen hebt. Ik zou idd zo kaal mogelijk starten evt. ook zonder schijf (kun je het bios nog in). Ook met 1 dimmetje ipv 2.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 21:45:De nieuwste versie van bios is geinstalleerd (geloof versie 1.3, in elk geval de laatste).
Het is dus bios-versie 0311, heb het ff opgezocht ;)

Verwijderd

Topicstarter
Zal morgen eens één voor één alle onderdelen eruit halen, kan ik meteen een eliminatietest uitvoeren en kom ik zo misschien op het defect. Hoop maar dat het mijn voeding is, dat zou het minste nog zijn :?

Hoop maar dat het mijn mobo niet is want dan kan ik heel het zaakje weer demonteren en had net al mijn kabeltjes enz mooi weggewerkt |:(

Thx voor de reply's alleszins..., morgen zal ik het resultaat laten weten.

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-05 18:04
Ik heb in men pc ook eens kabeltjes weggewerkt. 1 van die kabeltjes had ik achter men moederbord weggemoffelt. En ik had ongeveer dezelfde symptomen als u.

Kabel er achteruit gehaald en het werkte terug.

het kabeltje zat echt achter het mobo. Dus tussen die ijzeren plaat en het mobo.

Verwijderd

ok :+ dan kom ik misschien dom over...maar ik heb een keer een jumper op de CMOS reset-stand gelaten. toen kon die ook 2 s. aan en viel hij weer uit....dus, misschien een jumper probleem?? |:( :?

Verwijderd

Topicstarter
Heb inderdaad ook een kabeltje weggewerkt achter mijn moederbord, maar vind het wel heel raar dat dit het probleem dat ik heb kan veroorzaken.
Maar doordat het bij is opgelost is het wel het proberen natuurlijk eens waard :*)

Ga trouwens eens beginnen met alles één voor één weer te demonteren en telkens ik er een onderdeel uithaal nog eens een opstart proberen. Wish me luck :?

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu alle onderdelen losgekoppeld en eruit gehaald zodat er nog enkel de voeding met het moederbord, processor en harde schijf overblijft.
Heb alle kabels die achter het moederbord zaten weggewerkt er vanachter gehaald en nog steeds nog hetzelfde probleem dus. Kan nu dus zeker alle andere componenten uitsluiten en het zal dus ofwel het moederbord, processor of voeding zijn die defect is.

Hoop nu maar dat ik kan rekenen op de garantie, want volledig mijn pc is nog geen maand oud (in elkaar gezet op 2 maart). Weten jullie hoe het werkt als je er recht op hebt? Hoe lang duurt het dan eer je het nieuwe component hebt? Want nu zit ik ondertussen wel zonder pc en hoop dat het geen weken gaat duren natuurlijk.

Wel weer pech hoor, eindelijk een nieuwe krachtige pc waar ik toch even voor gespaard heb, en nu dit weer. Hij heeft in die tijd misschien 5 keer opgestaan.

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 10:46

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 19:53:
Heb nu alle onderdelen losgekoppeld en eruit gehaald zodat er nog enkel de voeding met het moederbord, processor en harde schijf overblijft.
Heb alle kabels die achter het moederbord zaten weggewerkt er vanachter gehaald en nog steeds nog hetzelfde probleem dus. Kan nu dus zeker alle andere componenten uitsluiten en het zal dus ofwel het moederbord, processor of voeding zijn die defect is.

Hoop nu maar dat ik kan rekenen op de garantie, want volledig mijn pc is nog geen maand oud (in elkaar gezet op 2 maart). Weten jullie hoe het werkt als je er recht op hebt? Hoe lang duurt het dan eer je het nieuwe component hebt? Want nu zit ik ondertussen wel zonder pc en hoop dat het geen weken gaat duren natuurlijk.

Wel weer pech hoor, eindelijk een nieuwe krachtige pc waar ik toch even voor gespaard heb, en nu dit weer. Hij heeft in die tijd misschien 5 keer opgestaan.
Garantie op onderdelen heb je gewoon. De vraag is echter heb je zelf gebouwd? Of laten bouwen?
In het laatste geval had ik niks uitelkaar gehaald maar het doosje zo terug gebracht.

Maar kabels achter de MOBO :'( ....Welke pepi of koki heeft dat geflikt? Achterkant van een moederbord zitten tal van (scherpe) soldeerpuntjes. Als 1van de puntjes door de kabel(tje) mantel prikt heb je de poppen aan het dansen.

Je bent echt een EI als je kabels achter een MOBO wegwerkt!!!...........En mocht je het zelf niet gedaan hebben, mag je diegene die wel verantwoordelijk is onder z'n ballen schuppe. :+

Tubes....It's what make music music!

Verwijderd

silitek schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 21:20:
[...]
Je bent echt een EI als je kabels achter een MOBO wegwerkt!!!...........En mocht je het zelf niet gedaan hebben, mag je diegene die wel verantwoordelijk is onder z'n ballen schuppe. :+
Wordt wel vaker gedaan hoor (heb het zelf ook al gedaan). Zelfs een kabeltje vantussen je pcisloten daar direct achter je moederbord persen en dan goed aandraaien met de schroefjes van het moedebord lukt hoor :X

• silitek

silitek

Tubes Only

^^..Dan ben jij ook een Pepi of koki. Word wel vaker gedaan zeg je? Ik heb het nog nooit mee gemaakt of gezien. Kabels achter Mobo printplaten is uit de boze...
Valt echt in de catagorie " Knutselsmurf ".....

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc is in elkaar gestoken door een kameraad van me, die in een pc winkel gewerkt heeft.
Wel, misschien daarom dat hij er niet meer werkt :*)

Mijn vorige pc was ook met kabeltjes achter moederbord weggewerkt (door diezelfde kameraad) en ik heb daarbij toch nooit problemen gehad.

• silitek

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 23:45:
Mijn pc is in elkaar gestoken door een kameraad van me, die in een pc winkel gewerkt heeft.
Wel, misschien daarom dat hij er niet meer werkt :*)

Mijn vorige pc was ook met kabeltjes achter moederbord weggewerkt (door diezelfde kameraad) en ik heb daarbij toch nooit problemen gehad.
Ja, je kunt een keer geluk hebben. Hoop voor jou dat je het dure spul onder garantie kunt vervangen.
Laat hem bouwen door iemand die WEL verstand heeft van compjoeters...

Succes

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is uiteindelijk gevonden, heb mijn pc vanmorgen naar een pcwinkel gedaan. Daar hebben ze een andere voeding opgezet en alles werkt weer. Het is de voeding dus die defect is (gaf te weinig ampére door ofzoiets).

Zoiets zal nu toch wel garantie zijn hé, heb de voeding op 2 maart gekocht.
Erg wel ze, hoelang ga ik nu wel niet zonder voeding zitten en dus zonder pc? Ken dat, eer alles uit de voeten is enz.

Mja...

Verwijderd

Heb je nu precies dezelfde voeding? Lijkt me namelijk gek dat een 550Watt Antec jouw systeem niet kan trekken :)

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-04 21:22
Je zegt dat je hem getest hebt met Mobo Voeding en Videokaart.
Dan ben je het geheugen vergeten dat is wel vereist om op te starten ;) :+

Verwijderd

Is dus idd je voeding, ter bevestiging. Ik heb dit ook gehad, alleen niet toen ik hem aan had staan. Maar ik kreeg hem ook niet meer aan. Als ik hem lang liet uitstaan startte hij wel 5 sec op. Een enkele keer zelfs een piep, waardoor ik wist dat hij goed opstartte en het hoogstwaarschijnlijk wel de voeding was.

De voeding is gewoon defect, deze kan echt wel genoeg stroom leveren hoor. Dus een nieuwe erin is de oplossing.
Mijn kapotte voeding was toevallig ook een Antec, alleen dan een Smartpower 350W. Met 21A op 12V. Vervangen door een Sweex 400W dualfan gold met 12A op de 12V lijn. Genoeg stroom hoor.

Oja start idd even op met RAM erin om in windows tekomen voor de zekerheid. Maar je weet wel dat hij aan blijft nu.

Waarom zijn die el-cheapo voedingen tegenwoordig vaak goudkleurig, is zo verleidelijk :P

Decoy88, goed dat je die onzin meteen hebt weggehaald. denk eerst even na voordat je wat post. Vooral of het zinnig is voor de TS!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2006 16:18 ]

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
8)7

[ Voor 98% gewijzigd door DECOY88 op 31-03-2006 16:16 ]

Verwijderd

Meestal is het effe goed om je voeding door te meten met een multimeter. Ik heb het ook gehad met me enermax voeding.. heb toen een nieuwe exemplaar gekregen, en die deed het wel weer goed. Misschien is een Antec true power een betere keus :P .

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-04 15:45

Swordlord

Act first, think never

Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 16:08:

Waarom zijn die el-cheapo voedingen tegenwoordig vaak goudkleurig, is zo verleidelijk :P

Omdat het prullen zijn, anders worden ze niet verkocht. |:(

( los van het niet functionere, maar wel de onstabiliteit.)
de combinatie van NF4 - Maxtor DM10 van de TS is ook niet het allergezondst, zal ook zorgen voor een factor van onstabiliteit.
Pagina: 1