Toon posts:

[XP] verkenner crasht *

Pagina: 1
Acties:
  • 791 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een raar probleem met mijn windows verkenner. Wanneer ik met de verkenner wil gaan werken krijg ik een fout dat het systeem windows verkenner moet uitschakelen om fouten te voorkomen. Mijn enige mogelijkheid is om op doorgaan te klikken. Dan sluit mijn explorer maar komt 10 sec erna weer trug. Echter gaat mijn pc dan ontiegelijk traag.

Een screenshot van de error kan ik niet geven, simpelweg omdat het zo lang duurt om een prt scr te maken en em te plakken in paint.

Wie weet de oplossing?

Verwijderd

Heb je je pc al gescand op spyware en/of virussen?

Verwijderd

Topicstarter
De pc geeft een fout, dus het moet op te lossen zijn denk ik. Hiermee bedoel ik dat het niet ligt aan spyware.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2006 21:24 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Waar baseer je op dat het geen spyware (of virus of trojan of andere vormen van malware) kan zijn? Ik zeg niet dat het wel zo is, maar vaak is een dergelijk probleem het gevolg van brakke malware.

Anyhow, je geeft te weinig informatie om de ene of de andere kant op te denken. Geef even alle relevante informatie zoals foutmeldingen in je event log, wat je precies bedoelt met "met de verkenner gaan werken", enige plugins in de verkenner, of het uitmaakt vanaf welke schijf je werkt, of je wel kunt browsen via bijv. een File Open dialoogscherm in Office, etc. Heb je trouwens alle updates van Windows geinstalleerd?

En hoe dan ook wil je toch even goed checken op malware: zie ook de sticky topics in Beveiliging & Virussen (welke virusscanner gebruik je?) :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
OK, sry dat ik zei dat het geen spyware was, want dat kan natuurljik wel. Na te hebben gescant met ad-adware en spybot search&destroy kwamen echt geen fouten uit ;)

Maar iig... Ik ging vandaag via deze computer naar mijn D schijf, waar allerlei data, films en games op staan. En jawel, ik kreeg weer de error: http://img95.imageshack.us/img95/8596/errer4fs.jpg

Ik hoop dat julie hier wat meer aan hebben :)

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-03 14:56

BFS

Rude awakening

DEP uitschakelen?

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

DEP uitschakelen is inderdaad iets om voorlopig te doen. Maar ik vermoed juist ook gezien DEP dat er dus wel een verkenner-plugin is. Of dit spyware is (AAW+SSD vinden zeker niet alles, neem een goede virusscanner en kijk ook met de hand/met HJT) weet ik niet, kan ook een normale plugin zijn die gewoon corrupt is: heb je plugings (zoals previews in de verkenner, aangepaste zaken onder je contextmenu (rechtermuisknop), etc?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog wat dingen geprobeert, zolang software er af te gooien wat ik er vlak voor het opgzet. Met HJT kan ik wel scanne, maar er word gezegt dat het soms systeembestanden meeneemt... dus durf ik niet echt aan... Het is btw alleen wneer ik in mijn documenten zit, als ik naar me harde schijven ga heb ik geen probleem !

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Het is trouwens alleen wanneer ik in Mijn documenten zit
Aaah. Dat is toch wel erg relevante informatie. Wat staat er in de desktop.ini die in je Mijndocs staat?

En HJT: natuurlijk moet je goed oppassen en zomaar iets verwijderen is nooit goed (ook niet met meer gebruiksvriendelijke tools kan je dat nooit doen). Daarom is er een hele FAQ in B&V en staat Google vol met tips over wat welk item betekent. Is wel wat handwerk, maar dat zal geen Tweaker stoppen en het is nog leerzaam ook.

Maar check dus eerst even desktop.ini en enige andere verborgen bestanden in Mijndocs.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ff op "klik hier" gaan klikken en kwam dit tegen, mssn zegt het iemand wat :? :

http://img112.imageshack.us/img112/5366/nogeenxklik8aj.jpg ;)

Ik hoop het zo :)

Verwijderd

Kijk even in de WOS FAQ, daar staat nog een entry over explorer.exe die crasht. Weliswaar niet helemaal jouw situatie maar worth a shot :) En natuurlijk de hierboven genoemde suggesties :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
En staat er nog wat relevants in die crashreports?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er ff uitgeweest, maar in de desktop.ini's staat niet veel. Niet die in de windows map iig. Ik ga vrijdag me pc formateren dus komt wel goed. Is er nog een FAQ op GOT hoe je psies moet formateren. Ik weet het wel al, maar dat print ik die uit, GOT legt het vaak duidelijk uit vind ik :) Het liefste een FAQ maar een systeem waar al windows op gestaan heeft, zoals bij mij het geval :)
Pagina: 1