[XP] Alle files opeens "een uur ouder/jonger" geworden?

Pagina: 1
Acties:

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:13
Na slechts reacties op kleuter-nivo op FOK! gekregen te hebben probeer ik het hier maar eens:

Er is iets vreemds gebeurd op m'n PC's.
Ik gebruik SyncBack Free om bepaalde mappen tussen m'n laptop en desktop te synchroniseren. Werkt perfect. Nu wilde ik vandaag weer even m'n digitale foto's synchronizen en wat blijkt.. alle files op m'n desktop zijn opeens exact 1 uur jonger (of op m'n laptop een jaar ouder) geworden, waardoor dus ELKE file als "gewijzigd" wordt gezien.

Voorbeeldje:
Desktop: IMG_1234.JPG 2-januari-2006, 15:16:32
Laptop: IMG_1234.JPG 2-januari-2006, 16:16:32

De klokken van beide PC's lopen gelijk, beide draaien op WinXP home SP2 NL.

Hoe kan zoiets gebeuren? Wellicht iets met de zomer-tijd omschakeling, maar dan worden de files toch niet allemaal jonger/ouder???

[ Voor 7% gewijzigd door catchingfire op 28-03-2006 21:11 ]

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:50
Mmm, dat hangt er vanaf, gebruikt SyncBack de standaard windows klok? Of gebruikt hij bijvoorbeeld een andere tijdsbron. Zijn de tijden van de files wel goed als je even de properties opvraagt?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:53
Ook de tijdzone bij allebei wel hetzelfde (Amsterdam, blabla, +1uur GMT)?

• catchingfire
Zowel tijd als tijdzone zijn hetzelfde op beide PC's.

Als ik in met verkenner naar de file-details kijk zie ik ook dat alle laptop-files een uur "ouder" zijn.

Naja goed, het is geen ramp, ik moet nu of alles nog een keer volledig synchronizen (alle data kopieren), of syncback zo instellen dat ie verschillen in file-tijd van een maximaal een uur moet negeren.

• catchingfire
Interessante uitleg:
http://msdn.microsoft.com...sinfo/base/file_times.asp

en inderdaad... de laptop-data staat op een NTFS partitie en de desktop data staat op een FAT32 partitie.