ASUS P5GDC Deluxe onboard Geluid probleeem

Pagina: 1
Acties:

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:43

yassine

Nothing to it but to do it!

Topicstarter
Ik heb al sinds het begin last van , een subwoofer waar geen geluid uitkomt, :(

Ik heb de kabels aangesloten als op het plaatje van me handleiding, Achter de mobo aansluitigen ook gekeken. Drivers geinstaleerd, etc.

Ik heb talloze forums gelezen noem maar op maar geen resultaat eig.

hier een screen van de instellingen:

http://img485.imageshack.us/img485/225/audioprobleme7ax.jpg

Als ik via dat progametje de geluid test doe hoor ik uit alle speakers geluid. maar echter in windows/media player hoor ik maar uit 5 boxen geluid( maar geen bass) . Terwijl ik een 5.1 Opstelling heb.

Bij mijn vorige mobo. deed alles het perfekt tough

Verwijderd

Tja, wat zijn je specs? Je zegt dat alles het perfect deed op je vorige mobo dus ik neem aan dat je een nieuw mamaplankje hebt gekocht en het nu niet meer werkt?

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:43

yassine

Nothing to it but to do it!

Topicstarter
nee. me specs staan in me sig.

Ja de sub-woofer doed het wel als ik de instelingen van geluid verander maar dan doen de surround speakers enz. het weer niet. dus ja dat is het prob. eig.

Kan het ook liggen aan het feit dat me geluidschip 8 channel is?? dat ie alleen maar 7.1 Boxen aan kan?

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:12

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

yassine schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 22:54:
nee. me specs staan in me sig.

Ja de sub-woofer doed het wel als ik de instelingen van geluid verander maar dan doen de surround speakers enz. het weer niet. dus ja dat is het prob. eig.

Kan het ook liggen aan het feit dat me geluidschip 8 channel is?? dat ie alleen maar 7.1 Boxen aan kan?
Ten eerste is 8 kanaals hetzelfde als 7.1 (7+1 :+ ).
De chip is maximaal 8 kanaals, maar hij kan gewoon 5.1 aansturen geen probleem.

Ten tweede ik heb hetzelfde moederbord in m'n HTPC en bij mij werkt het prima. Kan het misschien zijn dat bij jouw de center en subwoofer verwisseld zijn? Zo ja of weet je dat niet, der is een optie om dat om te draaien. Je kunt overigens van alle kanalen het volume terug draaien zodat je alleen de sub kan horen voor te testen.

Waarom gebruik je geen dolby digital live? Deze maakt dan altijd van elk geluid een 5.1 (of 7.1) signaal zodat je sub altijd werkt (mits hij goed is aangesloten).

[ Voor 5% gewijzigd door Dukey op 29-03-2006 10:19 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Onboard of niet, een geluidschip is nog steeds geen processor, moederbord of geheugen ;)
Processors, Mobo's & Geheugen » Overige Hardware dus.