[Hosting]Problemen met Flaxe

Pagina: 1
Acties:
  • 524 views sinds 30-01-2008

• Westerterp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03 08:30
Ik heb zo in 2002 webspace bij Flaxe 'gehuurd'. Alles is zo'n twee jaar prima gegaan maar op den duur werd het overbodig voor me en stuurde ik na een facturering de volgende email op 25 mei 2005 omdat ik wilde weten hoe ik het beste mijn webspace op kon zeggen.

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: <mijn naam>
Verzonden: ma 25-4-2005 15:39
Aan: administratie@flaxe-webhosting.nl
CC: <mijn email>
Onderwerp: Herinnering faktuurnummer 20052619 / Reminder invoice nr. 20052619

Geachte Medewerker Administratie,
ik heb vandaag deze betaling voldaan.

Een administratieve vraag, ik zie dat er (weer) administratiekosten zijn verrekend. Is dit correct? Het is immers het tweede jaar dat ik deze dienst van u afneem.

Een tweede, graag zou ik de afname van uw dienst willen stopzetten. Kan dit bij deze? En zo ja, zou u mij een annuleringsbevestiging kunnen mailen?

Met vriendelijke groet,
<mijn naam>

Op deze mail kreeg ik echter gen antwoord en ik wederom een email gestuurd met de vraag op welke manier ik de hosting kon opzeggen, en wederom geen reactie van hun kant.

10 februari 2006, een factuur?!. Ik heb dus absoluut geen zin om hieraan te voldoen omdat ik de meermalen heb aangegeven de dienst te willen stopzetten, ruim optijd (3 maanden van tevoren minimaal), met de vraag of dit inderdaad per mail mogelijk is. Ik reageer als volgt:

----- Original Message -----
From: <mijn email>
To: "Flaxe Webhosting" <info@flaxe-webhosting.nl>
Sent: Friday, February 10, 2006 1:38 PM
Subject: RE: Faktuurnummer 20063892 / Invoice nr. 20063892

Geachte Dhr/Mevr,
ik heb u in 2005 al verschillende mails gestuurd dat ik niet meer van uw
diensten gebruik wilde maken. Het uitblijven van een reactie van uw kant is
voor mij geen reden om door te blijven gaan met de betaling. Ik ben tevreden
over uw diensten gedurende de afgelopen jaren maar ik heb de mogelijkheid
van gratis webspace gebruik te kunnen maken en vind een abonnement
overbodig.
Met vriendelijke groet,
<mijn naam>

Een reactie terug van hun kant op 10 februari (nu kan er ineens wel geantwoord worden...)

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Flaxe Webhosting- Jeroen Wulms [mailto:jeroen@flaxe-webhosting.nl]
Verzonden: vr 10-2-2006 15:13
Aan: <mijn email>
CC:
Onderwerp: RE: Faktuurnummer 20063892 / Invoice nr. 20063892

Beste mevrouw <mijn naam>,

Wij kunnen deze mail niet terug vinden in ons systeem. U bent destijds
akkoord gegaan met de leveringvoorwaarden, hier staat in dat u minimaal drie
maanden voor het aflopen van het contract schriftelijk dient op dient te
zeggen.

Aangezien wij nooit een schriftelijke opzegging van u ontvangen hebben wij u
nooit een bevestiging hebben gestuurd.

Deze opzegging is nu tevens te laat voor de opzegging van het contract voor
het contractjaar 2006.

Indien er nog vragen zijn hoor ik dit graarne.

Met vriendelijke groet,

FLAXE-WEBHOSTING.NL
Jeroen Wulms
Customer Service
Postbus 10158, NL-6000 GD, Weert, The Netherlands
Tel fixed BE: 0032 (0) 89 46 20 66
Fax: 0032 (0) 89 84 38 00
Email: Jeroen@flaxe-webhosting.nl
Web: www.flaxe-webhosting.nl

Right... email niet kunnen vinden in het systeem. Had ik mooi even diezelfde mail ook naar mijzelf geCC'ed. Dus ik beantwoord met de betreffende mail erin gecopy-paste.

Van: <mijn naam> Verzonden: vr 10-2-2006 16:09
Aan: Flaxe Webhosting- Jeroen Wulms
CC:
Onderwerp: RE: Faktuurnummer 20063892 / Invoice nr. 20063892

Geachte Dhr/Mevr,
omdat u zegt deze mail niet te kunnen vinden zal ik deze copy-pasten omdat ik bij dit soort zaken graag de communicatie naar mijzelf CC. Dit contact heeft dus wel degelijk plaatsgevonden. Mijn vraag was toendertijd of ik uw dienst op die manier kon opzeggen en heb daar geen antwoord opgehad. Ik heb dit herhaald en weer geen reactie gekregen. Ik heb dit ruim voor de opzegtijd van 3 maanden gedaan.

Ik weet dat in de voorwaarden is opgenomen schiftelijk opzegging te doen maar het is discutabel of een email niet schiftelijk is. Had u mij echter hiervan op de hoogte gestelt dan had ik dit ook zeker via de post gedaan. De reden van het uitblijven van een reactie van uw kant is mij niet geheel duidelijk. Mijn intentie is deze factuur niet te betalen. U kunt de dienst ook zonder problemen afsluiten. Wellicht zal ik in de toekomst weer van uw diensten gebruik maken als ik deze nodig heb.

Met vriendelijke groet,
<mijn naam> (Dhr)

<hier dus de eerste mail over het opzeggen gecopy paste>

Wat denk je.. geen antwoord. Ik denk dus "probleem opgelost". Maar nee hoor, vanuit het niets weer een factuur dus ik mail wederom dat ik niet bereid ben te betalen met de reden ervoor. Het volgende antwoord:

Van: Flaxe Webhosting- Jeroen Wulms [jeroen@flaxe-webhosting.nl] Verzonden: ma 20-3-2006 15:05
Aan: <mijn naam>
CC:
Onderwerp: FW: Faktuurnummer 20063892 / Invoice nr. 20063892

Beste Mevrouw <mijn naam>,

U krijgt het volgende voorstel van mij, omdat u zegt dat u al eerder contact
met ons gezocht heeft maar wij hier niet van op de hoogte zijn wil ik u
tegemoet komen. Indien u 50 % van het faktuurbedrag voldoet zal Flaxe u de
rest kwijtschelden.

Ik wacht op uw reactie.

Met vriendelijke groet,

FLAXE-WEBHOSTING.NL
Jeroen Wulms
Customer Service

Ps. Door mijn dyslectie is het mogelijk dat deze brief taal-en spelfouten
bevat. Ik reken op uw begrip hiervoor.

Wtf? Niet op de hoogte? Ik heb al tweemaal de verstuurde emails als bewijs meegestuurd? Ik zie het nut niet meer hierop te reageren gezien de boodschap zich blijkt te herhalen zonder dat mijn mail in overweging word genomen. Eergister een telefoontje met de vraag of ik nog ga betalen. Ik blijf netjes, leg het verhaal uit en krijg wederom het antwoord dat mijn mail aan ze niet in het systeem is gevonden en dat ik zowiezo niet per email maar schriftelijk had moeten opzeggen. Ik probeer aan te tonen dat ik ze een vraag heb gesteld over de opzegmogelijkheden en geen reactie krijg. Hoe dan ook, verhaal gaat langs elkaar heen. Vandaag de volgende mail:

Geachte heer <mijn naam>,

Naar aanleiding van het telefonisch onderhoud dat ik hedenmorgen met u had doe ik u deze e-mail toekomen. U geeft aan een opzegging per mail te hebben verstuurd, deze kunnen wij echter niet in ons systeem terugvinden. Bovendien sturen wij altijd een bevestiging in geval van een opzegging.

De enige juiste wijze om een pakket bij ons op te zeggen is door dit schriftelijk, dus per reguliere post, aan ons mee te delen. Deze (vermeende) e-mailopzegging kunnen en zullen wij dan ook niet als rechtsgeldig beschouwen.

U heeft te kennen gegeven niet bereid te zijn mee te werken aan betaling van 50% van uw abonnementsbedrag, een voorstel dat wij puur uit coulance gedaan hebben: wij zijn tot het geven van geen enkele korting verplicht.

Indien wij uw betaling aanstaande vrijdag nog steeds niet hebben ontvangen zullen wij de hoofdsom ongewijzigd uit handen geven aan de Nederlandse Incassodienst. Bijkomente rente- en vorderingskosten zijn daarbij voor uw rekening.

Hoogachtend,

FLAXE-WEBHOSTING.NL
Jeroen Wulms
Customer Service

Nu heb ik twee vragen,

Is een email zoals ik die gestuurd heb geldig als schriftelijke opzegging? (is een email niet schriftelijk?)

Kan een bedrijf ondanks slechte administratie en het niets van zich laten horen, als het mail betreft over het opzeggen, wel op deze manier betalingen afdwingen?

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
Ik heb de afgelopen week alleen maar problemen met dit bedrijf, ze denken met de meest idiote dingen wegtekomen.

Heb je dit uiteindelijk opgelost?

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 17:11

Gertjan

mmmm, beer...

Dude schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 20:39:
Is een email zoals ik die gestuurd heb geldig als schriftelijke opzegging? (is een email niet schriftelijk?)
Voor zover ik weet wordt email mbt opzeggingen niet als rechtsgeldig gezien, alleen al door het ontbreken van een handtekening. Eerlijk gezegd zou ik het vrij vervelend vinden als iemand door mijn naam en emailadres te faken een door mij afgenomen dienst kon opzeggen. Het faken van een handtekening is valsheid en geschrifte en strafbaar, maar ik denk dat dat bij het faken van een afzender van een mailtje een stuk lastiger ligt.
Dude schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 20:39:
Kan een bedrijf ondanks slechte administratie en het niets van zich laten horen, als het mail betreft over het opzeggen, wel op deze manier betalingen afdwingen?
Ja, dat kunnen ze. Jij bent inderdaad akkoord gegaan met hun algemene voorwaarden waarin staat dat je schriftelijk op moet zeggen. Zolang je dat niet doet kunnen zij je aan je betaling houden.
Het feit dat ze niet reageren op mail is natuurlijk erg slecht en getuigt niet van klantvriendelijkheid, maar het is voor jou geen reden om een pakket als opgezegd te beschouwen.

/edit
Ai, dat is een oud topic ...

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Gezien de leeftijd van dit topic gaat hij dicht.

Indien je serieus een discussie wil starten over dit bedrijf / de specifieke problemen die je hebt, dan kun je hiervoor een eigen topic aanmaken (vooropgesteld dat het een discussie waard is uiteraard).

Dit topic is gesloten.