Toon posts:

VPN verbinding opzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na veel zoeken op google en op forums probeer ik nog steed het probleem op te lossen dat ik heb met het opzetten van een vpn verbinding.
Op mijn werk staat de server met daaraan een draytek2200e broadband modem zodat het mogelijk is om vanaf buitenaf via vpn verbinding te maken.
Het werkt perfect vanaf het bedrij dat het systeembeheer regelt. Vanaf mij thuis werkt het af en toe. En vanaf mijn studentenkamer werkt het niet.
Ook op een andere locatie kan ik geen vpn verbinding opzetten. Dat komt waarschijnlijk omdat ik daar in dezelfde ip-reeks zit.
Vanaf mijn studentenkamer wil ik graag een vpn verbinding opzetten. Ik krijg soms al een foutmelding voordat hij aan het controleren van de gebruikernaam en wachtwoord toekomt en soms als hij daar mee bezig is.
Ik zit op mijn studentenkamer ook weer achter een breedband kabelmodem, kan dat er misschien mee te maken hebben?

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Welk merk VPN heb je?
Windows heeft standaard VPN-services, maar Cisco heeft ze ook, Kerio ook :)

Soms kan het helpen om de VPN-poorten open te zetten (weet zo niet precies helaas).

Zelf heb ik ook een VPNnetje naar iemands server (onlinegamen! downloaden!), en hier is ook veel gekloot mee geweest voor dit werkte.
Zal anders even vragen of die persoon morgen even kijkt naar dit topic :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer via windows xp een standaad vpn verbinding op te zetten.

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:44

dijkmane

biertje ?

heb zelfde gehad.
met XP connecten ging wel, met 2000 niet.
in de draytek IPSEC uitgezet, dus alleen PPTP aan en werken.

heb thuis geen poorten open gezet ofzo, zit ook achter router.

specs : wil je niet weten

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pc met xp waar het wel werkt en 1 waar het niet werkt met xp.

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 16:41

CmdrKeen

Krentenboltosti

Wat dijkmane zegt: IPSEC werkt soms niet bij Draytek. Standaard Win XP-client werkt prima naar Draytek over PPTP.

Zelfde IP-reeks is geen probleem als je in de VPN-client aangeeft dat je ALLE verkeer over de VPN-verbinding wilt laten lopen: Eigenschappen van je VPN-verbinding > Netwerk > Eigenschappen van TCP/IP > Geavanceerd > Standaard-gateway in het externe netwerk gebruiken.

PPTP werkt vanaf ELKE WinXP-client met internettoegang. Je hoeft GEEN aparte VPN-poorten open te zetten.

Ik gebruik het voor vijftig man bij een keur aan providers en het loopt als een zonnetje met het type router dat jij noemt.

Beheer jij zelf die router? Dan moet je ff de routertools van Draytek installeren, dan kan je zien wat er gebeurt als je probeert een VPN-verbinding te maken.

Anders wil ik ook wel even meekijken met VNC of zo. Ik configureer meer van die routers vóór mijn ontbijt dan de meeste mensen in een jaar. (Nou ja, overdrijven is ook een vak.. ik beheer er een handvol en het loopt zoals ik wil dat het loopt zeg maar :P)

[ Voor 15% gewijzigd door CmdrKeen op 30-03-2006 09:30 ]

Bloed, zweet & koffie

Pagina: 1