AMD K6/300 op Intel 430VX chipset

Pagina: 1
Acties:
  • 334 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-09 23:21
Ik heb een oude pc met een DFI G586IPV moederbord. Op dit moederbord zit nu een Cyrix 6x86 L 166+ processor. Deze draait op 133 MHz en heeft een Vcore van 2.8V.

Ik wil nu een AMD K6/300 op het bord plaatsen. Deze heeft een Vcore van 2.2V. Het bord kan niet minder dan 2.5 Volt leveren.

Mijn vragen.
1. Overleeft de proc werken op 2.5V
2. Indien niet, is het mogelijk dat door jumpers te verzetten 2.2V haalbaar is.

Handleiding moederbord (pdf)

Edit: Ik heb er een hele dikke koeler opzitten, dus warmte mag geen probleem zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Jape op 28-03-2006 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-09 11:57

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Niet doen :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Naast spanning zal je ook de FSB omhoog moeten jagen. 430VX was maar voor 66MHz FSB ontworpen, sommige mobo's kan je de FSB naar 75 / 83 MHz overklokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Heb hier zelf een K6-2/500 op 2.9v gehad, standaard was ook 2.2 volt. Werkte prima, weliswaar wel warmer, maar das logisch :)

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

2.5V kan de AMD K6/300 wel hebben. Hij wordt alleen een tikje warmer.
Pentium MMX CPU's lopen doorgaans ook gewoon op 3.3V (Pentium Classic) mobo's terwijl je eigenlijk 2.5V nodig zou hebben, goed is het niet maar het loopt wel.

Vroeger waren er overigens converters voor oude Socket7 moederborden die geen 2.5V konden leveren, volgens mij hadden die dingen zelfs geintjes voor de FSB (of gewoon een multiplier "multiplier"?). Misschien kun je zo'n ding nog ergens op de kop tikken ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
^^^ volgens mij had je van die upgrade-dingen van 'Evergreen'. Lijkt me dat die nu nog heel moeilijk te krijgen zijn, dus ik zou eerst maar gewoon dat ding op 2.5V proberen. Denk niet dat ie het meteen begeeft. Zet er verder gewoon een wat zwaardere socket A koeler op, dan moet het wel goed gaan.

[ Voor 18% gewijzigd door Palomar op 28-03-2006 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoEnaTiQ
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-04 21:11

LoEnaTiQ

Who? What? Where?

Kijk anders even of je wat kan vogelen met die jumper settings van je cpu voltage ...

Zo was er op een oude moederbord van mij ook lagere/hogere voltages mogelijk, echter stonden ze niet als officieel in de handleiding aangegeven. Zit nu een amd k6-500 op geprikt :)

| My SpiderWeb |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeXiCiTy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 14:17
Een beetje overvolten kan geen kwaad. Het is enkel de vraag of je mobo de proc herkent. De K6-2 had je een supersocket7 voor nodig maar de K6 was volgens mij ook compatible met bijna alle Socket7s.
Misschien kan je eenmaal in je OS met CrystalCPUID wat met voltage aanklooien?

“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
TeXiCiTy schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 20:25:
Een beetje overvolten kan geen kwaad. Het is enkel de vraag of je mobo de proc herkent. De K6-2 had je een supersocket7 voor nodig maar de K6 was volgens mij ook compatible met bijna alle Socket7s.
Ik heb erop gelet dat ik een K6 versie 1 heb, dus dat moet goed gaan.
Palomar schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 20:20:
^^^ volgens mij had je van die upgrade-dingen van 'Evergreen'. Lijkt me dat die nu nog heel moeilijk te krijgen zijn, dus ik zou eerst maar gewoon dat ding op 2.5V proberen. Denk niet dat ie het meteen begeeft. Zet er verder gewoon een wat zwaardere socket A koeler op, dan moet het wel goed gaan.
En een socket A koeler heb ik er ook op zitten.

Iedereen alvast hartelijk dank. Ik ga even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Voltage softwarematig aansturen op een Pentium 1 moederbord?
Bestaat dat? 8)7
Voor zover ik weet schakelden we in die tijd enkel met jumpers tussen de vingers ;)

@Palomar, "Evergreen" zou best wel eens kunnen. Ik heb dergelijke apparaatjes nooit gebruikt, maar als eigenaar van verschillende Pentium1s en borden heb/had ik er wel over gehoord+gelezen en gezien.

[ Voor 25% gewijzigd door Ultraman op 28-03-2006 20:33 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
Hmm, het ziet er naar uit dat het niet werkt. Multiplier is in te stellen met 2 standen, dus 4 verschillende nl, 1.5 - 2 - 2.5 - 3. Ik heb 4.5 nodig, maar dat is dus niet mogelijk. FSB is in te stellen op 50, 55, 60, 66. Daar heb ik dus ook niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Super socket 7 was volgens mij niks anders dan wat hogere fsb-snelheden (100MHz) en lagere voltages. Het kan wel zijn dat zn bios de cpu niet herkent, waardoor je niet de juiste CPU ziet staan in het bios. Maar dan zou die het volgens mij wel gewoon moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Jape1985 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 20:44:
Hmm, het ziet er naar uit dat het niet werkt. Multiplier is in te stellen met 2 standen, dus 4 verschillende nl, 1.5 - 2 - 2.5 - 3. Ik heb 4.5 nodig, maar dat is dus niet mogelijk. FSB is in te stellen op 50, 55, 60, 66. Daar heb ik dus ook niks aan.
Heb je het ook daadwerkelijk geprobeerd? Instellen op 66MHz betelent gewoon dat ie wat langzamer draait. Ik weet niet of die cpu een multiplier lock heeft, maa rstel dat ie op 3 staat dan heb je 3 x 66 = 200MHz. Altijd nog sneller dan die cyrix 133MHz (welke ook een erg trage FPU heeft).
Wat je nog zou kunnen proberen is de multiplier op 1.5 zetten. Bij sommige cpu's wordt die dan gebruikt als 3.5 (ongedocumenteerde feature), waardoor je al weer wat MHz wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
De K6-2 herkende ingestelde multiplier 2x als 6x. Ik weet niet of dat ook al bij de K6 zo was. Dan kan je hem al op 6x 50 krijgen. Heb je 300 MHz, wel trage PCI natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
Palomar schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 20:49:
[...]

Heb je het ook daadwerkelijk geprobeerd? Instellen op 66MHz betelent gewoon dat ie wat langzamer draait. Ik weet niet of die cpu een multiplier lock heeft, maa rstel dat ie op 3 staat dan heb je 3 x 66 = 200MHz. Altijd nog sneller dan die cyrix 133MHz (welke ook een erg trage FPU heeft).
Wat je nog zou kunnen proberen is de multiplier op 1.5 zetten. Bij sommige cpu's wordt die dan gebruikt als 3.5 (ongedocumenteerde feature), waardoor je al weer wat MHz wint.
Ik heb het geprobeerd. Ik zal hem even op 1.5 zetten en dan kijken of het werkt.

Edit:
Helaas, dat werkt ook niet.
Ares408 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 20:53:
De K6-2 herkende ingestelde multiplier 2x als 6x. Ik weet niet of dat ook al bij de K6 zo was. Dan kan je hem al op 6x 50 krijgen. Heb je 300 MHz, wel trage PCI natuurlijk.
Zoals ik net al meldde heb ik een K6-1, en daar werkt dat niet bij.

[ Voor 25% gewijzigd door Jape op 28-03-2006 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trenjeska
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-07 18:22

trenjeska

there can be only one (WC)

een VX chipset is een budget chipset daar kom je niet ver mee ondersteund meestal niet meer dan 64MB geheugen en kan echt niet hoger dan 66MHz ik zou dit moederbord afschrijven. als het nou een TX was geweest had je meer opties open gehad.

njiestnag Trenjeska! (of zo iets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:22

Thandor

SilverStreak

trenjeska schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 21:03:
een VX chipset is een budget chipset daar kom je niet ver mee ondersteund meestal niet meer dan 64MB geheugen en kan echt niet hoger dan 66MHz ik zou dit moederbord afschrijven. als het nou een TX was geweest had je meer opties open gehad.
De Intel i430TX kan met maximaal 256MB overweg maar cached slechts de eerste 64MB (De VX cached ook slechts de eerste 64MB, de VX kan slechts maximaal 128MB adresseren). Al met al is de i430TX een betere keus van de i430VX maar om daar nu nog in te gaan investeren... ;)

De i430VX chipset moet volgens mij wel met de AMD K6 overweg kunnen. Uiteraard mits de rest van het moederbord dat toelaat.
Volgens mij was dat pas vanaf de AMD K6/2 400 :)

[ Voor 5% gewijzigd door Thandor op 28-03-2006 21:12 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

* dion_b voelt zich oud en neigt naar uitspraken over "de jeugd van tegenwoordig" mbt kennis van So7 meuk :+
Super Socket 7 bestaat niet :o

Het is een marketingterm, geen technische term. Vaak werd bedoeld dat een mobo een AGP slot had, of 100MHz (of 75MHz...) FSB aankon, of een voltage, of SDRAM support of... of... of... - zegt niets dus. Tot op de laatste K6-3+ bleef het gewoon So7

Verder was het verschil tussen K6 en K6-2 enkel dat de laatste 3DNow instructies had, binnen dezelfde stepping werkten ze op exact dezelfde voltages :z
Op een bord met voltagejumpers :? Yeah, right :+
Jape1985 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 20:28:
[...]

Ik heb erop gelet dat ik een K6 versie 1 heb, dus dat moet goed gaan.
Nope, je hebt de tweede stepping K6 (die er alleen in 266 en 300MHz was), vandaar de lagere voltage. De eerste stepping K6 draaide op 266 en 300MHz op 3.2V :o
Jape1985 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 20:44:
Hmm, het ziet er naar uit dat het niet werkt. Multiplier is in te stellen met 2 standen, dus 4 verschillende nl, 1.5 - 2 - 2.5 - 3. Ik heb 4.5 nodig, maar dat is dus niet mogelijk.
Wat je nodig hebt is een extra multiplier pin. Google eens op pinmods voor So7 om die derde bit te activeren :7

Sowieso wordt vanaf de P55C (MMX) en K6 1.5x geremapped naar 3.5x
FSB is in te stellen op 50, 55, 60, 66. Daar heb ik dus ook niks aan.
Ook hier is soms eea mogelijk, je kunt soms door overdwars te jumperen (dus ipv "1-2 3-4" "1-3 en 2-4" proberen) vreemde dingen uithalen. Ook is er soms een derde jumper in de silkscreen voorzien maar is er niets op aangesloten. Door die twee vlakjes op het bord te verbinden (of er botweg twee pinnetjes in te solderen) kun je die alsnog activeren. Snelheden van 75 en 83MHz willen wel eens op een VX plank werken :o
Palomar schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 20:49:
[...]

Yup :)
Hoezo ongedocumenteerd? Dat is de normale instelling voor een P233MMX of K6-233 :o
Nope, is pas vanaf de tweede stepping K6-2, die je vanaf 380MHz soms en 450MHz altijd tegenkomt. Eerste stepping K6-2 en tweede stepping K6 (eigenlijk zelfde chip muv 3DNow support) remappen alleen 1.5x -> 3.5x

Verder is FSB op 50MHz *ECHT* af te raden op So7, omdat de L2 cache op het moederbord zit en op FSB snelheid draait. Dat is de grootste performance bottleneck, dus die wil je juist maximaliseren. Het gaat zover dat bijvoorbeeld een P133 (2x66MHz) significant sneller is dan een P150 (3x60MHz) en dat als je een P200 op 1.5x100MHz draait op een geschikt bord, dat aanzienlijk sneller is dan op de normale 3x66MHz. Zonder enige twijfel zou 3.5x66MHz sneller zijn dan 6x50MHz :o
Jape1985 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 20:53:
[...]

Ik heb het geprobeerd. Ik zal hem even op 1.5 zetten en dan kijken of het werkt.

Edit:
Helaas, dat werkt ook niet.
Weet je dat zeker :?

Het kan zijn dat hij wel degelijk op 3.5x66MHz=233MHz draait, maar dat de BIOS hem gewoon niet correct herkent. Soms is het handig om in dit soort twijfelgeval een erg simpel benchmarkje te draaien (gewoon vanaf DOS). Dan kun je aan de verhoudingen tussen de resultaten nagaan hoe snel de CPU daadwerkelijk draait (zo heb ik ooit een P233MMX op 233MHz draaiend gekregen op een i430FX bord die officieel maar tot 133MHz non-MMX ondersteunde - al gaf hij aan dat het op 40MHz ging, het draaide echt op 233MHz :z )
trenjeska schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 21:03:
een VX chipset is een budget chipset daar kom je niet ver mee ondersteund meestal niet meer dan 64MB geheugen
Niet waar. Het ondersteunt tot 128MB (en het zou me niet verbazen als 256MB mogelijk is, dat ga ik een dezer dagen nog testen...), maar cachet alleen de eerste 64MB. Dat betekent dat een OS die bovenin RAM gaat zitten (Win9x) uiterst brak draait zodra je die grens overschrijdt, maar een OS die onderin gaat zitten (WinNT en derivaten, Linux) prima werkt :)
en kan echt niet hoger dan 66MHz ik zou dit moederbord afschrijven. als het nou een TX was geweest had je meer opties open gehad.
Bull :/

Er zijn zat i430VX borden die op 75MHz en 83MHz in te stellen zijn. Bovendien ben je wel erg verwend als je gewoon zegt "afschrijven" tegen alles wat niet actueel is. Met dit soort hardware leer je echt hoe met computers om te gaan, met name ook qua software, als je de luxe van honderden zo niet duizenden MHz en MB niet hebt moet je zuinig zijn :7
Thandor schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 21:10:
[...]

De Intel i430TX kan met maximaal 256MB overweg
Fout, de i430TX ondersteunt officieel max 256MB, maar dat is met 64Mbit chips. Het heeft dezelfde geheugencontroller als de i440EX en net zoals bij dat chipset kun je het prima de onondersteunde 128Mbit chips voeren, waarmee je 512MB kunt installeren (en ja, dat heb ik hier getest :P )
maar cached slechts de eerste 64MB (De VX cached ook slechts de eerste 64MB, de VX kan slechts maximaal 128MB adresseren). Al met al is de i430TX een betere keus van de i430VX maar om daar nu nog in te gaan investeren... ;)
Idd. Kijk, als je het voor het kiezen hebt is meestal een ALi Aladdin V de beste So7 oplossing (al is de Aladdin IV clock-for-clock sneller) en van de Intel chipsets is de TX het beste, maarja, dat is enkel als je het voor het uitkiezen hebt.
De i430VX chipset moet volgens mij wel met de AMD K6 overweg kunnen. Uiteraard mits de rest van het moederbord dat toelaat.
Probleem is hooguit BIOS, aangezien dit een gewoon So7 CPU is zonder vage cache addresseringen (zoals Cyrix CPU's konden doen, maar enkel door hoogst obscure chipsets als de VLSI Lynx ondersteund werden) zal het zeker draaien, alleen wordt het allicht niet juist weergegeven en zal het niet ideaal werken bij OSsen die BIOS blind vertrouwen (DOS, Win9x/ME)

* dion_b is iig blij dat er weer eens een topic over echt *leuke* HW is \o/

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 00:30:
* dion_b voelt zich oud en neigt naar uitspraken over "de jeugd van tegenwoordig" mbt kennis van So7 meuk :+

[...]

Super Socket 7 bestaat niet :o

Het is een marketingterm, geen technische term. Vaak werd bedoeld dat een mobo een AGP slot had, of 100MHz (of 75MHz...) FSB aankon, of een voltage, of SDRAM support of... of... of... - zegt niets dus. Tot op de laatste K6-3+ bleef het gewoon So7
Super Socket 7 = betekent juist ondersteuning voor 100Mhz fsb en AGP? Allesbehalve marketing?

edit:
http://en.wikipedia.org/wiki/Super_Socket_7

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2006 09:43 . Reden: even opgezocht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 09:42:
[...]

Super Socket 7 = betekent juist ondersteuning voor 100Mhz fsb en AGP? Allesbehalve marketing?

edit:
http://en.wikipedia.org/wiki/Super_Socket_7
Leuke Wiki entry, maar het is dus niet correct. Kijk maar naar de Cyrix CPU's die als Super So7 gemarket zijn ondanks ze niet hoger de 83MHz FSB gespecced waren, of de Via VP3 en SiS 5591 chipsets die ook beide "Super Socket 7' genoemd werden zonder boven de 83MHz uit te komen.

Zie ook dit artikel uit 1997 met dealerinfo waarin duidelijk gemaakt wordt dat het puur marketing is: http://www.dealerinfo.nl/1997/710a/amd.htm - of nog duidelijker:
'Super' Socket 7: Technically the same pinout as Socket 7, this was used solely by Cyrix and AMD, and it refers to the capacity of these boards to support a faster processor bus speed. (Just like the Macs have moved from 50 to 66 to 100 to 133, and now to 166 MHz bus.) By 1998, most 'socket 7' motherboards were really 'super socket 7'. It lived on (or limped along, as the case may be) until AMD came out with the Athlon in 1999, when it died very quickly.
http://lowendmac.com/mail/03/0213.html

Die Wiki maakt geen onderscheid tussen techniekstandaarden en marketingkreten. 100MHz FSB en AGP zijn leuke features, maar de socket blijft nog steeds gewoon So7. Daarom dat het "backwards compatible" is met 'gewoon' So7: het is technisch gezien gewoon So7... :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:33

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

dion_b schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 00:30:

[...]

Nope, je hebt de tweede stepping K6 (die er alleen in 266 en 300MHz was), vandaar de lagere voltage. De eerste stepping K6 draaide op 266 en 300MHz op 3.2V :o
Dan mag je BalusC nog even uitleg geven. Zowel de eerste als tweede variant K6-300 draaide op 2,2 V Alleen de eerste stepping K6-166 t/m K6-233 draait op 2,9-3,2V, de tweede stepping K6-200 en K6-233 draait ook op 2,2V
Het grote verschil is natuurlijk de FSB. De K6 Little Foot draait op 66MHz, K6-2 Chompers op 100MHz, dus als * Maasluip echt goed heeft opgelet moet het wat betreft snelheden geen probleem zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Maasluip op 29-03-2006 11:06 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Maasluip schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 11:01:
[...]
Dan mag je BalusC nog even uitleg geven. Zowel de eerste als tweede variant K6-300 draaide op 2,2 V Alleen de eerste stepping K6-166 t/m K6-233 draait op 2,9-3,2V, de tweede stepping K6-200 en K6-233 draait ook op 2,2V
Hmm, misschien heb ik overstappunt van eerste naar tweede stepping verkeerd onthouden...

Overigens heb ik een deel van die gegevens aan BalusC aangesleverd - volgens mij onder andere deze :7
Het grote verschil is natuurlijk de FSB. De K6 Little Foot draait op 66MHz, K6-2 Chompers op 100MHz, dus als * dion_b echt goed heeft opgelet moet het wat betreft snelheden geen probleem zijn.
Chompers is verkocht voor op 66MHz, 95MHz en 100MHz FSB. Zeker de eerste 266 en 333MHz Chompers waren gewoon op 4x66MHz/5x66MHz gerate. Omgekeerd zijn sommige Little Foot 300MHz op 3x100MHz verkocht (technisch natuurlijk identiek aan de als 4.5x66 gemarkete CPUs).

Maar goed, dat maakt in wezen niets uit - aangezien er geen multiplier locks waren op AMD So7 CPUs, is er geen technisch verschil tussen een 3x100MHz en een 4.5x66MHz CPU. Het draait gewoon op wat het moederbord aangeeft en is gegarandeerd dat tot en met 300MHz te doen :z

[ Voor 8% gewijzigd door dion_b op 29-03-2006 19:43 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
:) Heb even niet gekeken, krijg ik briljante reacties waar ik morgen weer lekker mee aan de gang kan. Thanks Dion_b. _/-\o_

Ik kan alleen geen benchmarkje draaien onder dos, simpelweg omdat mijn pc wel opstart (fans draaien ed.), maar niet boot. Het scherm gaat niet aan met deze proc erin.

Ik zal eerst eens een biosupdate gaan zoeken.

Ik heb er wel op gelet dat ik een AMD k6 had (http://balusc.xs4all.nl/srv/har-cpu-amd-k6.php en geen AMD k6-2, maar daar zit dus op 3Dnow! na geen verschil in?

[ Voor 21% gewijzigd door Jape op 02-04-2006 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Jape1985 schreef op zondag 02 april 2006 @ 01:40:
:) Heb even niet gekeken, krijg ik briljante reacties waar ik morgen weer lekker mee aan de gang kan. Thanks Dion_b. _/-\o_

Ik kan alleen geen benchmarkje draaien onder dos, simpelweg omdat mijn pc wel opstart (fans draaien ed.), maar niet boot. Het scherm gaat niet aan met deze proc erin.
Dan is iets fundamentelers mis:

- bord is dood
- CPU is dood
- instellingen kloppen van geen kanten

Laten we eerst eens van dat laatste uitgaan. Meest waarschijnlijke is dat er een split voltage/single voltage jumper is die nog op single staat.
Ik zal eerst eens een biosupdate gaan zoeken.

Ik heb er wel op gelet dat ik een AMD k6 had (http://balusc.xs4all.nl/srv/har-cpu-amd-k6.php en geen AMD k6-2, maar daar zit dus op 3Dnow! na geen verschil in?
Nope, verder niets. Vergelijk het met het verschil P2/P3 Katmai.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
Bord is niet dood, het werkte goed met een Cyrix 166+
Instellingen kunnen fout zijn, maar ik heb er wel veel geprobeerd
Cpu kan ik niks over zeggen, besteld via marktplaats
Pagina: 1