Toon posts:

X1600XT GPU Word niet herkend

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een nieuwe X1600XT voor mijn computer gekocht. ik heb zelf weinig ervaring met het in-outpluggen van Videokaarten omdat ik dat nog nooit zelf gedaan had.

Deze computer had zelf echter geen Videokaart. hij werkte op een Intel 900 media accelerator GV/910GL Express Chipset family Onboard.

nadat ik mijn GPU in het PCI Express Slot had gedrukt begon de fan meteen te draaien. ik dacht in eerste instantie dat hij wel werkte.

In mijn BIOS kan ik niks vinden over disable Onboard Graphics. slechts Primary Graphics Boot Device. dat stond op Onboard. heb ik PCI-E van gemaakt.

Nu heb ik mijn Intel drivers ge-deinstalleerd. dan vraagt hij om een reboot om het de installeer proces te ''voltooien''. echter het ding begint meteen weer met herinstallatie als ik reboot.

Bij mijn Apparaatbeheer zie ik bij beeldschermadapters geen X1600XT staan..

Ook als ik mijn PC boot zie ik geen nieuwe hardware gevonden ballonnetje. echter alleen de eerste keer dat ik bootte met de videokaart erin kwam er een kleine melding: nieuwe hardware gevonden, PCI Bus en dan nog iets. het was zo weer weg.

Nu als ik met ge de installeerde Intel drivers zonder reboot de gedownloade Catalyst drivers probeer te installeren. krijg ik de melding: Error: unable to find components that are able to be installed on your hardware - software. please check your hardware - software

Ik kan er dus nu al bijna vanuit gaan dat mijn computer de videokaart niet ziet.

Er is nog een mogelijk probleem..als ik de videokaart in het PCI E slot steek komt het deel waar je een schroefje in moet steken met ongeveer 2 millimeter verschil met de behuizing te staan. hij komt er zoals bijvoorbeeld met mijn PCI modem niet vast op te staan.

er zit ook een klein haakje aan mijn PCI Express slot, aan de kant van de lange connector. dit haakje is bij elke bewegingsrichting statisch. ik durf er niet gewoon aan te gaan trekken uit angst het kapot te maken.

Dit was een Standaard computer. met mogelijk enkele bij behorende (kut) onderdelen.

Omdat er met geen mogelijk heid achter te komen, nergens in de handleiding, wat voor moederbord het nou eigenlijk is. heb ik een screenshot van mijn apparaatbeheer gemaakt. hoop dat iemand het hier uit kan halen: http://img393.imageshack.us/img393/826/apparaatbeheer2ki.jpg

De Videokaart heeft geen retourmogelijkheden dus ik zal het probleem op moeten lossen. desnoods met enkele nieuwe onderdelen.

Dit is de GPU: Afbeeldingslocatie: http://www.informanews.net/imagenews/sapphireX16xx.jpg

Verdere Specs:

Intel P4 515 2,93 Ghz Processor.
512 3200 DDR1 Ram memory.2x 256.
200 GB IDE HD

350 W ''standaard PC'' voeding

de Standaard HP Pavillion PC word niet meer gemaakt.Deze is de T800

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2006 19:34 ]

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ehm, waarop heb je je monitor eigenlijk aangesloten als ik vragen mag?

Verwijderd

Topicstarter
met de DVI I kabel op het moederbord..om de Drivers te installeren..als ik m op de X1600 zet heb ik geen beeld. omdat de Drivers niet ''willen'' installeren.

Bij de Online PDF handleiding van ATi staat er ook alleen X1300 en X1800..niks over X1600...zal wel hetzelfde zijn...of niet..ik weet t niet.

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Het zou goed kunnen dat je voeding de X1600 niet trekt, en dat hij daarom niet herkend word/geen beeld geeft. Bij HP word die PC natuurlijk zo gemaakt dat de voeding precies je onderdelen aan kan. Ik raad je aan om even een andere proberen, om dit uit te sluiten.

Verwijderd

nadat ik mijn GPU in het PCI Express Slot had gedrukt begon de fan meteen te draaien. ik dacht in eerste instantie dat hij wel werkte.
ik vond dit stukje toch niet zo geweldig om te lezen.

je had wel eerst je computer uitgezet, stekker eraf en een keer de aan/uit knop gebruikt voordat je de ati erin stopte ? Zo klinkt t namelijk niet.

Verwijderd

Topicstarter
Als hij hem niet trekt waarom begint de Fan als ik m aansluit meteen gewoon te draaien?

En ik heb nog 2 molexen over met de voeding. als HP het dan flikt om gewoon een **** voeding er in te zetten. zodat die molexen niet eens gebruikt kunnen worden..

Edit: Ja ik had de stekker eruit gehaald. 20 seconden gewacht. alle kabels eruit. dan Kaart erin. dan kabels er weer in. en DAN als ik boot begint de kaart meteen te draaien.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2006 19:47 ]

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-07 14:05

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Dat is het probleem niet.
Je voeding heeft een hoeveelheid watt die hij maximaal kan leveren.
En je onderdelen samen kunnen misschien wel meer watt nodig hebben dan jou voeding kan.

• Haribotje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 11:07
Je moet je oude onboard videokaart denk ik eerst uitzetten in je bios. Daarna krijg je bij het opstarten meteen signaal van je nieuwe videokaart. Als dit gelukt is wil hij de oude videokaart heel waarschijnlijk niet meer installeren, en kan je gewoon je nieuwe installeren.

[ Voor 19% gewijzigd door Haribotje op 28-03-2006 19:49 ]

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 19:46:
Als hij hem niet trekt waarom begint de Fan als ik m aansluit meteen gewoon te draaien?

En ik heb nog 2 molexen over met de voeding. als HP het dan flikt om gewoon een **** voeding er in te zetten. zodat die molexen niet eens gebruikt kunnen worden..

Edit: Ja ik had de stekker eruit gehaald. 20 seconden gewacht. alle kabels eruit. dan Kaart erin. dan kabels er weer in. en DAN als ik boot begint de kaart meteen te draaien.
Dat de fan begint te draaien hoeft nog niet direct te zeggen dat je kaart genoeg stroom krijgt. Je kan zelfs beeld krijgen, om vervolgens een bericht in je scherm te zien dat de kaart te weinig stroom krijgt. En de hoeveelheid molex connectors zegt niks over hoeveel een voeding aan kan ;)

Ik heb soortgelijke problemen ook met een 9700 Pro op een 250 watt AOpen voeding gehad. Voeding vervangen door een goed merk met genoeg power, en geen problemen meer :>

[ Voor 10% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 28-03-2006 19:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Haribotje schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 19:48:
Je moet je oude onboard videokaart denk ik eerst uitzetten in je bios. Daarna krijg je bij het opstarten meteen signaal van je nieuwe videokaart. Als dit gelukt is wil hij de oude videokaart heel waarschijnlijk niet meer installeren, en kan je gewoon je nieuwe installeren.
Kun je dan even vertellen waar precies in de BIOS dat uitzetten onder staat. ik heb het zelf eigenlijk nog niet gevonden.

Edit: ik ga wel ff een rekensommetje maken kijken hoeveel W ik al verbruik zonder de Videokaart.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2006 19:51 ]

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 19:49:
[...]

Kun je dan even vertellen waar precies in de BIOS dat uitzetten onder staat. ik heb het zelf eigenlijk nog niet gevonden.
Je had toch al de PCI-E port als First Boot aangegeven? Als er geen andere opties in de bios zijn, zou dit voldoende moeten zijn.

Check ff als de voeding requirements overeenkomen met wat ATi aanraadt, en liever dat hij nog wat beter is. Een 'standaard PC voeding' kan vaak maar 350w op peak output leveren, en dan vaak bijvoorbeeld 280 constant.

[ Voor 35% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 28-03-2006 19:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat leek mij ook ja. dus daar ligt volgens mij het probleem niet. maar de Voeding zou heel goed kunnen.

En mijn Drivers weigeren te installeren :S

Edit: Ik ben zeer slecht op de hoogte van de ''bagger'' onderdelen in deze computer, er staat op de voeding Bestec ATX300. 300 W. (terwijl de verkoper me er toch van overtuigd had dat ie 350 was..)

Probleem is al duidelijk. Als ik zo in me kast kijk trek ik dat echt niet met een 300 W voeding.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2006 19:55 ]

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Reset je bios eens als je X1600 erin zit. Drivers hebben er iig niets mee te maken, omdat je die niet eens nodig hebt om bijvoorbleed het bios of dos te zien.

Verwijderd

Topicstarter
BIOS resetten had ik al geprobeerd voordat ik dit topic maakte.

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Even ter info, als je je DVI/VGA kabel op je moederbord aansluit, zal de PCI-e videokaart _nevernooit_ herkend worden in windows. Het moederbord negeert dan vrolijk de PCI-e videokaart en pakt je onboard graphicsadapter. Je _moet_ dus de kabel ten eerste op de PCI-e videokaart aansluiten, en daarna zodra je in windows komt drivers installeren en rebooten.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Verwijderd

Topicstarter
Dat was dus ook het probleem als ik me DVI kabel in me X1600 stak startte hij windows gewoon op maar kreeg ik totaal geen beeld. nevernooit beeld.

• Thierry88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-08 01:39
Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 19:33:
...
...
Je stopt de kaart er toch niet in op het moment dat je pc gewoon aan staat? Als jij zegt dat de fan meteen begint te draaien toen je hem in het slot stak lijdt ik dat er wel vanaf. En volgens mij is het niet handig iets aan te sluiten als er spanning op staat, zodat t ineens n "klap" krijgt als er spanning op staat. Ik weet niet of de onderdelen dat zo fijn vinden.

AMD Ryzen 7 5800X, MSI X570 Gaming Edge Wifi, MSI GeForce RTX 3070 Gaming X TRIO, 2x 16GB G.Skill DDR4-3600, Samsung 970

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

En met veilige modus? Als hij dan al geen beeld geeft zou ik inderdaad de kaart even in een andere PC testen. Doet hij het daar wel; moederbord kapot. Doet hij het daar ook niet; videokaart kapot.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Verwijderd

Topicstarter
Hij gaf vanmorgen wel beeld. maar alle pictogrammen waren erg vaag. en toen hij opgestart was bevroor het beeld. ook mijn DVD Speler deed het niet meer.

Kan ik er nu gewoon vanuit gaan dat mijn 250 W - Piek 300 W voeding het gewoon allemaal niet trekt?

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-07 16:06

BHQ

JohnAD schreef op woensdag 29 maart 2006 08:09:
Kan ik er nu gewoon vanuit gaan dat mijn 250 W - Piek 300 W voeding het gewoon allemaal niet trekt?
In principe wel, of je kaart is behoorlijk brak.

Verwijderd

Kan je niet wat andere onderdelen loskoppelen om de load op je voeding te verminderen (DVD, Extra HD, floppy, geluidskaart, etc.) en het dan nog een proberen?

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hier op de zaak ook HP machines en die slikken zo'n kaart ook niet. voeding is gewoon te zwak voor zo'n kaart.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 08:48:
Kan je niet wat andere onderdelen loskoppelen om de load op je voeding te verminderen (DVD, Extra HD, floppy, geluidskaart, etc.) en het dan nog een proberen?
Zoals ik al zei: mijn DVD Speler en DVD brander weigeren ook dienst als mijn VGA Koeler loopt. ik heb ze losgekoppelt en dan loopt hij niet vast.

Edit: Floppy zit er niet in. en ik gebruik Realtek onboard geluid.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2006 09:03 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Beetje meer inzet mag ook wel - er komen zowat dagelijks topics voorbij over het aansluiten van losse VGA kaarten bij moederborden met integrated VGA, nergens blijkt dat je dergelijke topics opgezocht hebt en de zaken die daarin staan uitgeprobeerd hebt.

Tips (even kort, want ik heb dit nog een paar dagen geleden *uitgebreid* gedaan):
- er is geen enkele reden om handmatig integrated VGA uit te schakelen. Zodra de losse VGA gaat werken gaat het vanzelf uit
- het heeft geen zin om drivers te proberen te installeren voor je beeld hebt, dan wordt die kaart namelijk niet herkend
- CMOS clear (batterijtje mobo eruit/jumper even omzetten) geeft vaak doorslag.
- voeding is niet altijd de schuldige, maar een 300W wokkietokkie is bij een systeem als dit erg karig. Als niets anders helpt, even testen met een fatsoenlijk voeding.

Maar goed, voor meer info, zie andere topics. Pas als je die doorgelezen hebt en je daar niet uitkwam is een eigen topic nuttig :o

[ Voor 10% gewijzigd door dion_b op 29-03-2006 11:26 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.