iTunes scrollt irritant traag

Pagina: 1
Acties:
  • 510 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10 22:12

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Hey,

Misschien dat meer mensen dit 'probleem' hebben of misschien hoort het gewoon:
iTunes (voor WinXP) scrollt heel traag en hakkelig. Hij heeft dit eigenlijk altijd al zo gedaan, maar ik kwam nu opeens op het idee om er een topic over te starten :)

De lijst gaat vooral traag omlaag als ik met m'n muiswiel scrol. Als ik het balkje beetpak met de linkermuisknop gaat het nog wel, maar als ik iets sneller beweeg is de vloeiendheid weg :/

Kan ik dit irritante probleem op de één of andere manier aanpakken?

Edit
specs:
Pentium 4 2,6 ghz met HT
1024 mb pc3200
Geforce 6800LE
Terratec aureon 5.1 fun
Microsoft wireless optical desktop elite

[ Voor 18% gewijzigd door _Christiaan_ op 28-03-2006 19:32 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luke_otto
  • Laatst online: 11-10 18:54

luke_otto

pang pang luckyluke

Mischien kan je wat systeem specs vermelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:14
Jah, heb ik ook.. erger me er niet zo aan.. alles geordend op album en artiest, dus zoveel staat er meestal niet in 1 scherm. Op Mac OS X werkt het probleemloos, zal dus wel een must zijn hiervoor.. 8)

En of je er iets aan kan doen.. tja.. ik weet het niet, volgens mij niet! :X

[ Voor 17% gewijzigd door JeroenGans op 28-03-2006 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Toevallig heel veel tracks in je library staan? Heb ik iig met Winamp ook last van als ik er teveel nummers in heb staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Ja het is vooral als ik een lijst heb met veel nummers. Vooral dus bij de weergave van m'n complete bibliotheek.

Ik weet dat het voor de computer veel werk is om dit vloeiend te laten weergeven, maar waarom scrollt hij dan 5 x zo vloeiend als ik gewoon dat balkje beetpak?

Bovendien scrollt windows media player wel volledig vloeiend als ik door m'n complete bibliotheek scroll. Maar bij iTunes scrollt hij gewoon met <1,0 FPS :/ Erg irritant

[ Voor 25% gewijzigd door _Christiaan_ op 28-03-2006 19:37 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-edit0

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2006 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iTunes als applicatie is op windows XP meestal langzaam. Gebruikt dusdanig veel resources en werkt voor mij persoonlijk ook niet prettig. Ik gebruik alternatieven als een plug in bijvoorbeeld, dat is beter dan dat trage iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:47

PeaceNlove

Deugleuter

Een grote lijst hoeft geen probleem te vormen.Ik heb zelf ongeveer 12000 nummers in de lijst en het gaat bij mij wel vloeiend. Ik heb 1024Ram en een 2200+ met Win2k. Itunes pakt bij mij wel al zo'n 100MB aan ram en virtueel geheugen.
Je zou kunnen kijken of het misschien daaraan ligt en er relatief veel virtueel geheugen wordt gebruikt.
Anders zou ik het op de combinatie met winXP gooien. Win2k is wel het grote verschil met jouw setup en win2k is een stuk lichter in vergelijking met XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-10 09:14
Misschien kan je beter je browse functie gebruiken, ik denk dat je artiesten en/of album lijst een stukje korter is. Misschien is dit handiger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:58

Maximus

There is no substitute

Ik heb zelf een library met zo'n 12.000 items. Op Mac OSX gaat dit soms ook niet echt soepel. De snelheid van scrollen t.o.v. Windows is niet zo heel groot. Ik denk dat het komt omdat ik bij elk nummer wel albumart heb toegevoegd.

De snelheid bij het snel verwerken van veel info is gewoon niet echt hoog :)

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-10 23:17
Ik heb het persoonlijk ook. Het is dusdanig irritant dat ik alleen de browse-/searchfunctie nog gebruik. Dus dat ik alleen een albumnaam of een naam van een artiest intyp, dat gaat namelijk wel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Hmz tja het is alleen als ik met het muiswiel scroll. Ik heb al met de scrollsnelheid van het wiel zitten spelen maar het maakt niets uit.

Naja ik vrees dat er niets aan te doen is, dus dan maar ouderwets het balkje rechts beetpakken en verticaal slepen :)

NOSIG

Pagina: 1