[Novell] Synthetic Time issue

Pagina: 1
Acties:

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Topicstarter
Aangezien de tijd op de server niet goed stond, wou ik deze goed zetten. Had dit beter niet kunnen doen aangezien nu om de zoveel minuten er een piep klinkt en de server een bericht geeft:

code:
1
2
26-03-2006  21:35:13 :      DS-10551.78-270
    Synthetic Time is being issued on partition ".T=JST."

Een zoektocht op internet bracht me de volgende mogelijke oplossingen voor het probleem:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Synthetic Time Problem

Problem:  The NetWare® server reports the following error:

Synthetic time is being issued on partition.

Possible Cause:  In NetWare 4 and later versions, synthetic time is issued at a server with the error DS- 4.63-12 if the server time is set backwards. The synthetic time is cycled every two minutes until the server time is later than the last modified time stamp.

Action:  Run DSREPAIR.

Click Advanced Options > Replica and Partition Operations, and then select the partition you want to update.

code:
1
2
3
4
5
1. Make sure all the servers are syncronized with correct date and time (Use "set time" to make immediate adjustments) 
2. "load dsrepair -a" 
3. Select "Advanced options menu" 
4. Select "Replika and partition operations" 
5. For each partition, select "Repair time stamps and declare a new epoch"

Beide oplossingen werken niet; er wordt om een Login gevraagd wat niet geaccepteerd word :?, krijg de melding:
code:
1
2
"ERROR: Unable to find object, Error: -601".
<Press ENTER to continue>

Heeft iemand hier een idee hoe ik dit weer goed kan krijgen?
Server staat in kantoor, dus om iedere twee minuten het gepiep te horen is niet zo 'fijn'...

[ Voor 19% gewijzigd door naaa op 28-03-2006 19:23 . Reden: - ]

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 15:53

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

antonie schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 19:20:
Aangezien de tijd op de server niet goed stond, wou ik deze goed zetten. Had dit beter niet kunnen doen aangezien nu om de zoveel minuten er een piep klinkt en de server een bericht geeft:

code:
1
2
26-03-2006  21:35:13 :      DS-10551.78-270
    Synthetic Time is being issued on partition ".T=JST."

Een zoektocht op internet bracht me de volgende mogelijke oplossingen voor het probleem:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Synthetic Time Problem

Problem:  The NetWare® server reports the following error:

Synthetic time is being issued on partition.

Possible Cause:  In NetWare 4 and later versions, synthetic time is issued at a server with the error DS- 4.63-12 if the server time is set backwards. The synthetic time is cycled every two minutes until the server time is later than the last modified time stamp.

Action:  Run DSREPAIR.

Click Advanced Options > Replica and Partition Operations, and then select the partition you want to update.

code:
1
2
3
4
5
1. Make sure all the servers are syncronized with correct date and time (Use "set time" to make immediate adjustments) 
2. "load dsrepair -a" 

Beide oplossingen werken niet; er wordt om een Login gevraagd wat niet geaccepteerd word :?, krijg de melding:
code:
1
2
"ERROR: Unable to find object, Error: -601".
<Press ENTER to continue>

Heeft iemand hier een idee hoe ik dit weer goed kan krijgen?
Server staat in kantoor, dus om iedere twee minuten het gepiep te horen is niet zo 'fijn'...
1 Tip: stel nooit de tijd handmatig bij op een server. Als de tijd van de Directory niet meer klopt dan krijg je grote problemen.

Nu om het op te lossen. Hoeveel servers staan er in de directory?
Je moet eerst Timesync weer in orde krijgen. Zet op je master replica de tijd goed en stel deze in als Primary of Single time server. Stel daarna al je andere servers in als Secondary time servers. Draai vervolgens een dsrepair -a op de master replica zoals hier beschreven:

code:
1
2
3
4
5
2. "load dsrepair -a" 

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Verwijderd

Klopt helemaal.... en eerst die sync goed instellen.... bedenk echter wel dat een declare a new epoch een heftig iets is.... niet in een live netwerk doen. Ik heb dezelfde procedure ook een keer moeten doen.

En die login.... tja.... die moet je toch goed doen. De login van admin ligt voor de hand, inclusief de officiele dns-naam. Iets als .admin.myname kan ook.

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 21:45:
Klopt helemaal.... en eerst die sync goed instellen.... bedenk echter wel dat een declare a new epoch een heftig iets is.... niet in een live netwerk doen. Ik heb dezelfde procedure ook een keer moeten doen.

En die login.... tja.... die moet je toch goed doen. De login van admin ligt voor de hand, inclusief de officiele dns-naam. Iets als .admin.myname kan ook.
Mwoah, ik doe het wel vaker. Als je weet wat je aan het doen bent dan valt het wel mee. (iets wat overigens hier mij niet het geval lijkt.)

@TS: Ben jij eigenlijk de beheerder van die server/het serverpark? En weet je iets van Netware en eDirectory?

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Deze foutmelding krijg je als er objecten in eDirectory zijn die een latere timestamp hebben dan de huidige tijd. Omdat je de tijd terug hebt gezet krijg je dus deze meldingen. Zolang het tijdverschil niet al te groot is (en dag ofzo) moet je gewoon wachten, eDirectory kan er makkelijk mee omgaan.

Zorg er wel voor dat je timesync en replicas in sync zijn (twee opties in dsrepair), dat is extra belangrijk als je met een synthetic time zit. Het is sowieso handig de volgende twee settings binnen netware te activeren:
set timesync debug = 7
set dstrace = +sync (op dit scherm vooral letten op 'all process=yes')

Het geluid kan je uitzetten door set sound bell for alerts = off

PS: ik doe dit even uit het hoofd omdat ik niet op de Novell site kan komen door een baggere internet line, dus misschien dat de commando's iets afwijken.
PS2: deze foutmelding wil trouwens helemaal niet zeggen dat de time niet in sync is, en vaak is dat ook niet zo als je handmatig de tijd veranderd.

[ Voor 10% gewijzigd door JoetjeF op 29-03-2006 16:32 ]

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Topicstarter
Inmiddels is het 'gepiep' gestopt en heeft de server het probleem zelf opgelost.

Tot mid-2005 altijd met Novell Netware 3.12 en 4.11 gewerkt, dus soms is het even wennen (8> .
De stap van het 'stenen-tijdperk' naar Netware 6.5 is best heftig.

In iedergeval bedankt voor de reacties, ik heb weer wat kennis erbij wanneer het weer mocht gebeuren.

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

antonie schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 22:21:
Inmiddels is het 'gepiep' gestopt en heeft de server het probleem zelf opgelost.

Tot mid-2005 altijd met Novell Netware 3.12 en 4.11 gewerkt, dus soms is het even wennen (8> .
De stap van het 'stenen-tijdperk' naar Netware 6.5 is best heftig.

In iedergeval bedankt voor de reacties, ik heb weer wat kennis erbij wanneer het weer mocht gebeuren.
Ik zou toch even bovengenoemde DSTrace uitvoeren. Dan kun je zien of het probleem echt opgelost is.

Verwijderd

Hou ook goed je timestamps in de gaten nu je een nieuw epoch hebt gedeclared. Dat kan je hele directory kapot maken en ik ben van mening dat het alleen op aanwijzing van iemand van NTS zou mogen.
Pagina: 1