We zijn sinds kort overgestapt op BBned/TweakDSL (B16WO ADSL2+)(16-24Mbit/1Mbit) vanaf KPN/Planet (ADSL1) en hebben problemen;
Ik heb nu eindelijk alledrie de modems aan de praat die tot mijn beschikking staan, en alledrie doen ze het zowel bridged (niet zichtbaar en ik krijg IP van TweakDSL) als router-mode (interne DHCP-IPs);
a) Oude Alcatel Speedtouch 510 ADSL1 modem (na enig gezeik
, mail me for info)
b) Gratis Copperjet 816-2P ADSL2+ modem (na veeeel gezeik
, mail me for info)
c) Linksys WAG354G ADSL2+ modem (direct raak, zeer easy)
Nu is onze verbinding zeer instabiel (valt elke paar minuten enkele seconden uit, wat ook te zien is op het modem; het ADSL-lampje knippert dan) en ook relatief traag.
We halen namelijk maximaal met de ADSL2+ modems(van newsgroups of hele hele snelle FTPs) 950 KByte/sec terwijl we 16 tot 24 Mbit voor ons geld verwachten!
Ook met het ADSL1 modem halen we zo'n 850 a 900 KByte/sec, en dat met ADSL1!!!
We zitten hemelsbreed een kleine 1600 meter van de centrale, wat volgens die site een snelheid van zo'n 19 a 20 Mbit zou moeten opleveren.
Daarnaast zit de splitter direct op het ISRA-punt (5 cm) en het modem direct op splitter (5 cm). Ook wanneer het modem direct op het ISRA-punt aangesloten wordt is alles hetzelfde.
Ik zal hieronder enkele lijngegevens plaatsen waar ik weinig kaas van gegeten heb en graag uitleg over zou krijgen (wat betekent alles, is het genoeg of moet ik klagen en waar dan?);
Downstream Rate : 14254 Kbps
Upstream Rate : 1203 Kbps
Downstream Margin : 6 db (= SNR?)(moet hoger dan 15 dB, zo'n 35, zag ik ergens?)
Upstream Margin : 5 db (zie hierboven)
Downstream Line Attenuation : 22 (signaalverlies in dB?)(is prima voor 1.6 KM toch?)
Upstream Line Attenuation : 12 (zie hierboven)
Downstream Transmit Power : 0
Upstream Transmit Power : 0
Pcr Rate : 0
Scr Rate : 0
Alvast heel erg bedankt!
Ik heb nu eindelijk alledrie de modems aan de praat die tot mijn beschikking staan, en alledrie doen ze het zowel bridged (niet zichtbaar en ik krijg IP van TweakDSL) als router-mode (interne DHCP-IPs);
a) Oude Alcatel Speedtouch 510 ADSL1 modem (na enig gezeik
b) Gratis Copperjet 816-2P ADSL2+ modem (na veeeel gezeik
c) Linksys WAG354G ADSL2+ modem (direct raak, zeer easy)
Nu is onze verbinding zeer instabiel (valt elke paar minuten enkele seconden uit, wat ook te zien is op het modem; het ADSL-lampje knippert dan) en ook relatief traag.
We halen namelijk maximaal met de ADSL2+ modems(van newsgroups of hele hele snelle FTPs) 950 KByte/sec terwijl we 16 tot 24 Mbit voor ons geld verwachten!
Ook met het ADSL1 modem halen we zo'n 850 a 900 KByte/sec, en dat met ADSL1!!!
We zitten hemelsbreed een kleine 1600 meter van de centrale, wat volgens die site een snelheid van zo'n 19 a 20 Mbit zou moeten opleveren.
Daarnaast zit de splitter direct op het ISRA-punt (5 cm) en het modem direct op splitter (5 cm). Ook wanneer het modem direct op het ISRA-punt aangesloten wordt is alles hetzelfde.
Ik zal hieronder enkele lijngegevens plaatsen waar ik weinig kaas van gegeten heb en graag uitleg over zou krijgen (wat betekent alles, is het genoeg of moet ik klagen en waar dan?);
Downstream Rate : 14254 Kbps
Upstream Rate : 1203 Kbps
Downstream Margin : 6 db (= SNR?)(moet hoger dan 15 dB, zo'n 35, zag ik ergens?)
Upstream Margin : 5 db (zie hierboven)
Downstream Line Attenuation : 22 (signaalverlies in dB?)(is prima voor 1.6 KM toch?)
Upstream Line Attenuation : 12 (zie hierboven)
Downstream Transmit Power : 0
Upstream Transmit Power : 0
Pcr Rate : 0
Scr Rate : 0
Alvast heel erg bedankt!
[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 28-03-2006 19:56 ]