Toon posts:

iKernel error bij installeren van Sniper Elite

Pagina: 1
Acties:
  • 675 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mede GoTTers,

Bij het installeren van Het spel Sniper Elite krijg ik de volgende foutmelding:

Error installing iKernel.exe: (0x10000)

Dit gebeurd als de installshield wizzard is gestart en deze applicatie wil installeren op mijn harde schijf.

Dit gebeurde bij een gekopieer spel, dus ik dacht uiteraard dat dat het probleem was. Echter heb ik daarna eens de demo van het spel gedownload, en heb ik exact hetzelfde probleem.

Op diverse sites heb ik ook andere eventuele oplossingen gezien, zoals alle programma's afsluiten die op de achtergrond draaien en Norton uitzetten, maar dit had ook geen succes.

Daarna ook nog een update van installshield geinstalleerd. Dit ging zonder problemen, dus ook in de directory kan gewoon geschreven worden. Kon ook eigenlijk niet anders, want ik ben gewoon als administrator ingelogd.

Heeft iemand misschien nog een ander idee om dit probleem op te lossen?

De specs van mijn PC:

Intel Pentium 4 3.00GHz
Kloksnelheid 2.99 GHz, 1.00 GB
Microsoft Windows XP
Media Center Edition
Versie 2002
Service Pack 2

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heb je deze tips opgevolgt?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard, dat is één van de eerste sites die je vindt op google.
Niets van dat alles helpt dus, gek genoeg.

Op mijn andere PC, waar gewoon XP proffessional op draait, kan ik het spel wel gewoon installeren.
Het lijkt er dus een beetje op dat het met media center te maken heeft.

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-08 18:46
Modbreak:Houd je niet-inhoudelijke reacties gerust achterwege in het vervolg

[ Voor 92% gewijzigd door Spider.007 op 29-03-2006 20:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
gideon82 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 23:46:
koop het spel maar :r

Met de oplossing die wij 'nu misschien' geven ga je gewoon nogmaals de illegale copie installeren. Hierop wordt geen support gegeven B)
Zucht......Ik zeg toch dat hetzelfde probleem onstaat bij het installeren van de demo, en dat het op mijn andere pc wel werkt. Heeft dus niks met het spel an sich te maken.
Ik vraag me gewoon simpelweg af waardoor dit probleem onstaat.
Als ik het originele spel heb, dan is het probleem er waarschijnlijk nog steeds, moet ik dan weer een nieuw topic openen?

• mrFoce
Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 00:17:
[...]

Zucht......Ik zeg toch dat hetzelfde probleem onstaat bij het installeren van de demo, en dat het op mijn andere pc wel werkt. Heeft dus niks met het spel an sich te maken.
Ik vraag me gewoon simpelweg af waardoor dit probleem onstaat.
Als ik het originele spel heb, dan is het probleem er waarschijnlijk nog steeds, moet ik dan weer een nieuw topic openen?
Zucht, je probeerd eerst een KOPIE!, die doet het niet.. Vervolgens download je de demo en die doet het ook niet.. Ow, zit toch iets fout dan ja.. Maar als wij een oplossing zouden vinden voor de demo, ga jij die vast niet proberen op de demo, maar op de KOPIE. Dus daarmee zouden wij jou helpen met je illegale software.

Daarom, laat voortaan je kopie uit het verhaal :+ Nu gooi je je eigen ruiten in

EDIT: Maar delete deze map is: C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\InstallShield

[ Voor 6% gewijzigd door mrFoce op 29-03-2006 00:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
gideon82 schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 00:22:
[...]
EDIT: Maar delete deze map is: C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\InstallShield
Op die plek staat het niet.
Volgens een eerdere link moest ik deze map weghalen: C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Engine

Dat heb ik gedaan en daarna de update van installshield gedraaid. Daarna stond die map er weer en was iKernel.exe ook weer geïnstalleerd.
Daarna weer geprobeerd de demo te installeren, maar weer hetzelfde probleem.
Toen die map maar eens weggehaald en direct de demo geïnstalleerd. En weer hetzelfde probleem.

Het lijkt dus simpeler op te lossen dan het is, helaas.

• mrFoce
Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 00:43:
[...]

Op die plek staat het niet.
Volgens een eerdere link moest ik deze map weghalen: C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Engine

Dat heb ik gedaan en daarna de update van installshield gedraaid. Daarna stond die map er weer en was iKernel.exe ook weer geïnstalleerd.
Daarna weer geprobeerd de demo te installeren, maar weer hetzelfde probleem.
Toen die map maar eens weggehaald en direct de demo geïnstalleerd. En weer hetzelfde probleem.

Het lijkt dus simpeler op te lossen dan het is, helaas.
http://consumer.installshield.com/who.asp neem contact op met de maker van het spel :) en zeg dat je de demo niet kan installeren. _/-\o_ Kijken wat hun zeggen

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:25
Geloof me, je mist niks als het spel niet loopt.

There is no replacement for displacement!

Verwijderd

Topicstarter
gideon82 schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 15:32:
[...]
http://consumer.installshield.com/who.asp neem contact op met de maker van het spel :) en zeg dat je de demo niet kan installeren. _/-\o_ Kijken wat hun zeggen
Gezien het feit dat de demo het wel doet op een andere pc, moet het wel aan de hard-/software liggen die op deze pc staat. De kunst is alleen de fout te vinden.
Je weet zelf denk ik ook wel waar ze mee aankomen als ik deze foutmelding aanmeld bij de maker van de game. Juist......dezelfde oplossingen die ik tot nu toe gehad heb, en helaas niks hebben geholpen.

Iemand anders nog een suggestie?
Pagina: 1