Ik heb net RedHat 7.0 geinstalleerd op een apparte partitie. Maar ik wil een dualboot samen met WIN98SE. Doet Linux dit zelf of heb je daar een ander progje voor???
Verwijderd
1) heb je lilo als bootmanager geinstalleerd?
2) staat windows al op de pc of alleen nog maar redhat?
meer info dus plzz
2) staat windows al op de pc of alleen nog maar redhat?
meer info dus plzz
Verwijderd
Hoe boot je redhat dan? met floppy?
lilo is een linux bootmanager in lilo kun je "dos" intypen waarna windows gestart wordt. (als het goed is)
lilo is een linux bootmanager in lilo kun je "dos" intypen waarna windows gestart wordt. (als het goed is)
Installeer lilo (een rpm met lilo erin moet je ff zoeken op de cd)
Zorg dan dat je je lilo.conf in /etc aanpast zodat er een dos startoptie bij staat:
boot=/dev/hda
map=/boot/map
install=/boot/boot.b
prompt
timeout=50
message=/boot/message
lba32
default=linux
image=/boot/vmlinuz-2.2.16-22
label=linux
initrd=/boot/initrd-2.2.16-22.img
read-only
root=/dev/hda6
other=/dev/hda1
label=dos
die laatste twee regels zijn het belangrijkst en die default kun je optioneel instellen.
Succes!
Zorg dan dat je je lilo.conf in /etc aanpast zodat er een dos startoptie bij staat:
boot=/dev/hda
map=/boot/map
install=/boot/boot.b
prompt
timeout=50
message=/boot/message
lba32
default=linux
image=/boot/vmlinuz-2.2.16-22
label=linux
initrd=/boot/initrd-2.2.16-22.img
read-only
root=/dev/hda6
other=/dev/hda1
label=dos
die laatste twee regels zijn het belangrijkst en die default kun je optioneel instellen.
Succes!
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ik heb een lilo rpm gevonden, maar ik heb nog niet zoveel kaas gegeten van Linux, dus ik denk dat ik morgen verder ga kijken hoe ik dit ga doen, tenzij jij mij hier een beetje mee kan helpen, graag.
Verwijderd
ik denk dat je lilo al hebt geinstalleerd. Staat /etc/lilo.conf op je harde schijf?
tip: met mc kun je er makkelijk naar toe.
tip: met mc kun je er makkelijk naar toe.
MC??? wat bedoel je daarmee, of zit ik niet op te letten, en als ik op de partitie kijk zie ik 2 files staan, namenlijk RedHat.img en RH-swap.img.
Volgens mij moet ik eerst met linux opstarten of niet? Ik zit namenlijk nu met windows te werken. Heb ik dat goed??
Verwijderd
http://www.redhat.com/support/manuals/RHL-6.2-Manual/install-guide/s1-cd-rom-gui-lilo-conf.html
Die link is misschien wel handig.
en deze ook: http://www.linuxdoc.org/HOWTO/mini/LILO.html
Je kunt dus kiezen of je lilo als bootmanager wilt gebruiken of dat je een andere wilt (bijvoorbeeld bootmagic, ofzo)
Anyway,
/etc/lilo.conf moet de juiste instellingen bevatten en dan als root inloggen en lilo runnen
met midnight commander kun je die file editen
Die link is misschien wel handig.
en deze ook: http://www.linuxdoc.org/HOWTO/mini/LILO.html
Je kunt dus kiezen of je lilo als bootmanager wilt gebruiken of dat je een andere wilt (bijvoorbeeld bootmagic, ofzo)
Anyway,
/etc/lilo.conf moet de juiste instellingen bevatten en dan als root inloggen en lilo runnen
met midnight commander kun je die file editen
Pagina: 1