Clipboard uitleesbaar door browser

Pagina: 1
Acties:

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-02 05:55
Ik ontdekte dit net pas, alle tekstdata onder je clipboard, is door derden uit te lezen in je browser:
http://www.skateboarden-denbosch.nl/clipboard.html

<script>
document.write(window.clipboardData.getData('Text'));
</script>

Geen exploit van Internet Explorer, maar een functie. (werkt niet in FireFox).
Niet alleen korte stukje tekst, maar complete Excel en Word lappen zijn opvraagbaar..

Ik heb al menig FTP wachtwoord in mijn clipboard gehad, zonder ooit de argwaan te hebben, dat eelke website hier toegang tot heeft..

Belachelijk toch?!?

[ Voor 8% gewijzigd door pim op 28-03-2006 18:07 ]

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-02 22:12

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Belachelijk? Nee. Security-wise onhandig? Dat wel. Ze zouden moeten maken dat je die data alleen uit kunt lezen als het er ook vanaf die pagina in is gestopt (zowel programmatisch als via de user die de opdracht geeft voor een cut/copy)

[ Voor 66% gewijzigd door .oisyn op 28-03-2006 18:11 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 15:44
Dit is echt heel slecht, ik dacht dat hier pas wel een patch voor uitgebracht was maar ook hier werkt het gewoon...

Dit is het nieuwsbericht wat er bij hoor: nieuws: GreyMagic publiceert negen lekken in Internet Explorer -> http://www.greymagic.com/security/advisories/gm012-ie/ het laatste puntje!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ja, dat is al jaren het geval. Andere browservendors hebben dat voor online pagina's default helemaal onmogelijk gemaakt, wat soms wel jammer is want voor webapplicaties zijn er nuttige dingen mee te doen. Een soort same-domain sandbox en/of de mogelijkheid om het op site-basis wel toe te staan was inderdaad een betere/slimmere keus geweest :)

Intentionally left blank