Toon posts:

Switch werkt niet naar overschakelen op andere provider

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb vandaag meer dan een aantal uren aan de telefoon gezeten met mijn vriendin.

Ze weet het niet meer ze hebben in het studentenhuis een switch achter de modem en ze gingen vandaag over van internet via de universiteit naar @home.
Nou weet ik dus niet meer wat te doen want het werkt niet.

Alles geprobeerd inclusief elke computer een eigen ip adres geven.

Moet de switch misschien op nieuw ingesteld worden?

Zo ja hoe kan ik dat doen?

het is een sitecom LN213 op de site van sitecom staat niks?

Alvast bedankt voor jullie reactie!!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-04 19:32
Zoals wellicht bekend is werkt @home met het verspreiden van ip adressen aan de hand van de computer naam. @home gaat er namelijk vanuit dat je één computer aansluit met internet.

Grote sheis dus van die kakkers van essent, had je adsl gehad was der niets aan de hand.

Maargoed nu de oplossing: het moet mogelijk zijn om de naam die door essent uitgereikt wordt die bestemd is als computer naam voor je computer in je router/switch te kunnen zetten.

Deze naam is meestal CP-326789B iets in die trend, maar dan moet het wel mogelijk zijn die switch en router te kunnen configureren, is dit niet mogelijk denk ik dat je pech hebt en verder moet kijken dan je switch (neus) lang is en dus naar het begin van de kabel toegaan ergens moet namelijk een modem/router staan en dan kijken of je daar de CP-#####A in kunt zetten.

discogs

Verwijderd

Topicstarter
jah zover was ik algekomen, maar ik ben daar niet geweest en Essent is wat dat betreft nog al een probleem maar jah ik zie het wel.

De modem weet ik niet of ik daar in kan komen.

Maar ze hadden al internet, maar kan het helpen om 1 computer aan te sluiten als hoofd en daar via een netwerk kaart verder te verdelen?.

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Ja! (meer heb ik er niet op te zeggen ;) )

[ Voor 87% gewijzigd door webfreakz.nl op 28-03-2006 18:39 ]

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Verwijderd

Topicstarter
webfreakz.nl schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 18:39:
Ja! (meer heb ik er niet op te zeggen ;) )
Owkee dan moet ik dus morgen ff 3 uur reizen om het daar aan te leggen :P

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:15

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Mja, hier is voldoende over te vinden, en met een opmerking als "Nou weet ik dus niet meer wat te doen want het werkt niet" kunnen we amper iets, want dat kan alles zijn (al gok ik dat het idd in het modem zal zitten die rechtstreeks op een switch geprikt is).

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.