Toon posts:

[XP] MFT backuppen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zoek eigelijk een tool om de mft tabel te backuppen en die desgewenst terug te zetten. Voor het MBR te backuppen en de partitie tabel zijn er tools genoeg maar voor de mft gek genoeg niet.

Weet iemand of dit mogelijk is want ik heb al miserie genoeg meegemaakt met winXp en nu wil ik zo veel mogelijk backuppen :+

many thanks!!

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-03 07:05
Waarom maak je dan niet gewoon een image van je schijf, met bijv. Ghost :?

Verwijderd

Topicstarter
TheovdS schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 17:41:
Waarom maak je dan niet gewoon een image van je schijf, met bijv. Ghost :?
Doe ik regematig wel is. De ene keer dat ik het een maandje vergat raakte men partitietabel toch wel corrupt :( . Zat ik alsnog met de ellende. Daarom zou het leuk zijn als een simpel tooltje snel de vitale delen bewaard. Voor het mbr ed heb ik er al 1, net nog de mft:-)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je vraag is volslagen zinloos - je vraagt nu feitelijk om als je een grote encyclopedie hebt om enkel de inhoudsopgave te bewaren en de inhoud hoeft niet 8)7

Verder - partitietabellen raken niet spontaan corrupt :P

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 20:18:
Je vraag is volslagen zinloos - je vraagt nu feitelijk om als je een grote encyclopedie hebt om enkel de inhoudsopgave te bewaren en de inhoud hoeft niet 8)7

Verder - partitietabellen raken niet spontaan corrupt :P
ik heb een nieuwe amd 3800+ dual core geinstalled (een upgrade van een 3200+ single core) en de tabellen waren plotseling corrupt. Blijkbaar is niets onmogelijk in XP :) Daarom wou ik zo veel mogelijk onderdelen backuppen. Ik veronderstelde aangezien je het mbr en de partitietabellen kon bewaren dat dit ook mogelijk was met de MFT.

De mft zegt waar de files staan (denk ik) dus mocht deze corrupt raken vindt je je files niet meer terug in Windows. Checkdisk kan deze tabel mogelijk herstellen maar ik vond een backup gewoon een beter idee :9

Toch bedankt voor je reply nu weet ik tenminste wrm er zo geen tooltjes zijn :+

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2006 14:05 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Mjah nogmaals - dit soort dingen raken niet spontaan corrupt ;) Dat ze corrupt gaan betekent dat er iets anders mis is :)
Pagina: 1