Crash bij het spelen van games.

Pagina: 1
Acties:

• Tommelsch
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-11 17:14
Specs:
Win XP (verse installatie)
Processor: Intel Celeron 1200MHz
Moederbord: VIA Tech. VT82C694X
Voeding: 350 Watt Maxpower
Geheugen: 320 mb SDRAM
Grafische Kaart : GeCube Ati Radeon 9600XT 256MB AGP
Geluidskaart: Creative SB Live! 5.1
Harde Schijf: QUANTUM FIREBALLlct08 13 (12.1GB)
Harde Schijf : Maxtor 6Y120L0 (114.5GB)

Sinds jaar en dag crasht mijn computer als ik games aan het spelen ben. Soms na 2 sec soms na 2 uur. Soms gaat het ook dagen goed, het lijkt zich voornamelijk voor te doen als het warm is. Heb zelf gehad dat hij bij WinAmp al vast liep.

Omschrijving van een vastloper:
Luid signaal (!piep!) uit de boxen en bevroren beeld. Vervolgens bij resetten word er geen syteemcontrolle uitgevoerd en wordt windows weer gewoon gestart.

Nu heb ik van alles geprobeerd:
- Alle drivers zijn up to date
- Bios is recent
- 2 koelers en de kast open

Niks mag echter baten... Is er een manier om vast te stellen wat er nu precies gebeurd en kan ik dit probleem oplossen.

tommelsch 8)7

Verwijderd

welke games speel je dan zoal?
en zijn je voltages wel goed?

als je dat zou vertellen zal al een beetje helpen :)

• Tommelsch
Hallo Stfclan,

Bedankt voor je reactie... Moet je eerlijk bekennen dat ik Voltages niet zo thuis ben maar heb de gegevens ff uit de bios gehaald:

CPU temp 39c
sys temp 35 c
cpu fan 4147 rpm
fan1 2700 rpm
vcore 1.57V
+2.5 2.53V
+3.3 3.14V
+5v 5.00V
+12v 12.30V

Speel bijvoorbeeld games als Call of Duty, Civ 4 etc... Maar ook met minder zware zaken loopt hij soms wel eens vast als het erg warm is... |:(

• Tommelsch
Is dit de informatie die je zoekt? Begrijp ik uit je reactie dat het wel eens aan de spanning zou kunnen liggen?

• Tommelsch
Jammer dat ik geen reacties heb gekregen mensen!! Had gehoopt dat iemand me verder kon helpen.

Nav voltage verhaal zal ik mijn kast eens stofvrij en kijken of er kabels loszitten. Ik weet niet of dit invloed heeft op de voltages maar dit is het enige wat ik zelf nog kan bedenken.... :'(

Verwijderd

ik heb zelf een beetje hetzelfde probleem... ze zeiden tegen mij dat het aan mijn voeding kon liggen? misschien is dit bij jou ook wel zo?

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-11 15:07

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Dat ie geen POST meer doet na de crash is zeker niet goed en doet mij ook vermoeden dat het mobo-gerelateerd is.
Je voltages zien er op zich redelijk goed uit, temps ook (hoewel je die eigenlijk moet meten tijdens of nét na het gamen).
Je hebt niet, bij toeval, een ander mobo liggen waarop je je spul kunt overprikken en testen?
(of wellicht dat een vriend van je nog zoiets heeft liggen..?)

Nog een klein tippie: is je pc wel aangesloten op een rand-aarde stopcontact ?
Indien niet: DOEN !

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Pagina: 1