Toon posts:

Apache Server word niet gevonden van buitenaf..

Pagina: 1
Acties:
  • 266 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal hopelijk kan iemand mij helpen..

Ik heb APACHE, MYSQL en PHP geinstalleerd om een eigen server te maken, maar hij word niet gevonden als ik http://[mijn IP] doe. Als ik localhost doe wel. Ik snap niet waarom hij het niet doet ik heb al veel portmapping tools gebruikt, maar geeneen werkt :|.
Dit is de info over mijn modem en internet enz

modem: speedtouch 510i
internet: ADSL
mijn IP buitenaf: 84.86.203.27
mijn IP binnen mijn netwerk 10.0.0.150

ik wat dat iemand nu 'HET GROTE PORMAPPING VERHAAL/FAQ gaat posten maar het probleem is dat ik daar niks van snap. Dus als iemand het probleem snapte en het kon en zou willen uitleggen
aan mij zou ik dat erg op prijs stellen.
Alvast bedankt

Yonathan

• Drgn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
op deze pagina zijn handleidingen van je modem te vinden:
http://www.speedtouch.nl/documents.html#510

Als je via de webinterface inlogt kun je onder NAPT je poorten forwarden

google: speedtouch 510i port forward

Leave the gun, get the canoli

• astute
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11 20:25
je apache gebruikt dus poortje 80, voor de goede orde. (of poortje 8080)

Dus in je modem/router aangeven dat al het verkeer van buiten binnenkomend op poortje 80 naar jouw lokale ip adres moet.

[ Voor 47% gewijzigd door astute op 28-03-2006 16:53 ]

Pickle Rick!

Verwijderd

Topicstarter
heel erg bedankt ik ga het nu meteen testen!!

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Het kan ook zijn dat jouw poortje 80 door je provider geblocked is! Probeer eens een poort boven de 1024... (8080 oid)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 16:31:
Hallo allemaal hopelijk kan iemand mij helpen..

Ik heb APACHE, MYSQL en PHP geinstalleerd om een eigen server te maken, maar hij word niet gevonden als ik http://[mijn IP] doe. Als ik localhost doe wel. Ik snap niet waarom hij het niet doet ik heb al veel portmapping tools gebruikt, maar geeneen werkt :|.
Dit is de info over mijn modem en internet enz
Het is wel normaal dat je niet met je eigen ip op je server kunt komen op je EIGEN pc...dit heb ik namenlijk ook...maar dat je er wel kan komen als je localhost intypt..

Dat de andere mensen niet op jou server kunnen komen komt waarschijnlijk doordat je de poorten niet goed/niet hebt open gezet...

Als je SP2 hebt met windows firewall...moet je even kijken of die uit staat...en anders moet je daar even die poorten open zetten...in die firewall.
Maar je kan hem het beste eerst even uit zetten.
Dit zal ook gelden voor andere firewalls e.d.

Heb je andere programma's die bijv. poort 80 blokkeren?? zo zou het ook best kunnen dat je server niet optimaal werkt..

Ik had ditzelfde probleem ook met apache...bleek dat skype een poort blokeerde 8)7

Verwijderd

Topicstarter
84.86.203.27 doet het niet ik heb alles ingesteld in mijn modem maar nog steeds doet hij het niet :| ik heb echt geen idee wat er aan de hand is ik heb napt ingesteld met ik heb de diagnostics van mijn server bekeken en dit staat er en als ik een port wil mappen of openen om door te verbinden met mijn computer zegt hij error..

IP
Local IP Address = 84.86.203.27
Remote IP Address = 195.190.250.145
Other IP Addresses = Not Configured

als ik command opstart en dan ipconfig in command typ krijg ik IP adress 10.0.0.150 te zien
ik snap er nu niks meer van zou iemand mij kunnen helpen????
of weet iemand een tool die werkt??

yonathan

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-11 11:23

Defspace

Administrator

Draai je windows ?
Windows firewall blokt ook standaard poortje 80...

[edit]
Oeps: pieterveenstra was me voor :P

[ Voor 26% gewijzigd door Defspace op 28-03-2006 17:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
staat al uit en port 80 en 8080 is uitgezonderd ik snap er echt niks van :| want de handleiding zegt dat ik iets moet doen maar dat geeft een error bij mij ='(

• royco_100
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-11 15:25

royco_100

Enthousiaste Tweaker

Kun je misschien eens een screenshot maken van de napt instellingen in je modem? Kunnen andere pc's in het netwerk er wel op?

Verwijderd

Topicstarter
hmm als je er nu heen gaat krijg je de info van mijn modem ff veranderen naar mijn eigen pc als het lukt als het lukt doetie het eindelijk hopelijk

Verwijderd

Topicstarter
hierzo is een screenshot van de instellingen maar hij heeft er nog steeds geeeen zin in :|
Afbeeldingslocatie: http://img391.imageshack.us/img391/8813/apacheserver1fj.jpg

• astute
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11 20:25
Je outside poort moet ook op poortje 80 staan. En er staat een stop tekentje voor...

[ Voor 30% gewijzigd door astute op 28-03-2006 18:26 ]

Pickle Rick!

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-11 11:23

Defspace

Administrator

astute schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 18:25:
Je outside poort moet ook op poortje 80 staan. En er staat een stop tekentje voor...
Je outside poort hoeft niet op 80 te staan hoor ?
Dat is namelijk de remote poort en dat kan vanalles zijn. (lijkt me wel dat hij 0 moet zijn ofzo maar weet niet zo goed hoe die thomson dingen daarmee om gaan.)
Het stop tekentje is wel vreemd :?

• royco_100

royco_100

Enthousiaste Tweaker

De outside poort moet 80 zijn, inet zit standaard op poort 80, dus als iemand jouw ip adres invoert gaat hij standaard naar poort 80, en dus niet naar jouw pagina, want die zit op poort 1040, verander dat dus even. Wat je ook nog even kan proberen is Default Server, en die verwijzen naar jouw pc, met default server word alles doorverwezen naar jouw pc.

[ Voor 25% gewijzigd door royco_100 op 28-03-2006 19:05 ]

Verwijderd

download de niewe firmware, en het gaat allemaal een stuk makkelijker! ik heb namelijk ook diverse problemen gehad met de oude firmware (ook met mijn server zoals jij) en als je de nieuwe er op zet heb je een hoop nieuwe mogelijkheden, het is over zichtelijker, en makkelijker in te stellen.... ;)

en natuurlijk de linke-die-doo-daa-linke-die-day:
http://www.speedtouch.nl/drivers.html#510

suc6

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2006 19:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
^^ ik ga firmware ff installeren ik vind de Stop dingen ook vreemd. Ik reply wel hoe het gegaan is zometeen

Verwijderd

Topicstarter
de software was al up to date en ik heb outside naar 80 gedaan en nu doet hij weer niks is tcp mischien verkeerd udp kan namelijk ook. Of moet ik mischien andere server software installeren?? in plaats van apache

• royco_100

royco_100

Enthousiaste Tweaker

Probeer eens even jouw pc als default server in te stellen

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
kan je je apache intern wel bereiken via 10.0.0.150 ipv localhost?

wellicht dat apache alleen naar localhost luistert.

verder weet ik niet zeker of je bij de speedtouch een outside port x naar inside port y kan mappen.
bij mij op de zaak hebben we een belkin routertje en daarmee moeten de outside en inside identiek zijn.

Mijn rig

Verwijderd

Topicstarter
stond hij al. hij was daarnet aan het laten toen stond er bij napt van mijn modem listen. maar daarna duurde het te lang en toen deed hij het weer niet. kan ik niet allebei naar port 1040 zetten??

• marko77
ik zou idd even identieke port nummers proberen.

uiteraard ook ff je apache conf aanpassen dan

Mijn rig

Verwijderd

Topicstarter
apache reageert wel op 10.0.0.150 zoals marko77 zei. is er niet een manier om dit te veranderen in het programma van apache?? ik ga even kijken en proberen natuurlijk.

• marko77
ik kan er vanaf hier bijkomen, dus hij werkt wel >:)

pagina is de standaard apache pagina:

If you can see this, it means that the installation of the Apache web server software on this system was successful. You may now add content to this directory and replace this page.

etcetc.

je kan natuurlijk niet zelf naar je externe ip connecten, je router zal dit niet toelaten.

[ Voor 70% gewijzigd door marko77 op 28-03-2006 19:44 ]

Mijn rig

Verwijderd

Topicstarter
heel erg bedankt!! dan weet ik dat ook weer!!

• Drgn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Euhm, je server doet het inmiddels gewoon hoor...als ik naar je ip ga krijg ik gewoon de apache startpagina...

[ Voor 2% gewijzigd door Drgn op 28-03-2006 19:49 . Reden: te laat :( ]

Leave the gun, get the canoli

• marko77
Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 19:46:
heel erg bedankt!! dan weet ik dat ook weer!!
je kan het alsnog uittesten door een proxy te gebruiken in je browser. maar dat is een ander verhaal :P

Mijn rig

Verwijderd

Het is inderdaad niet mogelijk om vanaf je eigen computer te connecten naar je Extern IP adres. Je kunt wel naar de Local Host gaan, of vanaf een andere computer in je netwerk via de IE (of iets dergelijks) naar je interne IP adres connecten.

Verwijderd

Topicstarter
maar ik zet er een forum op hoe kan ik daar dan zelf admin zijn???

Verwijderd

Topicstarter
woops erhmm nutteloze vraag hoe ga ik via een proxy??

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-12 17:26

BHQ

Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 21:24:
maar ik zet er een forum op hoe kan ik daar dan zelf admin zijn???
|:( uiteraard, tis jouw forum, jij weet het password..

Proxy: search. Je kan ook je hostsfile aanpassen eventueel.
Pagina: 1