Internet Connectivity overzicht

Pagina: 1
Acties:
  • 465 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• astute
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-02 09:40
offtopic:
Ik weet niet of deze post naar netwerken moet of hier

Ik kreeg vandaag van een vriend in Thailand het volgende plaatje:
http://iir.ngi.nectec.or.th/internet/map/current.html

Nu ben ik nieuwsgierig of zoiets ook bestaat van Nederlandse providers. Zo een overzicht. Zodat je kan zien welke provider waarop is aangesloten en kan kijken welke provider naar waar de beste routing heeft.

Lijkt mij super handig om zo te kunnen zien welke provider de meeste bandbreedte te verbrassen heeft per gebruiker.

Bestaat zoiets ook van de Nederlandse bodem. Eventueel in iets minder gedetaileerde mate...

Pickle Rick!

Verwijderd

Voor zover ik weet niet, althans niet zo globaal als deze en niet zo visueel. De meeste exchanges hebben wel een (meestal tekstuele) lijst met peers en hun snelheden (edit: zoals dit), maar dat is dus alleen maar die exchange. :)

Toch is dit op zich wel een leuk idee om te maken, het is alleen even uitzoeken geblazen... Ik noteer dit eens op mijn lijstje voor regenachtige zondagen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2006 17:21 ]

• astute
In die van jou mis ik bijvoorbeeld snelheden...dus hoeveel een bepaalde link kan verstouwen. (had die zelf overigens al gevonden. Demon heeft wel zo een statistiekje online btw.

[ Voor 33% gewijzigd door astute op 28-03-2006 17:38 ]

Pickle Rick!

Verwijderd

Je moet even verder kijken dan je neus lang is, klik maar eens op een peer, dan zie je in het popupvenstertje de poorten en hun snelheid. ;)

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 07:48
Trage lijntjes in thailand als ik het zo zie, ik ga er van uit dat het mbit's zijn. :)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Zo'n kaartje wil je van de netwerken in Nederland echt niet maken, dan kan je het op A0 formaat niet eens lezen ;)

Moet je het verschil eens zien wat de snelheden, hoeveelheid aansluitingen en netwerken is tussen die InternetExchange daar en de AMS-IX.

http://www.ams-ix.net/connected/?expanded=1

[ Voor 46% gewijzigd door bjck op 28-03-2006 20:00 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

C00KW4US schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 19:55:
Trage lijntjes in thailand als ik het zo zie, ik ga er van uit dat het mbit's zijn. :)
Thaicom heeft inderdaad wel een een hele dikke asymetrische pijp daar met 256/64kbit :)

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2006 20:18 . Reden: Eén s! ]

• astute
Het gaat hier alleen om de internet providers bjck...

Dus geen hosting bedrijfjes o.i.d. Je heb de exchanges, en de internet providers.

Gezien veel internet providers andere hun backbone gebruiken zal dat staatje nog wel meevallen.
Je heb in Nederland maar een paar echte grote internet providers met eigen netwerk iig, Wanadoo, Demon, BBned, Tiscali, KPN. (Bijvoorbeeld TweakDSL maakt gebruik van Cambrium Internet BV) En dan natuurlijk nog de uni netwerken als UUnet en Surfnet en niet te vergeten de campus in Twente. Zo een kaart zou op A0 makkelijk leesbaar zijn (zonder bril of ander hulpstuk)

Dus ook alleen commerciele providers, en geen providers die niet Nederlands zijn, als BT, Bulldog of Belgacom.

[ Voor 15% gewijzigd door astute op 28-03-2006 20:56 ]

Pickle Rick!

• bjck
Al heeft UUnet (MCI) niets met een universiteit te maken en is gewoon een internationaal (transit) netwerk. En waarom 'de campus van Twente'? Die valt gewoon onder surfnet net als elke campus in nederland netwerk technisch gezien.

Ook is BBned geen ISP, maar een telco die verders niets met internet doet. Alleen via BByond biedt BBNed zelf ook internet diensten aan als ISP.

• astute
@ Home -- 21GBIT
Active 24/LaDot -- 1.1Gbit
BBned -- 1Gbit
Belnet -- 1Gbit
CAIW -- 2 Gbit
Cambrium (TweakDSL en MyDSL) -- 1Gbit
Casema -- 11Gbit
InterNL net/ Surfnet -- 1.2Gbit
KPN Internet -- 61.1Gbit
Multikabel -- 20Gbit
Tele2 -- 11,2Gbit
Thus PLC (Demon) -- 3Gbit
Tiscali -- 7.1Gbit
True (hosting+internet) -- 20Gbit
UPC broadband (Chello) -- 20.1Gbit
Versatel -- 20Gbit
Wanadoo -- 20Gbit
XS4ALL -- 20Gbit
Zeelandnet -- 2Gbit
Unet -- 1Gbit

School:

Surfnet -- 20.1Gbit

For fun:

GigaNews -- 20 Gbit
Google -- 22Gbit
REALnetwork -- 1Gbit

[ Voor 3% gewijzigd door astute op 28-03-2006 21:20 ]

Pickle Rick!

• astute
bjck schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 21:15:
Al heeft UUnet (MCI) niets met een universiteit te maken en is gewoon een internationaal (transit) netwerk. En waarom 'de campus van Twente'? Die valt gewoon onder surfnet net als elke campus in nederland netwerk technisch gezien.

Ook is BBned geen ISP, maar een telco die verders niets met internet doet. Alleen via BByond biedt BBNed zelf ook internet diensten aan als ISP.
Ja je hebt gelijk, kwam ik net achter, zie bovenstaande lijst

Pickle Rick!

• bjck
Alleen vergeet je nu dat al die ISP's ook weer ettelijke(tientallen soms) Gigabits naar internationale transit netwerken hebben zoals Level3, Sprint, eurorings, teleglobe, cogent, above etc etc.

Wordt een aardige tekening ;)

Of wil je alleen de IX'en en de gekoppelde ISP's maken? Vergeet dan de NL-IX niet te doen en eventueel ook de GN-IX.

• astute
Alleen de IX-en ja. En eventueel de meest zware peering partners. Als ze van belang zijn. Plus, niet iedere provider bied enorme peering aan. Geld voor de kabelaars, en voor maar een paar ADSL providers. Cambrium zou bijvoorbeeld geen peering hebben, die gaan via Tiscali hun peering.

Pickle Rick!

• bjck
astute schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 21:29:
Alleen de IX-en ja. En eventueel de meest zware peering partners. Als ze van belang zijn. Plus, niet iedere provider bied enorme peering aan. Geld voor de kabelaars, en voor maar een paar ADSL providers. Cambrium zou bijvoorbeeld geen peering hebben, die gaan via Tiscali hun peering.
'k Wil niet bot zijn, maar denk dat je beter eerst je kan inlezen in materie voordat je gaat beginnen aan zo'n project.

Cambrium doet ook TweakNews. Als je eens wist hoeveel verkeer een usenet dienst geeft wil je beweren dat ze dat doen zonder directe peering met bijna alle nederlandse ISP's?

Tiscali gebruikt Cambrium (TweakDSL) voor het leveren van DSL lijnen. Tiscali doet niets met het IP verkeer voor Cambrium en levert alleen maar 'rietjes' tussen aansluitingen (klant kant) en het netwerk van Cambrium.

• astute
hmm, k
Oke, wie heeft er wel kennis en vrije tijd?

Pickle Rick!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Geven ook al die providers de hoeveelheden klanten (ongeveer) weg?

[ Voor 5% gewijzigd door leuk_he op 28-03-2006 22:53 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• bjck
leuk_he schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 22:52:
Geven ook al die providers de hoeveelheden klanten (ongeveer) weg?
Er staan in persberichten en artikelen op webwereld.nl nog wel eens aantallen in 10-duizend tallen.

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

astute schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 21:20:
Cambrium (TweakDSL en MyDSL) -- 1Gbit
Dat *kan* niet kloppen, niet met de bijna 10Gbit/s die tweaknews verstookt.

Oh. Je hebt enkel poorten op de AMS-IX op je lijstje staan. Handig en lekker volledig. :P
Cambrium zou bijvoorbeeld geen peering hebben, die gaan via Tiscali hun peering.
Dus ik heb een paar jaar terug voor de kat z'n kut 200 peerings in zitten kloppen?

Volgens mij staar je jezelf helemaal blind op exchanges en vergeet je dat 60-70% van het verkeer buiten de exchanges om door ISP's onderling gekocht en verkocht wordt. En bij bepaalde ISP's (degenen die news doen) is dat nog veel schever. Bij Cambrium is 80-90% van het verkeer usenet.

[ Voor 43% gewijzigd door burne op 28-03-2006 23:52 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Pagina: 1