Vraag: mobo met pci-x16/agp ddr/ddr2 onb vga, bestaat dat?

Pagina: 1
Acties:

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
Beste Tweakers,

ik weet dat het een beetje veeleisend is maar tot nog toe heb ik het nog niet kunnen vinden.
ik zoek een mobo wat een intel pentium D 805 ondersteund, socket 775
wat onboard vga heeft
wat en AGP en pci-express ondersteund (hoeft geen 16x te zijn)
en het moet ook ddr en ddr2 ondersteunen, 2 banken per soort is voldoende.

Ik heb elk mobo van asrock bekeken, die hebben meestal wel leuke bordjes met allerlei functies maar ze hebben geen van alle, alle functies.
ook bij asus, abit, dfi en msi kon ik tot dusver niks vinden.

waarschijnlijk zal ik toch 1 van de eisen moeten laten vallen maar wellicht weet iemand toch van het bestaan van zo'n mobo af.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Let op - een bank is iets anders dan een fysiek slot :o

2 banken is 1 slot (bij dubbelzijdig geheugen), dus je zegt dat 1 DIMM slot per type hier genoeg zal zijn - lijkt me niet echt zinnig aangezien je dan geen dual channel kunt draaien...

Verder zou wat meer info over deze eisen nuttig zijn - vooral de combo van AGP en integrated VGA (onboard heb ik eigenlijk nog nooit gezien bij So775 gevallen) - je kunt ze toch nooit tegelijk gebruiken, dus waarom wil je ze beide hebben?

Oslik blyat! Oslik!

• IRCfreAk
ok ik bedoel 2 sloten dus
het is niet zozeer persee noodzakelijk allemaal maar het leek me een ideaal bordje mocht je ooit in welke richting dan ook willen uitbreiden.
ik heb zelf nog een gf4 ti4200i over, ik weet niet of dit beter presteert dan bijv een ati x300
of een intel 915 onboard, het was meer uit interesse dat ik me afvroeg of het wel bestond.

• _the_crow_
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Asrock 775Dual-915GV heeft zo goed als alle functies. Alleen heeft die wel AGI-sloten. Dat is een gepatenteerd soort slot van Asrock zelf. Er zitten wel allerlei haken en ogen aan qua ondersteuning van AGP- en PCIe-kaarten. Wel zit er integrated vga op, twee ddr-sloten, twee ddr2-sloten en So775.

Anders misschien de Asrock 775Dual-880Pro

edit:
Ik vraag me wel af waarom je zo veel mogelijk features erin wil hebben. Maak een keuze tussen DDR of DDR2 en evt. tussen PCIe en AGP. Dat maakt het aantal mogelijkheden enorm groter. Persoonlijk zou ik voor DDR2 gaan.

[ Voor 22% gewijzigd door _the_crow_ op 28-03-2006 18:59 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• dion_b
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hou onboard en integrated uit elkaar :o

Onboard:
Losse chip op het moederbord met eigen geheugen (vroeger kwam je ze veel tegen, tegenwoordig bijna nooit muv dingen als serverborden met RageXL chipset)

Voordelen:
• eigen geheugen, dus volle bandbreedte voor zowel VGA als CPU beschikbaar, goede performance.
Nadelen:
• Relatief duur, niet veel goedkoper dan een losse kaart
• Inflexibel. Meestal hardwired aan AGP/PCIe 16x poort, dus geen losse slot mogelijk

Integrated:
Geen losse chip, geen eigen geheugen. VGA core zit in moederbordchipset.

Voordelen:
• Goedkoop, nauwelijks duurder dan chipset zonder integrated VGA
• tegenwoordig meestal van losse AGP/PCIe slot voorzien
Nadelen:
• Deelt samen met CPU het systeemgeheugenbandbreedte. Sowieso is dat meestal veel minder dan een losse VGA core zou hebben. Bovendien castreer je zo CPU...

Een GeForce4 Ti heeft minstens een 128b brede geheugenbus voor zichzelf, dat is veel meer dan welke integrated oplossing ook heeft (in het beste geval 128b breed met CPU gedeeld) en heeft ook nog eens snellere core en RAM, plus het castreert je CPU dus niet. De beste integrated gevallen zijn hooguit op het niveau van een GeForce4MX...

Oslik blyat! Oslik!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

dion_b schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 18:34:
Hou onboard en integrated uit elkaar :o
Jep, zie het nu inderdaad. My bad!
Maar goed, zowel onboard als integrated lijkt me geen harde eis in dit geval. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Ik zoek dus ook zoiets. Maar dan wil ik AGP8x en DDR2. Ik moet dan wel een bord hebben wat goed overclocked. Abit heeft zo iets hellaas niet...

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 19:09:
Ik zoek dus ook zoiets. Maar dan wil ik AGP8x en DDR2. Ik moet dan wel een bord hebben wat goed overclocked. Abit heeft zo iets hellaas niet...
Voor zover ik zie/weet heeft alleen de 'VIA PT880 Pro'-chipset ondersteuning voor AGP8x en DDR2.

Dat zou 2 moederborden in de strijd houden:
• Biostar PT880 Pro-A7 Combo (Anandtech review)
• Asrock P4Dual-880Pro

[ Voor 6% gewijzigd door _the_crow_ op 28-03-2006 19:52 ]

• IRCfreAk
bedankt voor jullie reacties, ik denk dat een all in one mobo er gewoon niet is (tenzij het belachelijk duur is)
de onboard/integrated graphics laat ik dan ook maar vervallen.
Pagina: 1