Koeler koelt niet goed!!

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• SjorsVN
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-12-2022
Ik heb een vraag omdat ik best bang ben dat m'n videokaart te heet gaat worden.

Ik heb nu een jaar een Gainward 6800ultra en daar heb ik sinds 5 maanden een Zalman VF700-cu opgezet. In het begin koelde hij op de 5V stand de kaart naar 49C (standaard 54), maar nu staat hij op de 12V stand en koelt hij de kaart tot 55C, volgens mij hoort dat niet helemaal. Voor de rest heb ik nog 3 Zalman F-1 (8cm) fans in de behuizing zitten.

Hoe komt het dat de koeler minder presteerd en wat moet ik er aan doen?

Alvast bedankt!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Heb je de koelribben al eens schoongemaakt?
Als daar stof tussen komt, kan de warmte minder goed weg, dus de kaart wordt warmer...

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 22:46

MrDrako

nep ict'er

En heb je er goede koelprut tussenzitten?
En over het algemeen zijn die temperaturen niet dusdanig ernstig hoog dat er wat aan gedaan MOET worden..

• SjorsVN
De koeler ziet er schoon uit dus daar ligt het niet aan. Voor de rest heb ik de koeltroep gebruikt die bij de koeler zelf kwam, misschien dat die niet goed is...

Als ik de pc een tijdje aan heb staan, ook in de slaapstand (zeg 3 uur). En ik wel daarna een spel spelen dan kan ik door de artifacts het bos niet meer zien. Niks, maar dan ook niks in het spel s te zien door de artifacts... En dat maakt me ongerust.

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Misschien wordt het geheugen van je pc wel te warm ?

Blij Met Wilco

Verwijderd

wat is je kamertemperatuur..?

• SjorsVN
Heeft dat te maken met de temperatuur van je videokaart dan?

• SjorsVN
De computer geeft als omgevings temperatuur aan dat het 34C is. Maar het is in mijn kamer 21C.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:09

Nox

Noxiuz

veel koelprut erop gedaan ? toevallig niet iets beschadigd tijdens het installeren ? overigens zijn artifacts bij 50 graden niet te wijten aan je core, ik denk dat die artifacts of in je geheugen zitten (die blokjes erop gedaan?)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• SjorsVN
Ik heb er een 'normale' portie kwak op gedaan. Ik geef nu alleen de idle temperaturen, ik heb geen idee hoe heet de kaart word als ik ff een spel start. Ik heb alle 8 memory sinks erop geploft. Het zit allemaal goed vast, ik heb het ding uiterst voorzichtig geinstalleerd, en er is niks stuk gegaan. Kan het zijn dat ik er toch te weinig koelkwak op heb gedaan, waardoor het op is gedroogd?

Verwijderd

wat is een "normale" hoeveelheid? echt iets van een half rijst korreltje zou meer dan genoeg moeten zijn, de prut hoeft alleen maar de oneffenheid van de chip en koeler op te vullen...vrijwel niks dus.

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Misschien kan je 's met een andere thermometer de temp meten?

Verwijderd

Je kan een temp monitor progje draaien als je aan het gamen bent, zoals speedfan, maar je kan ook met rivatuner je temps monitoren. Als je dan klaar bent met gamen kun je kijken hoe warm hij werd.

Lijkt me overigens ook geen warmte probleem. Probeer eens duidelijk te omschrijven wanneer het probleem is onstaan, is het langzaam opgekomen, heb je andere dingen veranderd aan je systeem, etc?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels
Hoe komt het dat de koeler minder presteerd en wat moet ik er aan doen?
Wat dacht je van eerst zelf eens eea op te zoeken en uit te proberen?

GoT is geen helpdesk :o

Je bent welkom topics te openen, maar alleen voor zaken die met simpel zoek- en probeerwerk niet op te lossen zijn. Bovendien moet expliciet in je topicstart staan wat je zelf al gezocht en gedaan hebt. Dat blijkt hier helaas niet.

Verder dient een topictitel informatief te zijn, deze zegt niets en is ook nog eens schreeuwerig. Uitroeptekens zijn echt uit den boze...

[ Voor 14% gewijzigd door dion_b op 28-03-2006 16:49 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.