[PHP] TIFF vs Imagick

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netsensei916
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-10-2006

netsensei916

Convicted Debian Junkie

Topicstarter
Ik zit met volgend probleem:

ik probeer 'on the fly' jpeg files van TIFF files te trekken. Momenteel gebruik ik daarvoor imagick (imagemagick) en PHP. De grootte van de TIFF files in kwestie loopt al snel op tot een 100mb.

Het duurt al snel 20 seconden om een jpeg te genereren. Op zich is dat géén probleem. Ik werk immers met verouderde hardware (P3 - 512Mb ram) en het gaat mij vooral het om het uittesten van het principe.

Het probleem is dat het bij sommige TIFF files - een aantal zijn 'slechts' 50Mb groot - al snel 220 seconden duurt. Op basis van de output van 'top' heb ik het memory vebruik onderzocht. In een 'normaal' geval is er een piek te zien maar niets onoverkomelijk. In een 'probleemgeval' loopt het zaakje volledig in de soep en wordt letterlijk álle RAM opgesoupeerd en moet ik zelfs de apache daemon manueel killen.

Ik heb er zelf geen verklaring voor. De TIFF files in kwestie zijn alle twee gelijk. Ook qua IFD structuur. Bovendien voldoen ze aan de baseline TIFF v6 specificatie.

Toevallig iemand ervaring met imagemagick die dit kan verklaren??

"There are only 10 kinds of people on this world. Those who know binary and those who don't"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Misschien handig om ook even te melden welke versie van imagemagick en op welke (naar ik gok) *nix variant apache draait :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06 00:38

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Tsja, zulke grote bestanden via Apache gaan converteren lijkt me niet al te praktisch. Verder heeft dit overigens weinig te maken met programmeren. Laat even weten of dit probleem optreedt in Linux/UNIX of in Windows, zodat ik dit topic kan verplaatsen naar resp. Non-Windows Operating Systems of Software Algemeen. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.