koptelefoon kopen. Draadloos of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 971 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
mijn huidige koptelefoon is overleden :'( een sennheiser (scheen wel een aardig ding te zijn, ik ben een leek op audio gebied). Ik gebruikte hem veel na 23.00 uur omdat ik anders gezeik krijg met huisgenoten :P

er zat een aardig snoer aan, maar dat was vaak het probleem. Ik reed er met m'n stoel overheen. Struikelde erover etc. Dus het liefst wil ik nu een draadloze. Mijn vraag echter is dit aan te raden? Ik wil goed geluid maar ben geen audiofiel (luister alleen mp3's etc). Dus echt perfect hoeft het niet te zijn. Een redelijke prijs vind ik belangrijker. Op zich zat ik te denken dat het ook handig zou zijn als ik ehm kon gebruiken voor meer doeleinden (ik heb bv een qtek9090 die ook mp3 kan afspelen, als dit ook draadloos zou kunnen zou het perfect zijn (bv via bluetooth ofzo).

welke en wat raden jullie aan?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Draadloos is wel geinig, maar:

- Ruis in het signaal
- Batterijen nodig (niet altijd, kan ook oplaadbaar natuurlijk, maar: )
- Batterijen gaan op (gelimiteerde luistertijd)

Ik zou zelf voor een draad gaan, maar dan een die curled is zodat 'ie niet op ge grond rondslingert.

Wat is er overleden aan je huidige hoofdtelefoon?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Tennisbal
CyBeR schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 15:02:
Draadloos is wel geinig, maar:

- Ruis in het signaal
- Batterijen nodig (niet altijd, kan ook oplaadbaar natuurlijk, maar: )
- Batterijen gaan op (gelimiteerde luistertijd)

Ik zou zelf voor een draad gaan, maar dan een die curled is zodat 'ie niet op ge grond rondslingert.

Wat is er overleden aan je huidige hoofdtelefoon?
batterijen kan je toch gewoon oplaadbare penlites gebruiken? heb er nog 30 liggen dus das geen probleem. Heb je ruis altijd??

en wat er kapot is? geen idee hij doet het niet meer nadat ik nogal hardhandig over dat ding heengereden heb. Wat kan er aan gemaakt worden? Denk dat het contactje kapot is ofzo

Verwijderd

Een draadloze koptelefoon is een stuk zwaarder dan een gewone, houd daar rekening mee. Verder is de ontvangst af en toe verre van optimaal en klinken ze lang niet zo goed als een koptelefoon met draad. Ik kan je een draadloze koptelefoon best wel afraden...

Verwijderd

ik heb van mn zorgverzekeraar een senheiser draadloos gratis (omdat ik slechthorend ben)

Hij wordt opgeladen in een oplaadstation, dus geen batterijen nodig. Dat is ook gelijk de zender.

Als ik ben +/-7 meter zit, heb ik geen last van ruis (maar dan moet er niks tussen zitten)
weet alleen niet precies wat het type is

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Dit is dus 'n vet ding

Draadloos = handig
Sennheiser = goede kwaliteit
60 euro = mooie prijs
(sallandautomatisering.nl)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11-2025
CLB schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 17:27:
Dit is dus 'n vet ding

Draadloos = handig
Sennheiser = goede kwaliteit
60 euro = mooie prijs
(sallandautomatisering.nl)
Kloteding, heb zelf de RS140. Die RS110 hebben me ouders gehad en heeft toch een paar nadelen:

- heeft geen steun om em aan op te hangen
- heeft geen laadstation, dus altijd batterijen wisselen
- klank is niet echt mooi
- de hoofdkussentjes voel je nogal na een tijd als je em op je hoofd hebt
- hij ziet er iets minder mooi uit dan bijv. de RS140

Mijn ouders willen nu ook een RS140, na een avondje de mijnes te hebben op gehad. 8)

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

• Tennisbal
yeah opgelost, mijn huidige sennheiser is gemaakt. Ik wist niet dat de kabel makkelijk vervangen kan worden (soort kliksysteem). kabeltje gekocht voor 20 euro (nog duur maar ja, goedkoper dan een nieuwe kabel)

• CLB
  • Niet online

CLB

let it be...

[ Voor 98% gewijzigd door CLB op 28-03-2006 18:52 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

nou ja het is een goede hoofdtel. voor die prijs.
ja het is geen topmodel, maar voor 60E moet je niet zeuren ;)

Zo'n kabeltje is wel makkelijk te vervangen; de nieuwe senn's hebben OFC koper in een met kevlar versterkte mantel (ik rijd ook over mijn kabel heen; heb een hd-650).

Op zich is een supra-aurale wel veel fijner (imo, maar ook volgens wel meer mensen) als je hem lang op hebt of als het warm is (zweten, drukken op oren etc).

melvin en CLB: niet vechten , doe even lief ;)

TS: wil je hoge kwaliteits audio draaien? Dan is een draadloze niet handig.... maar voor 60E heb je sowieso niet vaak een top geluid.

[ Voor 19% gewijzigd door Boudewijn op 28-03-2006 18:53 ]

• MelvinB
Waarom pas je nu je quote dan aan?

Ik onderbouw mijn mening, dan kan je wel moeilijk gaan doen, maar dat maakt helemaal nix uit wat mijn mening betreft.

Goed, ontopic maar weer.

• MelvinB
Volgens mij kunnen bekabelde koptelefoons ook enigzins ruisen.

Was het ook niet zo dat het materiaal van de plug ook uitmaakt om zo min mogelijk ruis te hebben?

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik had last van 'n vlaag verstandsverbijstering en opgekropte woede.

Ik vond je 'kloteding' maar lomp, mja na 'n paar minuten kwam ik weer bij, dus excuses moi :)

Verwijderd

MelvinB schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 18:55:
Volgens mij kunnen bekabelde koptelefoons ook enigzins ruisen.

Was het ook niet zo dat het materiaal van de plug ook uitmaakt om zo min mogelijk ruis te hebben?
De meeste ruis bij koptelefoon heb je niet bij de plug 'zelf' (dat is meer de Input bus zelf die ruist/kraakt) maar meer de connectie/bescherming waar de draad buigt bij een plug. Zeg maar het gedeelte waar het draad naar plug gaat. Duurdere modelen hebben een veertje zitte zo dat het netjes buigt en niet tever. Maar goed.. meestal is dat na een soldeer beurt weer ok, of met en een klik systeem het draad vervangen. Ruis komt ook veel voor bij koptelefoons bij slecht kwaliteit of droge geworden "headspeakers" of waarvan de lijm die de plasticfilm membraam dus bij veel vochtig (zweet) los gaat schuiven en dus krakend geluid vormt.

Ik wil wel opmerken als je dus Mp3's gaat luisteren met een noise reducing Headphone (dichte koptelefoon) dat je echt je "gevoel" voor detail verneukt. Het verschil tussen een 128kb en een 320kb mp3 op zo koptelefoon hoor je gewoon zo duidelijk. Als je maar door en door gaat met naar klote kwaliteit luistert (sorry maar tis waar) ken je straks niet meer anders. En ruis op een 128kb mp3 kan velen malen meer aanwezig voorkomen dan een Wav of IAF en jah ook 320kb.

• MelvinB
Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 19:14:
[...]

De meeste ruis bij koptelefoon heb je niet bij de plug 'zelf' (dat is meer de Input bus zelf die ruist/kraakt) maar meer de connectie/bescherming waar de draad buigt bij een plug. Zeg maar het gedeelte waar het draad naar plug gaat. Duurdere modelen hebben een veertje zitte zo dat het netjes buigt en niet tever. Maar goed.. meestal is dat na een soldeer beurt weer ok, of met en een klik systeem het draad vervangen. Ruis komt ook veel voor bij koptelefoons bij slecht kwaliteit of droge geworden "headspeakers" of waarvan de lijm die de plasticfilm membraam dus bij veel vochtig (zweet) los gaat schuiven en dus krakend geluid vormt.

Ik wil wel opmerken als je dus Mp3's gaat luisteren met een noise reducing Headphone (dichte koptelefoon) dat je echt je "gevoel" voor detail verneukt. Het verschil tussen een 128kb en een 320kb mp3 op zo koptelefoon hoor je gewoon zo duidelijk. Als je maar door en door gaat met naar klote kwaliteit luistert (sorry maar tis waar) ken je straks niet meer anders. En ruis op een 128kb mp3 kan velen malen meer aanwezig voorkomen dan een Wav of IAF en jah ook 320kb.
Aha, dank voor uw uitleg.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ruis wordt niet veroorzaakt door plugjes. Ruis wordt veroorzaakt door versterking. Een gewone hoofdtelefoon met draad heeft geen versterking er in, dus veroorzaakt 'ie ook geen ruis. Alle ruis bij een gewone headphone komt uit de bron waarop 'ie aangesloten is.

Een draadloze echter heeft twee problemen die ruis veroorzaken: het draadloze signaal (dat versterkt wordt bij ontvangst) en de eigen versterking (om genoeg energie op te wekken zodat de drivers in de hoofdtelefoon ook bewegen en geluid produceren.)

(Ok, technisch gezien wordt ruis veroorzaakt door electromagnetische storing op onversterkte signalen, die daarna met ruis-en-al versterkt worden. Daarom heb je ook nooit ruis op hele lange crappy speakerkabels, maar wel als je diezelfde kabels gebruikt voor een line-signaal.)

[ Voor 23% gewijzigd door CyBeR op 28-03-2006 20:02 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Ligt er aan wat je onder ruis verstaat hey :P
maar idd je hebt daar een goed punt in. Ruis word ook idd door crappy versterking verhoorzaakt, slechte bron van muziek, TE lange bedrading (parasiet vormen krijg je dan), aardlussen, slecht connectie tussen cd en versterken, etc etc.
Kraak en ruis vallen voor mij onder de zelfde kopje...tis allemaal even irritant :+
Pagina: 1