Voor de output van mijn ati card, kan ik geen composiet signaal selectere via een software tool zoals mijn huisgenoot wel kan met zijn nvidea software bij zijn nvidea kaart. Is het voor ati cards ook mogelijk op een bepaalde manier te kiezen tussen het soort signaal dat uitgezonden wordt? mijn huisgenoot kon kiezen uit drie opties: automatisch, svideo en samengesteld. Bij samengesteld kreeg hij wel kleur op zijn tv omdat de tv svideo niet aan kan en wel samengesteld beeld. Ik zit met hetzelfde probleem alleen heb ik een ati mobility p/m II
iemand een idee om dit op te lossen? ik krijg wel een klein beetje kleur.. had een ati met een composiet uitgang die het perfect deed, maar bij mijn svideo uitgang wil het maar niet lukken...
Ik neem aan dat dit niet een PAL/NTSC probleem is? Daar zijn al genoeg topics over 

Zit er toevallig een 7-pins DIN connector op je laptop en gebruik je een verloopkabeltje met 4-pins? Dan krijg je zwart-wit, omdat je alleen het luminance signaal gebruikt. In dit plaatje geven pin 6 (composite) en 7 (ground) het juiste signaal door. Niet alle videochips/drivers kunnen het composite signaal over de s-video pinnen forceren.

Zit er toevallig een 7-pins DIN connector op je laptop en gebruik je een verloopkabeltje met 4-pins? Dan krijg je zwart-wit, omdat je alleen het luminance signaal gebruikt. In dit plaatje geven pin 6 (composite) en 7 (ground) het juiste signaal door. Niet alle videochips/drivers kunnen het composite signaal over de s-video pinnen forceren.
This can no longer be ignored.
spijtig, want mijn tv kan geen svideo aan. slechts composiet. Nu heb ik 2 kabels voor composiet video vanwege mijn vorige notebook, maar zou nu dus een nieuwe kabel moeten kopen hiervoor?
of zijn hier geen kant en klare kabels voor? (ik ben niet zo handig met knutselen. Ik heb wel een verloopstekkertje voor 3 euro, daar zou nog wat aan geknutseld kunnen worden)
of zijn hier geen kant en klare kabels voor? (ik ben niet zo handig met knutselen. Ik heb wel een verloopstekkertje voor 3 euro, daar zou nog wat aan geknutseld kunnen worden)
nu kreeg ik van ibm support een email met een link:
http://www.svideo.com/ib.html
die kabel kost me dan 24 dollar en dan zou het goed moeten werken, alleen, ik heb dus zelf al een prima composiet video kabel....
@ erik jan: het is inderdaad een 4 pin verloopstekkertje...zou het probleem met een 7 pins stekkertje opgelost moeten zijn?
http://www.svideo.com/ib.html
die kabel kost me dan 24 dollar en dan zou het goed moeten werken, alleen, ik heb dus zelf al een prima composiet video kabel....
@ erik jan: het is inderdaad een 4 pin verloopstekkertje...zou het probleem met een 7 pins stekkertje opgelost moeten zijn?
[ Voor 23% gewijzigd door DeRooney op 06-04-2006 12:13 ]
24 dollar is natuurlijk veel te veel voor zoiets kleins en daarbij betwijfel ik ook nog eens of het wel de goede is. Op het plaatje lijkt het ook gewoon een 4 pins te zijn.
Heeft je TV geen scart aansluiting? Dan kan je zo'n ding kopen bij de lokale elektrozaak / gamma:
https://www.1to0.nl/productinfo.php?id=473&cat=9
Dat gecombineerd met een gewone s-video kabel geeft ook nog eens een beter beeld dan composiet...
Heeft je TV geen scart aansluiting? Dan kan je zo'n ding kopen bij de lokale elektrozaak / gamma:
https://www.1to0.nl/productinfo.php?id=473&cat=9
Dat gecombineerd met een gewone s-video kabel geeft ook nog eens een beter beeld dan composiet...
This can no longer be ignored.
zo'n blok heeft mn huisgenoot ook. die heb ik geprobeerd, maar werkt helemaal niet bij mij... ik heb het ook geprobeerd met een echte svideo kabel, maar t was niet echt een succes.
Wat betreft die kabel: tja er staat wel bij dat ie speciaal voor de thinkpad series is, maar of het een 7 pins din is weet ik niet.. bij de max 5 euro shop hebben ze die scart blokken ook, voor 1,95. waar zit het verschil hem in ?
Wat betreft die kabel: tja er staat wel bij dat ie speciaal voor de thinkpad series is, maar of het een 7 pins din is weet ik niet.. bij de max 5 euro shop hebben ze die scart blokken ook, voor 1,95. waar zit het verschil hem in ?
Je hebt zo'n verloopje nodig:

En niet (zoals de meeste verloopjes zijn)

Voor deze heb je namenlijk een kaart nodig die composiet over svideo kan sturen, wat jou kaart dus niet kan.

En niet (zoals de meeste verloopjes zijn)

Voor deze heb je namenlijk een kaart nodig die composiet over svideo kan sturen, wat jou kaart dus niet kan.
[ Voor 55% gewijzigd door Nvidiot op 06-04-2006 16:37 ]
What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)
en dat bovenste verloopje is gewoon te koop in de winkel?
Pagina: 1