Canon PIXMA iP4200 via LPT?

Pagina: 1
Acties:

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-01 14:35

evaarties

Powerball @ 12.582

Topicstarter
Een vriend van mij wil een nieuwe printer kopen en zijn oog is gevallen op de Canon PIXMA iP4200, deze heeft echter een USB aansluiting.

De pc van deze vriend echter niet, hij zit opgescheept met een LPT poort en heeft niet de mogelijkheid tot uitbreiding naar USB.

Heeft iemand ook deze printer en ervaring met het aansluiten aan de LPT poort (via een USB naar LPT kabel)? Of zou iemand dit kunnen testen?

Een eigen navraag bij Canon leverde het volgende antwoord op:
Wij raden u aan contact op te nemen met de fabrikant van de USB-naar-LPT kabel. Canon heeft deze verbinding niet getest.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Naar mijn weten zijn de meeste USB -> LPT kabels de verkeerde kant op, oftewel, om een parallelle printer op een USB poort van de computer aan te sluiten.
Maar voor de kosten van een dergelijke kabel, heb je ook een USB controllertje.
Die even in een PCI poortje prikken, et voila, er is USB aanwezig.

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Topicstarter
Dat de kosten gelijk zullen zijn aan een insteekkaart zal ongetwijfeld kloppen, alleen is dit, zoals ik al aangaf, niet mogelijk.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 15:09
Wat is de reden dat USB niet mogelijk is?

elke fatsoenlijke PC heeft wel USB. PC's waar dat niet op zit voldoen waarschijnlijk al niet aan de eisen om de software/drivers uberhaupt te installeren.

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Topicstarter
Het is een oudere pc welke nog draait onder 98SE. Verder zijn de pci sloten allen bezet.

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-02 23:46
Ruilen tegen m'n Canon i850 met LPT & USB? :9

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:24

Just_I

What did you just say?

Kan een van de huidige PCI kaartjes niet worden ingeruild met een USB PCI kaartje?

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:52
zit er ook niet ergens een poortje op het moederbord waar je zo'n usb bracketje op kunt aansluiten, die pc moet wel extreem oud zijn wil die echt geen usb hebben

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Topicstarter
Daar had ik nog niet aangedacht, heb het even gezocht en volgens Handleiding gehaald van google

Zit er 1 highspeed USB connector op, moet ik alleen een bracket zoeken in de rommeldoos.

De printer is wel voor USB 2.0, maar ik ga er vanuit dat de printer terugschakelt / compatible is met highspeed USB.

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-02 23:46
MSI heeft ook nog de originele handleiding als afbeeldingen... Misschien nog handig?

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Topicstarter
Dank. wel vreemd daar staat niks over een USB aansluiting. Toch maar zoeken naar een insteekkaart en een andere opofferen in overleg.

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:24
anyway zul je voor dat brracket ook een pci slot eruit moeten halen waarschijnlijk

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Pagina: 1