Toon posts:

Registersleutel komt steeds terug.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Diverse spyware removers (Spybot, Spysweeper, spyware Doctor) en diverse Registersleutelaars (regseeker, freshui, regitry mechanic) later heb ik nog steeds niet die ene sleutel kunnen verwijderen.

Het gaat hier om p2p networking.exe /autostart in hklm ........current version/run

Het is een onderdeel van een programma van Joltid en wordt gebruikt door kazaa. (overigens al eeuwen geleden geuninstalleerd. Alles van dit programma is al weg op deze sleutel na.
Iedere keer wanneer deze verwijderd wordt, wordt deze er direct weer terug ingezet (althans volgens ad-watch van Lavasoft)

Diverse workaround inclusief die van Joltid later ben ik nog geen steek verder.
Wat of wie plaatst deze sleutel steeds terug, en hoe kan ik hem definitief verwijderen.

Dit geldt ook voor een sleutel van cbqdat.exe |:(

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Installeer eens regmon (www.sysinternals.com) en kijk eens welk process die key wegschrijft? :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik geprobeerd. Hoewel de sleutel nog terugkomt kan ik niet wijs worden uit de logfile waarvandaan. De request komt steeds van 'register-editor:2804'

Krijg nu wat! hij blijft na 4 pogingen een goed overzicht te maken plotseling weg. Heeft daar regmon mee te maken?

Verwijderd

Topicstarter
Na een keer opstartern is het probleem terug. Het lijkt erop dat ad-watch een soort backup heeft gemaakt. create key en set value komen beide van ad-watch.exe.

Zal wel een bug in ad-watch geweest zijn. Gedeinstalleerd, (was toch al verlopen) en nu de nieuwe versie geinstalleerd. (zonder ad-watch; ad-aware heeft geen ad-watch in de freeware versie) Nu moet spy-sweeper zich maar alleen redden. Probleem opgelost.

@ elevator. Thanks for the tip. Ik zoek al heel lang naar zoiets.

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2006 06:06 ]