7600GT vs. 6800GT Extreme

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07-2025

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
DION B :

jij zegt :

Wees dan wat creatiever

Zoek twee reviews waarin met dezelfde CPU dezelfde benches getest worden. Of zoek reviews waarin ze vergeleken worden met een andere kaart die wel in beide reviews voorkomt. Het blijft zoekwerk, waarom zou een ander die moeten verrichten voor je? Of verwacht je dat er tweakers zijn die zelf beide kaarten hebben en onder review-omstandigheden naast elkaar getest hebben

Ik zeg :

Ja Ik heb gezocht op het internet naar reviews die met ONGEVEER dezelfde CPU benches getest worden. helaas is het toch onmogelijk om een duidelijk prestatie verschil tussen beide kaarten te zien. het is namelijk zo dat de ene PC beter presteert dan de andere PC... dat snap je waarschijnlijk zelf ook wel.dus de benches zijn dan ook niet 100% accuraat

En ja, Ik heb ook gezocht naar reviews waarin beide kaarten met andere modellen worden vergeleken... helaas heb ik die reviews niet gevonden, wel van de 6800GT maar niet van de Extreme versie.. dus die optie viel ook af...

En nee ik verwacht niet dat andere mensen zoekwerk voor mij moeten verichten, en nee ik verwacht ook niet dat er mensen zijn die zelf beide kaarten hebben en onder reviews-omstandsheden naast elkaar die kaarten getest hebben... Ik verwacht namelijk helemaal niets.behalve dan een beetje respect van jouw kant, jij moet het voorbeeld geven van een moderator...en niet simpelweg gebaseerd op jouw mening een topic sluiten. :?

Ik heb inderdaad gevraagd of iemand wel het succes heeft gehad toen die gene ook een review zocht op het internet tussen beide kaarten, ook heb ik gevraagd of iemand weet wat de prestatie-verschillen tussen beide kaarten zijn.. daarvom vind ik het slotje op mijn vorige topic van jou zeer ongepast. zeker om de reden dat er op GOT geen topics te vinden zijn met een duidelijke vergelijking tussen de 2 bovengenoemde kaarten . daarom lijkt het me wel handig voor mensen die een goed presteerende kaart voor weinig geld willen kopen om zo'n topic te kunnen bezichtigen.

Nou daarmee mijn woordje tegenover Dion B.

Is er iemand die ervaring heeft gehad tussen beide kaarten, graag zou ik je mening op prijs stellen(on topic dan) Houd er rekening mee dat ik niets verwacht, maar dat ik enkel geintereseerd ben in de prestatie verschillen van een oudere topmodel tegenover een goedpresteerende nieuwermodel, die allebei in dezelfde prijsklasse zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door HENNEP op 28-03-2006 14:11 ]

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:20
ik denk dat Dion B bedoelt gewoon dat de verschillen tussen de GF 7600GT en de Geforce 6800GT en de EXTREME niet zoveel verschillen.. dus je had dit inderdaad kunnen vinden.

Voor de rest je kan ook verder dan je neus kijken en zoeken naar de verschillen Tussen de Geforce 6800GT en de geforce 6800GT Extreme en dat dan kunnen vergelijken

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02 13:46
De 7600GT heeft de voorkeur want deze generatie zal langer ondersteund worden en extra voordeel halen uit driververbeteringen.
Eveneens verbruikt de gpu van de 7600 serie minder stroom dan die van de 6800 serie wat zich vertaald in een betere overklokbaarheid of als je niet oc'ed een lagere stroomrekening en stillere koeling of mogelijkheid hiervoor.
>>>7600GT<<<
Moeilijk hé.
;)

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:19

PeaceNlove

Deugleuter

lees trouwens ook maar eens wat je zou moeten doen wanneer een topic door een mod op slot wordt gegooid. iig hoef je dan niet weer een topic te openen waarin je je zelf verdedigd tegen het besluit van de mod.

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-11-2025
7600GT is sneller en heeft nieuwere technieken..
en de 6800GT extreme is gewoon een onzin uit de fabriek overclockte kaart. Net zoals die XFX onzin
Maja dat had je ook wel op google kunnen vinden 8)7

[ Voor 45% gewijzigd door KappeNou op 28-03-2006 16:17 ]

>PC specs<

Verwijderd

Om dan ook eens nuttig te zijn ipv zoals hierboven betweterig te zijn en te denken dat je zelf mod bent...
edit: trouwens, als je commentaar wil leveren, doe dan op zijn minst de moeite om je correct uit te drukken: het is 'verdedigT', echte mods kunnen ook fatsoenlijk nederlands schrijven.

Kijk hier eens: klik

Een anandtech review waar de 7600GT opgenomen wordt en op dezelfde pc specs vergeleken wordt met een 6800GS.

Op zijn beurt is de 6800GS een soort 'herdruk' van de 6800 GT en ultra en bevindt zich qua prestaties ongeveer tussen de GT en de Ultra, en soms erboven (goed kaartje trouwens, enige tijd geleden)

Nu kan je zelf extrapoleren naar de 7600GT

En het is dus duidelijk dat dit de kaart is waar je voor moet gaan. Minstens even snel of sneller, maar veel kleinere chip, veel zuiniger dus, zuiniger is minder warmte, minder warmte is minder koeling, minder koeling is minder geluid. Plus nog eens welwillend voor je elektriciteitsrekening.

En de 7600GT is voor een 210€ beschikbaar, terwijl het mijn ervaring is dat kaarten van een vorige generatie vaak geen prijsschaling ondervinden en gewoon verder blijven verkocht worden aan de gewone prijs tot de stock op is. Totaal onlogisch en om kwaad van te worden, maar zo is het

Zo was een paar maand geleden de 6800GT/ultra ook al niet meer top of the bill (dat waren toen de 7800 serie) en toch bleven die rond de 300€ kosten. En hier in belgië zal je echt nergens een 6800 serie voor onder de 260-270e vinden, gewoon belachelijk.

Dus sneller en goedkoper en recenter, twee keer raden welke je moet nemen :p

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2006 16:27 ]

• KappeNou
Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 16:25:

Op zijn beurt is de 6800GS een soort 'herdruk' van de 6800 GT en ultra en bevindt zich qua prestaties ongeveer tussen de GT en de Ultra, en soms erboven (goed kaartje trouwens, enige tijd geleden)
de 6800GS zit echt niet tussen de GT en Ultra. Hij heeft gewoon +- de zelfde prestaties als een GT. Standaard en overgeclocked.

De 6800GS en GT halen zo'n 5000 a 5100 in 3Dmark05. en overgeclocked halen ze zo'n 6200 - 6500 max. De 7600GT haalt stock al 6000 punten.

[ Voor 122% gewijzigd door KappeNou op 28-03-2006 17:59 ]

>PC specs<

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

KappeNou schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 17:56:
[...]

de 6800GS zit echt niet tussen de GT en Ultra. Hij heeft gewoon +- de zelfde prestaties als een GT. Standaard en overgeclocked.

De 6800GS en GT halen zo'n 5000 a 5100 in 3Dmark05. en overgeclocked halen ze zo'n 6200 - 6500 max. De 7600GT haalt stock al 6000 punten.
3Dmark geeft geen reeël beeld anders had je gelijk een X1600 serie moeten kopen, verder is de 7600GT wat beter ondanks zijn 128Bit geheugenbus, daar lijkt hij niet z'n last van te hebben :)

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:24
GoldenSample schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 18:16:
[..] verder is de 7600GT wat beter ondanks zijn 128Bit geheugenbus, daar lijkt hij niet z'n last van te hebben :)
Zolang je niet op 1600x1200 met AA op vol gaat spelen (wat dit segment kaarten meestal sowieso niet echt trekt) want dan kun je bij veel benches wel 'n flinke fps-drop zien, vergeleken met een x1600. Verder is 't volgensmij 'n prima kaartje, ben zelf ook voor eentje aan 't kijken, helaas is de Extreme versie van XFX niet al te best leverbaar bij enkele winkels.

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Yorixz schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 18:20:
[...]

Zolang je niet op 1600x1200 met AA op vol gaat spelen (wat dit segment kaarten meestal sowieso niet echt trekt) want dan kun je bij veel benches wel 'n flinke fps-drop zien, vergeleken met een x1600. Verder is 't volgensmij 'n prima kaartje, ben zelf ook voor eentje aan 't kijken, helaas is de Extreme versie van XFX niet al te best leverbaar bij enkele winkels.
in die revieuw van antec viel het wel mee (1600X1200 4XAA) wat mij ook wat verbaasde alleen dan zit je toch naar een diashow te kijken :P

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• KappeNou
GoldenSample schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 18:16:
[...]

3Dmark geeft geen reeël beeld anders had je gelijk een X1600 serie moeten kopen, verder is de 7600GT wat beter ondanks zijn 128Bit geheugenbus, daar lijkt hij niet z'n last van te hebben :)
dus jij wilt zeggen dat de X1600 serie beter presteerd in 3Dmark05? en ja 3Dmark geeft wel een redelijk reeël beeld. Het komt echt niet voor dat een kaart die 1000 punten minder haalt in 05 sneller is met spellen dan een kaart die 1000 punten meer haalt. :Y)

>PC specs<

Verwijderd

7600GT is trouwens ook nog een stuk goedkoper dan het overgeclockte spul van XFX

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

KappeNou schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 19:49:
[...]

dus jij wilt zeggen dat de X1600 serie beter presteerd in 3Dmark05? en ja 3Dmark geeft wel een redelijk reeël beeld. Het komt echt niet voor dat een kaart die 1000 punten minder haalt in 05 sneller is met spellen dan een kaart die 1000 punten meer haalt. :Y)
doelde eigelijk meer op de 6800GS VS de X1600XT ;)

Verwijderd

Zie: http://www.gpureview.com/...s.php?card1=329&card2=354

De 6800 GS is denk ik wel wat sneller

• KappeNou
ongeveer het zelfde, en de 7600GT is nog sneller :) voor bijna de zelfde prijs

[ Voor 11% gewijzigd door KappeNou op 28-03-2006 22:18 ]

>PC specs<

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

Oneens met slotje? Lees bovenstaande. Zonder overleg heropende topics gaan zonder pardon weer dicht. Bij deze...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.