Ati X1900XTX (driver) probleem!?

Pagina: 1
Acties:

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:57
Hallo,

Ik heb een probleem. Ik heb sinds 2 weken een nieuw systeem. Er zit een X1900XTX in. Naja alle drivers installeren enz enz.

Nu heb ik telkens het probleem dat als ik een game heb gespeeld en ik start de pc opnieuw op, de pc alles in 256 kleuren gooit op de laagste resolutie. Enige mogelijkheid is dan de ATI driver te deinstalleren en alles weer opnieuw te installeren. Ik heb dit zowel bij de cd met driver van Ati zelf als de (nieuwste) gedownloade driver van de Ati website.

Kan iemand mij vertellen wat ik hiermee moet doen? Ik wil gewoon games blijven spelen.
Is het puur een driver probleem of kan het ook zijn dat de videokaart niet goed is?

ps. dit gebeurt alleen als ik een game heb gespeeld. Ik heb meerdere games geprobeerd en elke keer na de restart hetzelfde probleem.

Ik hoop dat iemand kan helpen met dit probleem.

[ Voor 9% gewijzigd door bsmpower op 28-03-2006 14:07 ]

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
handig: rest van de specificaties van je systeem

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• bsmpower
AMD X2 4200
2 x 1GB PC3200 DDR (TwinMos)
WD Caviar SE 320GB
Asus x1900XTX 512mb

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

512 milibit is vrij weinig (1/2 bit - hoe krijg je dat voor elkaar? 8)7 - er zit normaal zo'n acht-en-een-half-miljard keer meer geheugen op :+ )

Verder lees ik niets over exact welke driverversies je gebruikt en (belangrijker) hoe het met je moederbordchipset en drivers daarvan. Zet dat eens voor jezelf op een rijtje, probeer ook daar eea mee...

Oslik blyat! Oslik!

• bsmpower
Ik heb op dit moment de nieuwste Catalyst Driver 6.3 van ATI geinstalleerd.

Moederbord is een ASUS A8R MVP. Ook daar zijn de drivers van geinstalleerd.

Maar ligt mijn probleem aan de videokaart of kan het ook wat anders zijn?

[ Voor 21% gewijzigd door bsmpower op 28-03-2006 17:47 ]

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:41
Welke voeding, wellicht ook handig, en een beetje duidelijk specs.
Welk merk + wattage?

• bsmpower
Tja kan de hele handel wel opnoemen maar het is een high-end pc waar volgens mij geen zwak punt in zit. Maar de voeding is een Tagan TG580-U22.

Ik ben benieuwd of iemand weet wat het probleem is. Ik wil nog een keer aangeven dat het dus alleen gebeurt als ik een game heb gespeeld. Na de game werkt alles ook nog goed tot op het moment dat ik de pc uit zet (of opnieuw opstart) en alles in 265 kleuren is.

Lijkt me een driver probleem aangezien alles weer is opgelost als ik de drivers opnieuw installeer. De vraag is dan ook hoe het kan dat dit probleem zich alleen voor doet na het spelen van een spel.
Pagina: 1