Toon posts:

Het opzetten van een gameserver.

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Met het opzetten van een game-server heb ik geen ervaring mee, vandaar dat ik de hulp van jullie probeer in te roepen. Tenminste voor diegen die me daar op weg wil helpen.

Dat er poorten vrij gemaakt moeten worden, oke dat lijkt me logisch. Dat er een script gedraaid moet worden om van te booten oke, lijkt me ook logisch.
Het beheren van een gameserver lijkt mij niet zo veel verschillen van een fileserver of een printerserver. Maar omdat je toch bepaalde pakketjes door je netwerk stuurt kan ik me voorstellen dat er toch aanwezenlijke verschillen zullen zijn, zoals bijvoorbeeld rechten en het aantal poorten die vrijgemaakt moeteb worden.

Maar toch zijn er een aantal dingen waar ik meer van wil weten zoals:

1.Kan ik bijvoorbeeld via mijn webspace een gameserver opstarten middels MYSQL?
2.Zijn er ergens handleidingen te krijgen die mij daar mee op weg helpen om een gameserver te installeren?
3.Zijn er bepaalde licenties die ik moet aanvragen om een gameserver van bijvoorbeeld Guild Wars of Battlefiel2 te mogen installeren?
4.Hoe kan ik zo`n gameserver het best beveilgen?
5.Op welke manier draait de gameserver het best voor mijn vrienden, zodat ze geen netwerkvertraging oplopen. (uitgaande van een hedendaagse PC-specs)

En zo heb ik nog wel een aantal vragen, maar die zullen gaande weg wel komen.
Als ik maar even een begin heb om een gameserver te installeren.
Het lijkt me namelijk ook leuk om je prive-server te laten fungeren als een publieke-gameserver.

Kan me iemand handvaten aanreiken om in ieder geval een begin van een gameserver te starten?
Uitgaande van het spel Need for speed most wanted.

Bij voorbaat dank. _/-\o_

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:03

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 14:00:
1.Kan ik bijvoorbeeld via mijn webspace een gameserver opstarten middels MYSQL?
Dat is gewoon een rare zin. Een gameserver heeft meer nodig dan MySQL. Als je niet zelf een server in een rack hangt zul je specifieke gameserver-hosting af moeten nemen.
2.Zijn er ergens handleidingen te krijgen die mij daar mee op weg helpen om een gameserver te installeren?
Mijn gameserver ervaring is niet heel groot maar elke zichzelf respecterende game heeft een 'hoe zet ik een fatsoenlijke server op' handleiding. Sowieso is het game afhankelijk.
3.Zijn er bepaalde licenties die ik moet aanvragen om een gameserver van bijvoorbeeld Guild Wars of Battlefiel2 te mogen installeren?
Even uitzoeken, verschilt ook per game
4.Hoe kan ik zo`n gameserver het best beveilgen?
Door er geen internetverbinding aan te hangen ;). Na ja, als je alleen gameserver draait heb je weinig om naar om te kijken natuurlijk.
5.Op welke manier draait de gameserver het best voor mijn vrienden, zodat ze geen netwerkvertraging oplopen. (uitgaande van een hedendaagse PC-specs)
Nou ja, je internetverbinding is het belangrijkste en verder is het voor de laadsnelheid van maps bijv. wel handig dat er wat geheugen en snelle IO inzit.

Als je het vanaf thuis wilt doen, gewoon poort openzetten, ding draaien en klaar. Misschien dat er op NFS forums nog wat tweakguides zijn die je kunt doorlopen maar veel meer kun je niet doen.

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Volgens mij hebt je bij de meeste spellen , behalve lineage , everquest , WoW geloof ik het recht om een dedicated server te draaien als je het hebt gekocht.
Als je een beetje handig bent zou je ook wel een activeX control in elkaar kunnen knutselen die als je op een knop drukt ene programma start , met mysql heeft het niet zo veel te maken omdat het alleen een database is.

Volgens mij is een snelle internet verbinding een pre , maar niet benodigd aangezien ik hier met 768 kbit een garry's mod server met 28 man makkelijk kan draaien.
Je moet vooral genoeg geheugen hebben en een aardige processor.

Pas als je een gameserver draait waarbij de users zelf niet de map hebben (wat er niet zo gek veel zijn) dan pas is het echt handig om een snelle upstream te hebben

[ Voor 35% gewijzigd door Flapp op 28-03-2006 14:12 ]

"Stilte, een gat in het geluid...."

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:40

BHQ

Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 14:00:
Dat er poorten vrij gemaakt moeten worden, oke dat lijkt me logisch.
Waar -heb- je het in godsnaam over?

Voor Guild Wars enzo is het sowieso niet verstandig een server te hosten, en als het kan word je leuk gelyncned door de maker. Zelfde geld voor WoW. BF2 bijv. kan dan wel weer draaien onder Linux.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, als ik dat zo lees lijkt het me handiger om gewoon een gameserver te huren dan er zelf 1 te bouwen.

Je hebt er dan ook geen omkijken naar als je een gameserver huurt.

Hmmm, ik laat het me eens bezinken.

Aan de andere kant lijkt het me wel weer leerzaam om een gameserver te beheren en op te zetten.

Any suggestions?

Huren of doorzetten het zelf te doen?
Is het nog wel rendabel trouwens om een gameserver op te zetten?
Of is het alleen handig als je je eigen clan hebt?
In het geval om privé een game-server op te zetten is vrij eenvoudig.

Maar om een gameserver publiek op te zetten is dat nog rendabel?

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Huren lijkt me beter, gezien de vragen die je stelt.
Pagina: 1