[Illustrator] Problemen bij verkleinen logo

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 08:29
Ik heb een logo in illustrator (niet door mijzelf gemaakt) Waarin 3 letters, een wit randje om de letters en 2 bogen zitten (zie mijn avatar). Probleem is echter dat wanneer ik het logo in Illustrator verklein, dat dan 'verhoudingsgewijs' de witte randen te dik worden (aangezien die gewoon een breedte van 3 punten toegewezen hebben gekregen) terwijl de overige items wél gewoon in verhouding geresized worden...
Wie weet hoe ik dit kan voorkomen? (heb me al suf gezocht, maar gebruik denk ik de verkeerde steekwoorden)

[ Voor 4% gewijzigd door Frankster op 28-03-2006 14:01 ]

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Klik 2x op scale icon en zet een vinke bij 'scale outlines and strokes'. Schaal je daarna dan schalen je strokes ook.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-01-2024
Of selecteer alles en ga naar object --> extract. Dan kun je ook alles verhoudingsgewijs scalen.

Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan natuurlijk nooit verder downscalen dan 1 pixel. Als je ruim meer verkleint dan 3 x kun je het beste de rand helemaal laten verdwijnen en hier gewoon dezelfde kleur van maken als de letters zelf. Heb je het wel in een .ai bestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 15:06:
Het kan natuurlijk nooit verder downscalen dan 1 pixel. Als je ruim meer verkleint dan 3 x kun je het beste de rand helemaal laten verdwijnen en hier gewoon dezelfde kleur van maken als de letters zelf. Heb je het wel in een .ai bestand?
onzin, het zijn geen pixels maar vectors. En wat jij zegt hangt compleet af van de looks van het logo.

[ Voor 8% gewijzigd door HunterPro op 28-03-2006 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Frankster schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 13:57:
(heb me al suf gezocht, maar gebruik denk ik de verkeerde steekwoorden)
Wat OzBoz zegt klopt als een bus. De 'randen' heten "strokes"; de inhoud heet "fill". Wat je ook kunt doen is Object > Path > Outline stroke; zo worden de randen dus zelf fills zonder stroke en schalen ze mee.

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 08:29
Dank voor de replies! Werkt inderdaad top zo!

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Pagina: 1