Toon posts:

[XP] AGP videokaart gedetecteerd als PCI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi =)

Ik heb zojuist m'n nieuwe pc binnen gekregen van Salland Automatisering. Alleen de videokaart zat er nog niet in, die had ik zelf al, dus heb 'm erin gezet.

Nu heb ik er Windows XP Pro+SP2 op geinstalleerd, alle updates geinstalleerd en wilde aan de video drivers beginnen. Na deze geinstalleerd te hebben staat er bij device manager dat de driver niet goed werkt omdat 't apparaat niet gevonden is. Als ik kijk op welke locatie de kaart zit staat er "PCI bus 1, device 0, function 0".

Het betreft de volgende hardware:
Asus K8V-X SE moederbord
AMD Sempron 64 3400+
PEAK GeForce 6200

Het lijkt me niet goed dat 'ie 'm als PCI ziet? Wel interessant dat 'ie wel heeft gevonden welke kaart het is. Ook de bios (of eigenlijk datgene dat voor de bios komt neem ik aan, het eerste wat ik zie als ik de PC aanzet) ziet 'm goed.

De VIA 4in1 drivers heb ik geinstalleerd (eerst die van de bijgeleverde CD, maar ook de nieuwste van viaarena.com).

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:39

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Nee hoor, is goed. Op mijn Windows XP machine op school waar ik nu mee werk, wordt de AGP videokaart ook als PCI device herkend. Volgens mij komt dit omdat de AGP bus een soort supersnelle PCI bus is, met een aantal bussen erbij, waardoor deze intern gewoon als PCI wordt gezien. (let wel, ik heb geen technische achtergrond, het kan zijn dat ik het mis heb,maar deze theorie klinkt wel goed :p)

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Heb zelfde locatie hier ook voor AGP videokaart... Is geen probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dat is dus geen probleem. Maar, hij blijft zeggen dat 't device niet gevonden is :/

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

de AGP poort wordt idd gezien als PCI-bus, dat is heel normaal en niets om je zorgen over te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de video driver die bij de kaart zat geinstalleerd en nu wordt 'ie wel gedetecteerd. Versie 77 oid, dus ik laat 't hier wel bij =) Bedankt voor de replies.

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-02 11:41

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 13:33:
Ok dat is dus geen probleem. Maar, hij blijft zeggen dat 't device niet gevonden is :/
Wat is de letterlijke melding (+ code) die je in de device manager krijgt op deze entry dan? (je het het hier over een entry onder je display adapters in de device manager en dit is ook de enige die je hebt?)

Device not found is iets anders als driver not found ;-)

[ Voor 8% gewijzigd door LiGHtNiNG! op 28-03-2006 13:45 ]

Laat maar.. .

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien 'ie nu 'werkt' weet ik dat niet meer, echter check dit volgende probleem:

http://130.89.169.82/temp/bugje.PNG

Die blauwe balkjes verschijnen soms.. ziet er wat vreemd uit? :(

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03 20:27
Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 13:56:
Die blauwe balkjes verschijnen soms.. ziet er wat vreemd uit? :(
Wat je ook doet, ik zou zoiets meteen even mailen naar de leverancier, dan kan jou nooit verweten worden dat je het niet op tijd gemeld hebt (misschien ben ik paranoide, maar dat ben ik niet vanzelf geworden)

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
Goed plan, mailtje met screenshot naar Salland de deur uit gedaan. Zou toch wel flink balen worden als ik 'm gelijk weer terug moet sturen :x
Pagina: 1