ADSL bij zonnet (Versatel) opgezegd maar KPN houdt lijn vast

Pagina: 1
Acties:
  • 285 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bosluis
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Hallo,

Ik zit met een probleem en ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen. Het gaat om het volgende.

Ik heb vanaf 2002 ongeveer een zonnet lite abonnement. Ik heb in september 2005 een brief van KPN gekregen met een aanbieding dat als ik nog een jaar ADSL zou houden dat ik dan de 1e 3 maanden voor de helft van het geld kon internette. Ik ben hier op in gegaan.

In december zag ik een aanbieding van Tele2 wat mij wel interessant leek. Ik heb zonnet(versatel) gebeld om te vragen wanneer mijn huidige abonnement af zou lopen. Ze vertelde mij eind januari 2006. Ik heb mijn abonnement opgezegd bij zonnet om over te kunnen gaan op Tele2. Dit is mijn allergrootste fout geweest. Ik heb nooit meer aan die brief van KPN gedacht. Ik kon eind januari niet meer op internet van Zonnet had alles afgesloten.

Ik Tele2 besteld en dat kwam maar niet. Ik bellen en ze vertelden mij dat er iets bij KPN aan de hand was want mijn lijn was niet vrij. Ik KPN bellen en die zeggen dat mijn ADSL abonnement tot en met 4 september 2006 loopt. Ik zeg hoe kan dat? Ik had een contract met zonnet dat via KPN ADSL levert. Ja daar konden ze niks aan doen het lag aan zonnet. Ik moest maar proberen om mijn oude abonnement terug te krijgen. KPN kon hier verder niets aan doen. Ze kregen van Zonnet 4 september door. Ik zonnet bellen nee hoor ligt aan KPN, hier is alles afgesloten.

Ik zit vanaf eind januari tot en met nu nog steeds zonder ADSL. Heeft iemand enig idee wat voor stappen ik kan nemen?

Ik hoop dat ik het een beetje goed heb uitgelegd.

Verwijderd

Het enige wat ik zo kan bedenken is een telco-telco migratie aanvragen waarbij je aangeeft dat je van een KPN provider komt. Het kan dan wel zijn dat KPN hun deel tot en met september door blijft rekenen maar je hebt in ieder geval weer internet.

• Bosluis
  • Niet online
Ik ben afhankelijk van KPN omdat er andere diensten niet mogelijk zijn in mijn woonplaats. Tele2 adsl lite zou wel moeten kunnen want die maken gebruik van het KPN netwerk geloof ik.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mjah, je hebt zelf het contract met kpn gesloten, dus als je naar een ander netwerk overstapt houden zij dat tegen. Wel vervelend en onduidelijk, ben ik met j eens. Schrijf kpn een brief, dat je twee contracten hebt voor één adsl abonnement en dat dat erg verwarrend is. Zit je tijd bij kpn uit, maar stel hun in die brief aansprakelijk voor het weer tot stand brengen van de adsl verbinding, aangezien het dat contract is wat het probleem veroorzaakt.
Bosluis schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 13:44:
Ik ben afhankelijk van KPN omdat er andere diensten niet mogelijk zijn in mijn woonplaats. Tele2 adsl lite zou wel moeten kunnen want die maken gebruik van het KPN netwerk geloof ik.
Als jij op het netwerk van kpn blijft, blijft je contract met kpn van kracht. Ik dacht dat je naar een ander adsl netwerk ging... Als je gewoon op het kpn netwerk blijft, hoeft er wat kpn betreft helemaal niets te veranderen en zal tele2 dit gewoon moeten kunnen oplossen (tenzij ze willen opzeggen en dan weer aansluiten ofzo).

[ Voor 54% gewijzigd door JvS op 28-03-2006 14:06 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Bosluis
  • Niet online
JvS schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 14:02:
Als jij op het netwerk van kpn blijft, blijft je contract met kpn van kracht. Ik dacht dat je naar een ander adsl netwerk ging... Als je gewoon op het kpn netwerk blijft, hoeft er wat kpn betreft helemaal niets te veranderen en zal tele2 dit gewoon moeten kunnen oplossen (tenzij ze willen opzeggen en dan weer aansluiten ofzo).
Ja dat zou ik ook denken maar Tele2 krijgt het niet voor elkaar op de 1 of andere manier. IK heb 2 weken geleden weer opnieuw tele2 adsl lite aangevraagd en ze vertelden mij dat het zou moeten kunnen. Ik zou binnen een week een brief krijgen met mijn aanmelding maar ik heb tot op heden nog niets ontvangen. Ik wacht nog wel even af en anders ga ik Tele2 maar weer eens bellen.

Ik blijf het raar vinden dat KPN die brief heeft verstuurd achter de rug van zonnet om.

Bedankt in ieder geval.

• Bosluis
  • Niet online
Gisteren KPN nog maar eens gebeld. Het is eindelijk geregeld. Mijn lijn wordt binnen 5 dagen gesloopt zodat ik een nieuw adsl abonnement af kan sluiten. Ik betaal wel tot september de abonnementskosten van mijn oude abonnement door. Ik kan niet onder dat contract uit.

Ik heb de KPN wel 5x aan de telefoon gehad over dit onderwerp en gisteren eindelijk iemand aan de telefoon die wist waar hij het over had. Echt een slechte zaak voor zo'n bedrijf.

Maar goed ik hoop over een week of 3 weer werkend internet te hebben.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Bosluis schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 14:23:
[...]

Ja dat zou ik ook denken maar Tele2 krijgt het niet voor elkaar op de 1 of andere manier. IK heb 2 weken geleden weer opnieuw tele2 adsl lite aangevraagd en ze vertelden mij dat het zou moeten kunnen. Ik zou binnen een week een brief krijgen met mijn aanmelding maar ik heb tot op heden nog niets ontvangen. Ik wacht nog wel even af en anders ga ik Tele2 maar weer eens bellen.

Ik blijf het raar vinden dat KPN die brief heeft verstuurd achter de rug van zonnet om.
Je hebt twee afzonderlijke contracten voor dat product ondanks je het via Zonnet ooit besteld hebt. Omdat KPN-DSL je ook rechtstreeks (via de KPN factuur) een deel van het product ADSL factureert ben je klant van KPN voor dat deel.

Het is niet 'achter de rug van', maar gewoon een hele lastige en onduidelijke constructie.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Bosluis schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 08:05:
Gisteren KPN nog maar eens gebeld. Het is eindelijk geregeld. Mijn lijn wordt binnen 5 dagen gesloopt zodat ik een nieuw adsl abonnement af kan sluiten. Ik betaal wel tot september de abonnementskosten van mijn oude abonnement door. Ik kan niet onder dat contract uit.

Ik heb de KPN wel 5x aan de telefoon gehad over dit onderwerp en gisteren eindelijk iemand aan de telefoon die wist waar hij het over had. Echt een slechte zaak voor zo'n bedrijf.

Maar goed ik hoop over een week of 3 weer werkend internet te hebben.
Niet om je te teleurstellen, maar je hebt misschien wel 4 keer het goede antwoord gekregen en nu van een flippo iets te horen gekregen dat je wil horen, wat je dan maar een goed antwoord noemt. Weet ik niet zeker, maar het hoeft niet zo te zijn dat degene die zegt wat je wil horen en allerlei beloftes doet, degene is die heel slim is (ik zou aan de telefoon op een helpdesk nooit iets beloven, zoals een 'sloop binnen 5 dagen').

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1