Q-Tech Externe HDD case icm Maxtor 6 80GB

Pagina: 1
Acties:

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Topicstarter
Hoi

Vorige week heb ik een Externe HDD behuizing bij Alternate gehaald. Q-tech (USB 2.0) en verder niets bijzonder zou je zeggen. Ik heb er thuis een Maxtor 6 80GB IDE hdd nog over dus ik heb het gewoon erin geprikt.

In eerste instantie werd het niet meteen herkend door mijn desktop dus op mijn laptop geprobeerd. Mijn laptop pakte het en ik heb netjes geformatteerd en mijn bestanden erheen gekopieerd.

Vandaag heb ik mijn laptop opnieuw geinstalleerd en ik probeer die hdd weer en ja hoor het wordt niet herkend. Ik heb bijna alles geprobeerd maar mijn WinXP wilt het maar niet pakken. Op meegeleverde cd vind ik alleen driver voor Win98/ME... als ik die installeer, geef windows een error message.

Iemand idee hoe ik het kan oplossen?

Lucky Goldstar

Verwijderd

Je hoeft ,naar mijn weten, zeker geen drivers te installeren. Maar wel een vaag probleem mss kabelbreuk in de case ?? of even een mailtje naar fabrikant sturen.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Hier hebben we Conceptronic USB behuizingen en die vreten Maxtors tussen de 40 en 120 gb ook niet. De 160 GB versie weer wel.

Als we er een WD in stoppen van welke grootte dan ook is het geen probleem. Even terug gaan naar alternate en vragen of ze een andere schijf kunnen testen zou ik zeggen.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Topicstarter
Ik heb het gevonden. Heel dom van mij maar goed :).

In eerste instantie probeerde ik Power aan dan USB en dat werkt voor geen meter.
En net per toeval liet ik USB kabel inzitten en power aan en ja hoor het werd wel herkend.

Misschien een tip voor andere mensen? :)

Lucky Goldstar