[Vista] 5342 installatie probleem in vmware*

Pagina: 1
Acties:
  • 263 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Topicstarter
Ik krijg tijdens een nieuwe installatie vanuit een windows xp sp2 installatie telkens een blauw scherm met de volgende foutmeldingen : 0x0000007e 0xc0000005 0x813ae023 0x82406b3c 0x82406838.

De de schijf is dan geformateerd want er staat windows xp op. Van vmware heb ik build 5.5.1 12/20/05 Build 19175.

Als ik een nieuwe installatie doe vanuit dos waarbij ik dus boot vanaf cd/dvd dan laad hij alle bestanden en komt het schermpje met het balkje onder te lopen. Dat loopt ongeveer 3 a 4 keer en dan krijg ik ook een bsod, namelijk deze : 0x0000007e 0xc0000005 0x8a7ae023 0x81006b3c 0x81006838 .

Ik heb op alleen op google gezocht naar 0x0000007e maar daar kwam ik niet uit. Misschien dat jullie iets meer erover weten?

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoek ff in het forum van vmware, dit is niet een raar problee afaik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je '0x0000007e vmware' intypt in Google krijg je behoorlijk wat resultaten - welke daarvan heb je zo allemaal al geprobeerd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Topicstarter
Laat ik het zo zeggen dat ik net zo ver ben als deze jongens/meisjes : http://www.vmware.com/com...?messageID=374772&#374772 . Alleen ik heb nog geen virtual pc geinstalleerd omdat ik vind dat het ook met vmware moet kunnen. Ik begrijp alleen nog niet hoe :? .

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals op dat forum staat, zou je Virtual PC 2004 (tijdelijk) kunnen installeren, er bestaat ook een 45-dagen trial van: http://www.microsoft.com/virtualpc
Vervolgens installeer je Vista 5342 in Virtual PC, en daarna kun je met VMware VM Importer (http://www.vmware.com/download/eula/vmimporter_v1.html) gratis je Virtual PC image importeren in VMware Workstation.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2006 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usgaap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 08:53
Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 22:25:
Zoals op dat forum staat, zou je Virtual PC 2004 (tijdelijk) kunnen installeren, er bestaat ook een 45-dagen trial van: http://www.microsoft.com/virtualpc
Vervolgens installeer je Vista 5342 in Virtual PC, en daarna kun je met VMware VM Importer (http://www.vmware.com/download/eula/vmimporter_v1.html) gratis je Virtual PC image importeren in VMware Workstation.
Lees ik het nou helemaal verkeerd of.......?

Er is tot op heden niemand op het forum die het op de door jouw neergeplempte manier weet te voltooien :P

Dus ook niet met Virtual PC 2004 en dan importeren in VMWare.

Zoals dit bericht. Een andere manier die geopperd werd was om de .vmdk file te kopieren van een ander Virtual OS en dan in de Vista map te zetten om die te overschrijven. Lukt niet.

Als laatste was er iemand die zegt het volgende te adviseren:
The first graphical screen should be prompting you to click 'Install now'.
After you have clicked this, the next screen appears: press Shift+F10
and type the following in the DOS box...
code:
1
notepad
then hit enter.
This should bring up the Windows Notepad, now type as follows
code:
1
2
select disk=0
create partition primary

Now select 'File' and 'Save As' and locate the 'X' Drive and save the file as 'part.txt'.
Note: You may encounter an error when saving, just ignore this and click 'Cancel'.
Close the Windows Notepad and go back to the DOS box and type...
code:
1
diskpart /s x:\part.txt

After this the partition should be created.
Now type the following into the DOS box...
code:
1
notepad x:\part.txt

Now remove all of the lines of text and type the following
code:
1
2
select volume=1
format

Then select 'File' and 'Save'.

Go back to the DOS box and type the following...
code:
1
diskpart /s x:\part.txt

Once the formatting has finished close the DOS box and reset the Virtual Machine.
Now start the Virtual Machine again and on the VMware boot screen press 'Esc' to get into the the boot menu.
Now select CD-ROM and press 'Enter' to boot up the WIndows Vista installtion again.
Heb het helaas nog niet kunnen proberen dus ik wacht wel een update af :X

[ Voor 5% gewijzigd door usgaap op 04-04-2006 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

usgaap1976 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 20:48:
[...]

Lees ik het nou helemaal verkeerd of.......?

Er is tot op heden niemand op het forum die het op de door jouw neergeplempte manier weet te voltooien :P

Dus ook niet met Virtual PC 2004 en dan importeren in VMWare.
Het was het proberen waard ;)
Maar dat die methode niet werkt werd pas duidelijk nadat ik dit bericht hier had gezet.
En aangezien het toch in Virtual PC werkt, kun je Vista evengoed daar testen.
Of dus de methode uitproberen die jij van een ander forum hebt gehaald :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2006 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usgaap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 08:53
@SecondChoice,

Las inderdaad over het tijdsverschil tussen jouw post en die op VMWare heen, sorry 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

usgaap1976 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 21:00:
@SecondChoice,

Las inderdaad over het tijdsverschil tussen jouw post en die op VMWare heen, sorry 8)
Niet erg ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2006 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch een reply op dit iets oudere topic, omdat ik opzoek was naar een oplossing. De oplossing voor ditzelfde probleem was bij mij met de XP cd een partitie aanmaken in VMware, dan formatteren via de XP cd, daarna reboot en starten met vista.

Installatie verliep vlekkenloos. Alleen geheugen gebruik is wel aan de hoge kant in vista. 300zoveel mb...
Pagina: 1