Ik heb in een ASP.NET form een FormView met daarin een tabelletje met wat rijen. Iedere rij heeft een waarde en sommige waardes kunnen null zijn. Je voelt em al aankomen he 
Zo'n rij moet dus niet naar de client uitgepoept worden als de waarde van het veld dat erin wordt weergegeven, null is. Dat probeer ik op de volgende manier (beetje ingekort):
Overal op internet vind je voorbeeldjes waarin het ook zo gedaan wordt, met DataBinder.Eval en Container.DataItem. Maar nu zegt ie dus dat Container niet bestaat. Ik vraag me in die voorbeeldjes sowieso af waar Container eigenlijk vandaan getoverd wordt, maargoed. Ik heb ook System.ComponentModel geimporteerd:
Wat oh wat doe ik fout?
Zo'n rij moet dus niet naar de client uitgepoept worden als de waarde van het veld dat erin wordt weergegeven, null is. Dat probeer ik op de volgende manier (beetje ingekort):
ASP.NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| <% if (DataBinder.Eval(Container.DataItem, "pinUrl").ToString().Length > 0) { %> <tr> <td> <asp:HyperLink ID="lnkDetailHomepage" runat="server" NavigateUrl='<%# Eval("pinUrl") %>' Text='Hompage' /> </td> </tr> <% } %> |
Overal op internet vind je voorbeeldjes waarin het ook zo gedaan wordt, met DataBinder.Eval en Container.DataItem. Maar nu zegt ie dus dat Container niet bestaat. Ik vraag me in die voorbeeldjes sowieso af waar Container eigenlijk vandaan getoverd wordt, maargoed. Ik heb ook System.ComponentModel geimporteerd:
ASP.NET:
Dan bestaat Container wel, maar DataItem niet.1
| <%@ Import Namespace="System.ComponentModel" %> |
Wat oh wat doe ik fout?
日本!🎌