Spam Blacklist probleem

Pagina: 1
Acties:

• KLK
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-04 12:35
Beste Tweakers,

Ik denk dat mijn probleem in deze categorie past.

Ik zal even ons probleem uitleggen.

Bij ons op de zaak repareren wij veel computers van particulieren. Sommige computers staan vol met spyware/virussen e.d. Aan ons word dan gevraagd dit op te lossen. Meestal is dat geen probleem, en gaan de computers weer schoon naar de gebruiker.

We krijgen ook wel eens Pc's die een bepaald virus/spyware o.i.d. hebben, die vervolgens gaan spammen. Zo hadden we er onderlaatst een, en die stuurde ook onbeperkt e-mails. Nadat wij dit opgelost hadden, door de Pc weer schoon te maken, kwamen we na enkele dagen erachter, dat ons IP in een keer in de Spamcop database stond. Daardoor kwamen onze e-mails niet meer aan bij diverse klanten. Jullie begrijpen natuurlijk dat dit zeer hinderlijk is voor ons bedrijf, als ook voor de klanten.

Omdat dit niet de laatste keer zal zijn, dat wij een systeem moeten maken met zo'n soort virus o.i.d., willen wij graag maatregelen nemen, dat dit niet meer gebeurd.

We hebben hier één ADSL lijn, waar het bedrijf op zit. Mijn vraag is dus ook aan jullie, hoe zouden jullie dit probleem oplossen ? Ik zat zelf te denken, op de TD (war de systemen terecht komen), een apart netwerk creeëren, die zorgt dat er wel internet is, maar al het e-mail verkeer blokkeert. Tussen het nieuwe netwerk, en het bestaande komt dan een server / router met acces list o.i.d. die zorgt, dat het e-mail verkeer geblokt word.

Als ik dit implementeer bij ons, ondervind het bestaande netwerk dan geen problemen ? Is dit ook de manier waar jullie het op zouden doen ?

Alvast bedankt,
Mvg,
Area1337

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:53

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik zou sowieso de computer eerst loskoppelen van het netwerk (iig van het internet) en dan de computer schoonmaken. Dus creër een lokale testomgeving waarbij je dan de computer ontsmet ;)

Wauw, een sig!

Verwijderd

Inderdaad, eerst offline cleanen.

Daarnaast kun je een apart netwerk creeren, of je neemt een 2e ADSL-lijn voor dit soort gevallen, dan ben je 100% zeker dat jouw eigen netwerk nooit bereikbaar is.

Als je voldoende kennis heb, kun je ook een apart subnet maken met een router ertussen, zoals je zelf ook voorstelt. Ikzelf zou voor de 2e ADSL lijn gaan, dit is de meest simpele oplossing.

• KLK
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-04 12:35
Outerspace schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 11:25:
Ik zou sowieso de computer eerst loskoppelen van het netwerk (iig van het internet) en dan de computer schoonmaken. Dus creër een lokale testomgeving waarbij je dan de computer ontsmet ;)
In eerste instantie is dat ook wel de bedoeling, maar op een gegeven moment hebben we wel weer internet nodig. Dit om bijv. een virusscan te doen via internet, als instaleren niet lukt, of om de virusscanner te updaten. Liefst hebben we gewoon LAN verbinding, met een enigzins "gefilterde" internetverbinding.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

firewall maken die alleen maar connect met o.a. windows update e.d. ?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt