Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

morgen gesprek bij casema iemand tips ?

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mina_1985916
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-08-2023
Hi allemaal,
Morgen is het zover na 2 gesprekken bij mijn detacherings bedrijf kan ik morgen naar casema gaan voor een ASSESMENT. ik moet wel het 1 en ander voor bereiden zoals :
- motivatie voor me zelf
- motivatie waarom ik bij casema wil werken
kan iemand mij paar tips geven zoals bijv. ZEG DAT JE BIJ CASEMA WIL WERKEN OMDAT ZE ZO ONWIJS VEEL BETALEN :)

maar ik hoop dat iemand mij tips kan geven of als iemand daar werkt mij kan vertellen waar ik op moet letten.

alvast bedankt

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-10 16:48
Je moet maar gaan nadenken over je antwoorden/verhaal:

- Jezelf
Waarom wil je bij casema werken? (niet geld, niet voor de lol)
Meer specifiek op uitdaging, cursussen, verantwoordelijkheid, interresse

Hoe zie jij jezelf?
Betrouwbaar?, Hardwerkend?, Bereid om BOFH aan te nemen?, Doe je wel best :+ ?

Voel je wel wat voor?
Vrollijk, Yes, Helpen, Cool (snap je het?)

- Casema
Waarom zouden we jou aannemen?
Willen we jou wel aannemen?
Wat hebben we aan jou?
Interresant, maar hebben we veel voordeel mee?
We zoeken dit, kun je dat?
Jij zegt dat jij de computers kan aanzetten.... hoe weten we dat? :+

Denk maar over na ;)

Meer serieuze reply
Sorry voor grapjes, kon het niet laten

[ Voor 67% gewijzigd door Silver7 op 28-03-2006 11:31 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:25

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Mja, een motivatie bedenken kan je altijd nog het beste zelf doen natuurlijk ;) Je moet gewoon een verkooppraatje opzetten waarom ze jou nou moeten aannemen. Dus neem zelf de leiding in het gesprek en wacht niet af.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03 18:38

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Heb zelf voor UPC gewerkt, onderstaande werkte prima:

Ga niet antwoorden met standaard antwoorden:
Ik wil werken bij Casema
"omdat het mij een geweldige uitdaging lijkt om bij zo'n groot bedrijf te werken."
"omdat het werk wat me aangeboden word, mij enorm aanspreekt"

Instead: wees eerlijk
"Ik ben eerder met Casema in contact geweest, en heb hierbij opgemerkt dat de service naar mijn idee minder is dan je mag verwachten. Ondanks dat ik maar als een klein tandwieltje in het grote rad word ingezet, hoop ik een positieve bijdrage te leveren om dit beeld weg te krijgen"

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Pannenkoekkie schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 11:26:
Heb zelf voor UPC gewerkt, onderstaande werkte prima:

Ga niet antwoorden met standaard antwoorden:
Ik wil werken bij Casema
"omdat het mij een geweldige uitdaging lijkt om bij zo'n groot bedrijf te werken."
"omdat het werk wat me aangeboden word, mij enorm aanspreekt"

Instead: wees eerlijk
"Ik ben eerder met Casema in contact geweest, en heb hierbij opgemerkt dat de service naar mijn idee minder is dan je mag verwachten. Ondanks dat ik maar als een klein tandwieltje in het grote rad word ingezet, hoop ik een positieve bijdrage te leveren om dit beeld weg te krijgen"
Wat is er mis met die standaard antwoorden ? De antwoorden zijn zoals je hebt geschreven behoorlijk mager en missen argumenten ,maar als je die erbij verteld kan het echt wel wat over je motivatie vertellen hoor. Uiteraard moet je het dan wel menen.

offtopic:
@ pannekoekie cheese!! spek mag ook :9 het zijn nog steeds flensjes in je avatar

[ Voor 8% gewijzigd door Herby op 28-03-2006 11:30 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• mina_1985916
pannekoekje dat is een mooie punt :)

• mina_1985916
mijn motivatie voor functie:
- ik wil graag het werk doen omdat ik dan veel leer. en mij dat verder kan helpen in mijn toekomst want ik wil me verdiepen in de ict branche.
- ik doe hetzelfde werk voor een ander bedrijf en ik vindt het leuk en ik moet daar over 3 maanden weg dus lijkt het me leuk om hetzelfde werk te doen voor een ander bedrijf.

• Herby

Herby

Stalknecht

Ik ga het argument niet voorkauwen ,maar ik vertel ook altijd iets waarom ik klantvriendelijk ben en waarom ik de klant belangrijk vind.

• mina_1985916
zijn mijn motivaties een beetje aardig of zeg je van NEEE TE STANDAARD

[ Voor 6% gewijzigd door mina_1985916 op 28-03-2006 11:36 ]

• Herby

Herby

Stalknecht

mina_1985 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 11:34:
mijn motivatie voor functie:
- ik wil graag het werk doen omdat ik dan veel leer. en mij dat verder kan helpen in mijn toekomst want ik wil me verdiepen in de ict branche.
- ik doe hetzelfde werk voor een ander bedrijf en ik vindt het leuk en ik moet daar over 3 maanden weg dus lijkt het me leuk om hetzelfde werk te doen voor een ander bedrijf.
Punt 1 goed punt als je het even netjes verwoord (carrièprespectief) en punt 2 moet je oppassen je laat hier namelijk een gevaarlijke vraag open nl; waarom moet je over 3 maanden weg? En ben je niet bang dat dit werk je gaat vervelen? (maw wil je niet iets nieuws en zo nee waarom niet ?)

• mina_1985916
goed punt. ik had er bij moeten vermelden dat ik over 3 maanden weg ga omdat die maar een stage plek is.

Verwijderd

jeetje mina! hihiihi..

-vertel wat je over casema weet en denkt
-leg uit hoe jij je steentje in deze zaak kan bijdragen
-je moet wel uitleggen waarom je weggaat bij je andere werk

komt allemaal goed :) Ben benieuwd

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2006 11:40 ]

• mina_1985916
motivatie voor functie:
- Ik zou dit werk willen doen zodat ik leer hoe ik mensen goed moet helpen bij sommige problemen en dat ik daar ook veel aan heb in de toekomst want ik wil in de ICT sector blijven werken.
- ik doe momenteel hetzelfde werk ongeveer( stage ) en het is leerzaam en dat is iets wat ik me de komende tijd in wil verdiepen.

motivatie voor werken bij casema:
- omdat ik eerder veel contact had met de technishce helpdesk en ik niet te vreden was over de helpdesk dus mischien dat ik zo aan een betere helpdesk kan bijdrage.
- casema biedt flexibele rooster en dat is belangrijk voor een student als ik.

is dit iets??

• leech1984
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-11 23:38
Wat ik zou doen is er niet al te veel over nadenken.

Vertel gewoon wat er in je opkomt. Werkt voor mij in ieder geval het beste.

PSN: Leech1984

• racoon
  • Laatst online: 20-11 11:26

racoon

mooowwww

Voor welke functie ga je, en met wie heb je het gesprek, ik heb zelf ook een jaar lang bij Casema gewerkt, is nu een jaar geleden, en kan je wel het een en ander vertellen als je wil.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• mina_1985916
ik ga voor de functie technisch helpdesk ik weet niet met wie ik het gesprek zal hebben ik weet al ongeveer hoe die assesment gaat alleen bij motivatie en zo mischien een beetje hulp nodig weet jij mischien ongeveer waar ze op letten.

• racoon

racoon

mooowwww

mina_1985 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 13:15:
ik ga voor de functie technisch helpdesk ik weet niet met wie ik het gesprek zal hebben ik weet al ongeveer hoe die assesment gaat alleen bij motivatie en zo mischien een beetje hulp nodig weet jij mischien ongeveer waar ze op letten.
Bij mij ging het gesprek van wat heb je gedaan , toen vertelde ze wie ik tegeover me had zitten en toen vertelde ze ook nog wie/wat Casema is, als je enthousiast overkomt, flexibel bent kwa werktijden dus tot 22.30 en in het weekend ook de avonden kan werken en goede technische kennis van internet/netwerkkaarteninstellingen hebt kom je een heel eind.

Je moet ook een hoop geduld hebben, je kan mensen aan de lijn krijgen die echt niks weten, maar wel met jou willen proberen het probleem op te lossen.

Het belangrijkste is wel je technische kennis en je gesprekken, dus je moet eerst de kalnt verhaal vertellen dan samenvatten, dan oplossing bieden, dan kijken of het werkt, dan samenvatten wat je gedaan hebt,daarna klant vragen of er nog andere vragen zijn en daarna beleeft afsluiten, en je systemen bijwerken dus het probleem en de oplossing noteren in helpdesktool.

[ Voor 28% gewijzigd door racoon op 28-03-2006 13:28 ]

• mina_1985916
ok dat zijn goede tips. weet je mischien ook wat de werktijden van casema zijn ook in het weekend van tot hoelaat?

• racoon

racoon

mooowwww

mina_1985 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 13:31:
ok dat zijn goede tips. weet je mischien ook wat de werktijden van casema zijn ook in het weekend van tot hoelaat?
Toen ik er werkte was het door de weeks van 8.00 tot 22.30 en in het weekend van 10 tot 22.30

Ik kon werken van 8.00 tot 16.30 of 9.00 tot 17.30 of van 11.30 tot 20.00 uur of van 13.30 tot 22.00 uur of van 14.00 tot 22.30 en het weekend was van 10.00 tot 17.00 uur meestal eerder wegens de rust en van 13.00/14.00 tot 22.00 uur

Als ze vragen of je eerder kan beginnen en je werkt tot je normale eindtijd dan mag je die uren gewoon schrijven.

[ Voor 10% gewijzigd door racoon op 28-03-2006 13:34 ]

• mina_1985916
in het weekend ook tot 22.00 ?

• racoon

racoon

mooowwww

Ja was toen alleen voor tv klanten en later ook voor internet gebruikers, zie op www.casema.nl de openingstijden staan en die zijn Technische Helpdesk*
maandag – vrijdag 08.00 – 22.00 uur
zaterdag – zondag 09.00 – 22.00 uur

Ik geloof dat je minimaal een half uur voor aanvang aanwezig moet zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door racoon op 28-03-2006 13:45 ]

• mina_1985916
waaromdan van te vopren aanwezig zijn? en ik neem aan dat dit betaald is dan? hoop het van je te horen.

thx

• racoon

racoon

mooowwww

mina_1985 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 13:54:
waaromdan van te vopren aanwezig zijn? en ik neem aan dat dit betaald is dan? hoop het van je te horen.

thx
Nee, dit is om je systeem aan te zetten, alle programma's op te starten inloggen in je teloefoon zodat je exact op je begintijd je eerste klant kan ontvangen.

• mina_1985916
inloggen en computers opstarten ? heb ik daar echt een half uur voor nodig ik heb zoiets van een vriend gehoord en ik d8 dat hij een grapje maakte.

• racoon

racoon

mooowwww

mina_1985 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 13:57:
inloggen en computers opstarten ? heb ik daar echt een half uur voor nodig ik heb zoiets van een vriend gehoord en ik d8 dat hij een grapje maakte.
Koffie halen, ff met collega's kletsen en tijd is zo om.

• racoon

racoon

mooowwww

Wat het ook wel goed doet is, ik vind het erg leuk om mensen die een probleem hebben te helpen en ervoor te zorgen dat ze tevreden de telefoon ophangen, en dat het probleem dan opgelost is.

En als je ze verteld dat je een grote affiniteit met internet hebt en dat je er wat vanaf weet werkt volgens mij ook in je voordeel.

Maar als je een beetje technische kennis hebt en weet waar je het een en ander kan vinden dan zit het wel goed.

suc6 in elk geval

[ Voor 3% gewijzigd door racoon op 28-03-2006 14:26 ]

• mina_1985916
thx man ik denk dat ik we genoeg weet ik zal julie o de hoogte houden van hoe het morgen gaat

• racoon

racoon

mooowwww

mina_1985 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 16:17:
thx man ik denk dat ik we genoeg weet ik zal julie o de hoogte houden van hoe het morgen gaat
Suc6 en ben benieuwd

• Satch
  • Niet online
Ik heb alleen een tip voor als je aangenomen bent:
Ga niet het wachtwoord van het modem op een forum posten.

Iemand hier op GoT is daardoor ontslagen bij casema :X

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-11 11:18
En hoe ging het ???

• racoon

racoon

mooowwww

Het is nog geen morgen :)

• racoon

racoon

mooowwww

Metal schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 17:08:
Ik heb alleen een tip voor als je aangenomen bent:
Ga niet het wachtwoord van het modem op een forum posten.

Iemand hier op GoT is daardoor ontslagen bij casema :X
Ik geloof dat een modem geen wachtwoord heeft.

[ Voor 44% gewijzigd door racoon op 28-03-2006 18:14 ]

• Satch
  • Niet online
racoon schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 18:13:
[...]

Ik geloof dat een modem geen wachtwoord heeft.
Mijn Motorola modem had vroeger wel een wachtwoord dat weet ik zeker. Als ik nu inlog dan kom ik er idd in zonder wachtwoord of username. Anyway klopt het wel wat ik zeg :)

Verwijderd

Offtopic, Een hoop netwerk apparatuur heeft mogelijkheden voor passwords. Zeker als het modems zijn die een dial back aan kunnen of toegang verschaffen tot een bedrijfsnetwerk.
Ik heb me al een keer de pl**ris zitten zoeken waarom een verbinding niet meer liep. Tot bleek dat het modem dat vervangen was een password had. Even met de AT commando's klieren en zoeken in de handleiding en je schakelt het in of uit ;-)

Daarnaast is het inderdaad niet echt slim om passwords / IP nrs/ etc te posten op het internet. Het wordt ook vaak niet echt gewaardeerd als je andere interne informatie op internet of op andere manier naar buiten brengt. Vaak zit er in je contract een geheimhoudings clausule of moet je een aparte geheimhoudingsverklaring tekenen.

Nog een tip, Lees je contract goed door voor je het tekent. Vraag als je meteen een contract krijgt, de tijd om het door te lezen.

• mina_1985916
hey mensen ik ben vandaag naar die assesment gegaan en ik kan julie vertellen dat het best zwaar was. maar het ging wel goed. Ik heb de simulaties aardig gedaan. en ik werd 15 min geleden gebeld om te melden DAT CASEMA MET MIJ VERDER WILT :)

ik begin mijn training aanstaanden maandag ik dank iedereen die een tip heeft gegeven.

• racoon

racoon

mooowwww

mina_1985 schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 15:24:
hey mensen ik ben vandaag naar die assesment gegaan en ik kan julie vertellen dat het best zwaar was. maar het ging wel goed. Ik heb de simulaties aardig gedaan. en ik werd 15 min geleden gebeld om te melden DAT CASEMA MET MIJ VERDER WILT :)

ik begin mijn training aanstaanden maandag ik dank iedereen die een tip heeft gegeven.
Dat is erg mooi doe je Arno de groeten van me, als het goed is krijg je van hem training.

Met wie heb je het g esprek gehad

[ Voor 4% gewijzigd door racoon op 29-03-2006 15:35 ]

• mina_1985916
gesprek leider was Jeroen.

• racoon

racoon

mooowwww

Jeroen is wel aardige vent

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-11 23:23
toch niet te aardig he

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11 00:21

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Zou je niet full time gaan studeren?: aanbod bij call2 (Getronics Pink.R.) met deeltijd HBO nemen?

Wat heeft je van gedachten doen veranderen?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• mina_1985916
ik heb besloten om toch maar voltijd te gaan studeren omdat een voltijdbaan 40 uur naast een studie me toch te zwaar lijkt en daar begin ik dan liever niet aan. maar voltijd studeren is 3 a 4 dagen per week en dan gewoon bij casema werken in de avonden en het weekend is veel makelijker en als ik een weekje nodig heb om te leren dan kan ik die gewoon nemen bij casema bij PINK is dat een stuk moeilijker want je hebt een fulltime baan en het mooie is dat je bij casema elke week je eigenrooster kan veranderen.
Pagina: 1