pc chrashed spontaan onder knight online

Pagina: 1
Acties:

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Topicstarter
Mijn pc heeft een probleem

tijden het spel Knight online zit hij altijd vast. als ik net 3sec in het spel zit zit hij compleet vast...
soms duurt het wat langer maar ik kan geen 5 min spelen voordat hij vast zit

ik heb de volgende dingen al geprobeert:
Windows opnieuw geinstalleerd
videokaart drivers geupdate
mobo drivers nieuw

mijn specs zijn:
AMD 3000+
Asus a8v-e deluxe
ATI x800xt
1gig kingston
1x 12cm intake fan
1x 10cm outtake fan

Nou denk ik dat ik het probleem al wel weet ik heb een asus a8v-e die heeft een heel klein koelertje op het moederbord op mijn nordbridge te koelen:
Afbeeldingslocatie: http://www.darck.free.fr/asuschipset.jpg
dat koelertje was kapot (al na een half jaar) die heb ik er dus uitgehaalt ik dacht dat het geen kwaad kon, ik kan gewoon games spelen (The godfather) 1.5 uur lang en ik kan gewoon mijn finger op het koelblokje houden en het word niet eens heet alleen een beetje warm...(lauw warm)

Ik dacht bij mijzelf misschien dat hij TE warm word dus heb ik er een pentium 2 400mhz koelertje op vastgemaakt.

toen ik daarna Knight online starte kon ik 10 minuten spelen voordat hij weer vast zat volgensmij was het gewoon mazzel dat ik 10 minuten kon spelen en had het niks te maken met dat koelertje

Ik zit er over te denken om mijn moederbord weer op te sturen naar (de PCzaak) aangezien het koelertje na een half jaar al kapot was maar ik weer niet zeker of mijn moederbord aan daarwerkenlijk kapot is en ik vind het lullig om hem op te sturen terwijl hij niet eens kapot is

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je dat ook bij andere games? Zo nee, dan ligt het aan de game en richt je je daar eens op (patches, fixes, etc) :)

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Sowieso contact opnemen met de winkel over de kapotte fan.
Als je het alleen hebt bij Knights Online en dus ook nog andere spellen hebt getest dan 'The Godfather', zou het mogelijk ook een software probleem kunnen zijn natuurlijk. Heb je de nieuwste patch voor dat spel (1324 als ik goed gezien heb)?

Ook goeiemorgen BalusC :P

[ Voor 19% gewijzigd door _the_crow_ op 28-03-2006 11:22 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
[ 18/07/2005 ] Release Note : Patch 1302
dat is de nieuwste patch die ik heb geinstalleerd, (hij update automatisch volgensmij als je de game opstart)

the godfather had ik in het begin ook problemen mee, maar laatst speelde ik 1.5 uur maar toen zat hij ook ineens vast volgensmij, ik zal het volgende keer even testen

gister heb ik wel 2uur lang prime95 gedraait (om te kijken of hij te warm werd en dus toen ook vast ging zitten) geen problemen...

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
Goed, ik ben achter het probleem gekomen het lag aan mijn videokaart

mijn X800XT werkt blijkbaar niet met Knight Online

ik heb hem vervangen met een andere die ik nog had liggen, mijn fx5200 pci 256mb
en hij deed het in eens gewoon

(voor de kenners die het begin scherm kennen)
ik hij bij het begin scherm ook dat hij veel te snel reageerde je zag bij het beginscherm een vrouw met een ronde bal in haar hand en op de achtergrond vallende blaadjes dat ging veel te snel die bal ging heel snel heen en weer en die blaadjes fladderden als een idioot in het rond

heeft iemand een iedee waarom hij niet loopt met een x800xt? zou het een driver probleem zijn of zou mijn videokaart kapot zijn?
iemand een iedee?

uiteraard had ik bijgeleverde en de nieuwste drivers geinstalleerd....

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Het is altijd aan te bevelen alle VGA-drivers en de restanten ervan volledig te verwijderen. Daar is bij ATI een programma voor te downloaden. Daarna zou je de nieuwste drivers kunnen downloaden van dezelfde website van ATI.

Zie ook meuktracker: ATi Catalyst 6.3

Als je ook een GF kaart erin hebt gehad met de drivers, dan ontstaat er ook vaak een conflict. Hier zal bij nVidia ook wel een tool voor zijn om die te verwijderen.

[ Voor 34% gewijzigd door Guardian Angel op 02-04-2006 00:22 ]

ARME AOW’er

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
Guardian Angel schreef op zondag 02 april 2006 @ 00:18:
Het is altijd aan te bevelen alle VGA-drivers en de restanten ervan volledig te verwijderen. Daar is bij ATI een programma voor te downloaden. Daarna zou je de nieuwste drivers kunnen downloaden van dezelfde website van ATI.

Zie ook meuktracker: ATi Catalyst 6.3

Als je ook een GF kaart erin hebt gehad met de drivers, dan ontstaat er ook vaak een conflict. Hier zal bij nVidia ook wel een tool voor zijn om die te verwijderen.
ja klopt had ik ook gebruikt hoor, ik had zelf windows opnieuw geinstalleerd..

ik had ook iets anders gelezen op internet...

MrsMagic said...
I also have Dual core 4800+ and Gtx7800 (Only 1 at the moment)

To fix this Fast login Probelm.:--

control panel
Display
Settings
Advanced
trouble shoot
move slider 1 down "does not accelerate mouse pointer or 2d bitmaps"

This will fix login on a Very fast Pc..

zal dit eens proberen ik heb namenlijk een soortgelijk probleem
Pagina: 1