[Exchange2003]Iedereen dezelfde mailbox (maar ook weer niet)

Pagina: 1
Acties:

• nickbear
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-07 10:52
Beste Dames en Heren,

Het volgende probleem doet zich voor. Ik zit bij een bedrijf wat onderdeel is van een franchise-organisatie. Laten we als voorbeeld nemen; hema. Deze vestiging zit in Soest en heeft voor de organisatie 1 mailadres; soest@hema.nl .

Er zijn in soest 4 administratieve dames die alle 4 een eigen mailbox hebben, waarmee intern mee gemailed kan worden. Uitgaans mag enkel en alleen onder de naam soest@hema.nl gemaild worden.

Wanneer ik uitgaand ga mailen via SMTP krijg ik dus miep1@hema.nl als adres, maar dit adres bestaat niet, dus deze mag niet gebruikt worden.

Hoe zorg ik ervoor dat ze alleen onder de noemer soest@hema.nl kunnen versturen? Public mailbox o.i.d.? Heb m'n o'reilly exchange server cookbook al uitgepluist maar kom er even niet uit.

Alvast bedankt.

• sQuarecoW
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-08 07:25
ik denk dat je bij de dames gewoon in outlook in moet stellen dat het 'verstuur antwoord naar' veld ingevuld is met 'soest@hema.nl'

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vragen over Exchange zijn beter op z'n plek in Software Algemeen, ik ga je topic dan ook eventjes verplaatsen :)

Windows Operating Systems >> Software Algemeen

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Je gebruikt als mail client neem ik aan Outlook? Je zou ze ook met z'n vieren met IMAP naar dezelfde mailbox kunnen laten pointen.. Of kun je niet met de native Exchange client naar dezelfde mailbox connecten?

Weet wel dat je bij je exchange account in Outlook meerdere mailboxes kunt toevoegen..

[ Voor 19% gewijzigd door axis op 28-03-2006 10:52 ]

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• nickbear
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-07 10:52
sQuarecoW schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 10:45:
ik denk dat je bij de dames gewoon in outlook in moet stellen dat het 'verstuur antwoord naar' veld ingevuld is met 'soest@hema.nl'
Ok dat is inderdaad een optie. Maar hoe voorkom ik dat zei met het interne adres naar buiten KUNNEN mailen?