ik heb sinds kort een laptop voor op school met een intel centrino processor van 1.7 GH, maar wat doet centrino die laat hem gewoon op 700 mhz lopen omdat dat stroom bespaart. is er mischien een mogelijkheid dat ik mijn processor gewoon op 1.7 kan laten draaien continu.
Configuratiescherm -> power options -> always on.....Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 10:21:
ik heb sinds kort een laptop voor op school met een intel centrino processor van 1.7 GH, maar wat doet centrino die laat hem gewoon op 700 mhz lopen omdat dat stroom bespaart. is er mischien een mogelijkheid dat ik mijn processor gewoon op 1.7 kan laten draaien continu.
Als je de search had gebruikt had je gevonden
Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)
Waarom zou je willen dat hij altijd op 100% loopt als dat niet hoeft. Scaling is toch juist handig. Het maakt de laptop zuiniger en stiller. Als er geen load te verwerken is dan wil je toch niet dat de CPU altijd op 100% loopt?
Emos
Ja hij denkt dat de laptop langzaam is doordat de cpu op 700mhz draait, maar hij begrijpt niet dat speedstep er voor zorgt dat ie naar 1700mhz schiet zodra dat nodig is.Emos schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 10:26:
Waarom zou je willen dat hij altijd op 100% loopt als dat niet hoeft. Scaling is toch juist handig. Het maakt de laptop zuiniger en stiller. Als er geen load te verwerken is dan wil je toch niet dat de CPU altijd op 100% loopt?
Maar iig de "always on" setting zorgt er voor dat ie altijd op 1700mhz draait.
Omdat als hij continu op 1.7 draait alles gewoon sneller werkt. bijvoorbeeld het klikken op deze computer werkt al sneller, word starten, nero starten. bij programmas waar hij nog niet gaat overschakelen naar 1700 werkt het nu dus veel beter.
heel erg bedankt voor de tip
heel erg bedankt voor de tip
Je zou nu bijna wel mogen verwachten dat mensen weten dat een centrino processor niet bestaat en dat dit gewoon een Pentium M is. Naja, binnenkort spreken we over Intel ViiV Processoren. 
Naast dat de processor op 700 loopt, heeft de TS ook echt last van een trage laptop?
Zou kunnen toch? Zo niet, zie bovenstaande replies.
Naast dat de processor op 700 loopt, heeft de TS ook echt last van een trage laptop?
Zou kunnen toch? Zo niet, zie bovenstaande replies.
nee nu is ie perfect, alleen mis ik geluidskaart drivers, die ik niet kan vinden omdat ik niet weet welke geluidskaart ik denk gwn standard in het moederbord.
Verwijderd
kijk gewoon ff naar je model laptop, kijk op de siet van de fabricant naar de specs van de laptop en je weet wat voor geluidskaart het is
Bij een laptop zul je 9 van de 10 keer het beste bij de fabrikant je drivers moeten ophalen omdat er meestal fabrikant-specifieke dingen worden geregeld in die drivers. Klein voorbeeldje is dat bij oudere ATI mobile videokaarten geeneen normale ATI driver werkt.Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 10:35:
nee nu is ie perfect, alleen mis ik geluidskaart drivers, die ik niet kan vinden omdat ik niet weet welke geluidskaart ik denk gwn standard in het moederbord.
lol je gaat naar de website van de laptop zoekt het type op en drukt dan op download drivers
edit:
chips net te laat
edit:
chips net te laat
[ Voor 15% gewijzigd door ProVine op 28-03-2006 10:40 ]
het is dus een laptop van paradigit en op de website staat niks aan drivers voor deze laptop.
het is een paradigt 9250
het is een paradigt 9250
Je zou wellicht even kunnen nazoeken wat voor geluidskaart erin zit mbv een AIDA achtig programma?
er zit een AC97 Realtek ALC250 geluidskaart in en ik denk dat ik nu de goede drivers aan het downloaden ben.
Mensen bedankt voor de reacties.
Mensen bedankt voor de reacties.
Er zit gewoon een Realtek ALC250 in. Even op googlen, is zo gevonden. 
Daar was je dus zelf ook al achter.
Daar was je dus zelf ook al achter.
[ Voor 27% gewijzigd door _the_crow_ op 28-03-2006 10:53 ]
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
Daar hebben ATi mobile kaarten nog steeds last van. Maar goed, zo'n patcher eroverheen en het kan ineens welDjoekie schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 10:38:
[...]
Bij een laptop zul je 9 van de 10 keer het beste bij de fabrikant je drivers moeten ophalen omdat er meestal fabrikant-specifieke dingen worden geregeld in die drivers. Klein voorbeeldje is dat bij oudere ATI mobile videokaarten geeneen normale ATI driver werkt.
Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256
GoT Huisregels
Beetje eigen inzet mag ook wel, GoT is geen helpdesk
Allereerst is het tekenend dat je zegt dat je een "Centrino" processor hebt, terwijl dat het platform is. Je hebt een Pentium-M processor. Wees nauwkeurig, dan kun je ook beter zoeken. Met minimale zoekwerk had je namelijk kunnen vinden dat dit een standaardeigenschap van dergelijke notebooks is en hoe het evt uit te zetten. Bovendien horen specs in een eventuele topicstart en is het vinden van drivers echt basic werk dat je zelf hoort te kunnen.
Kijk, als je dat alles gedaan hebt en er nog niet uitkomt, dan mag je een GoT topic openen, maar doe dat niet voor zaken die gewoon op te zoeken zijn. Het is hier zoals gezegd geen helpdesk...
Beetje eigen inzet mag ook wel, GoT is geen helpdesk
Allereerst is het tekenend dat je zegt dat je een "Centrino" processor hebt, terwijl dat het platform is. Je hebt een Pentium-M processor. Wees nauwkeurig, dan kun je ook beter zoeken. Met minimale zoekwerk had je namelijk kunnen vinden dat dit een standaardeigenschap van dergelijke notebooks is en hoe het evt uit te zetten. Bovendien horen specs in een eventuele topicstart en is het vinden van drivers echt basic werk dat je zelf hoort te kunnen.
Kijk, als je dat alles gedaan hebt en er nog niet uitkomt, dan mag je een GoT topic openen, maar doe dat niet voor zaken die gewoon op te zoeken zijn. Het is hier zoals gezegd geen helpdesk...
Oslik blyat! Oslik!
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()