Toon posts:

Winfax Fax Sharing Client probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil Winfax installeren op mijn server, die gedraagd zich als Host station. Daarnaast heb ik verschillende werkstationnen die zich als Client gedragen. Nu wil ik de modem op het host station sharen. Als ik in de instellingen van mijn werkstationnen de fax modem die op de server staat verbonden wilt activeren, moet ik mijn ip of servernaam invoeren. Als ik dit doe staat er het in het "progress" balkje dat hij de computer gevonden heeft maar daarna gelijk krijg ik de volgende melding:

Setup cannot connect to WinFax PRO on server (Reason: Toegang geweigerd.). Check that this is the correct host name.

Ik heb gekeken op internet maar kwam iets alleen tegen als je Windows XP gebruikt, terwijl alle werkstationnen zijn uitgerust met Windows 2000 en de server met Windows Server 2000. Verder kan ik er niks over vinden. Weet iemand misschien hoe ik dit probleem kan oplossen?
Het lijkt een probleem met rechten.. alleen zijn de gebruikers toegevoegd die ik op mijn werkstationnen gebruik omdat ik ook met SQL server werk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog geprobeerd mijn account administrator rechten te geven. Nu krijg ik het volgende probleem:

Setup cannot connect to WinFax PRO on 192.168.1.2 (Reason: kan het serverproces niet starten omdat de geconfigureerde identiteit onjuist is. Controleer de gebruikersnaam en het wachtwoord.);. Check that this is the correct host name.

Weet iemand misschien een ander programma zoals Winfax, want me vertrouwen in Winfax is weg.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tsja. de meldingen van het OS zijn toch heel duidelijk. DIt duidt op een rechtenprobleem. Ik denk dat je het modem ook als gedeeld moet stellen op je server, en dan aan de desbetreffende groepen toebedelen :)
Overigens kan ik me niet voorstellen dat dat met Winfax niet zou kunnen - daar is het immers voor bedoeld als ik me niet vergis :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:09

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Klinkt zelfs nog duidelijker naar dcom-rechten kwestie :)

Zoek maar op symantec site wat je precies moet doen, is nog best een hoop als ik me goed herinner, zeker wanneer je ook nog xp clients hebt, daar is ook een speciale patch voor, maar er staat genoeg en duidelijk op de techsupport.

Als alternatief kun je natuurlijk ook windows server 2003 nemen met de faxclient, werkt op zich ook best aardig, kan de ontvangen faxen ook netjes in je exchange mail afleveren.

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen XP clients. De oplossingen die ik al op de Symantec site vond voordat ik hier kwam ging allemaal over windows XP SP2.

Verwijderd

Topicstarter
bump

Verwijderd

Topicstarter
bump 2
Pagina: 1