In mijn zoektocht naar een nieuwe PC had ik eerst het idee om een barebone systeem te kopen en ik dacht ook dat ik er over uit was. Ben toen echter toch nog wat topics hier gaan lezen over nieuwe complete systemen die voor hetzelfde geld toch wel een bijzonder leuk PCtje hadden samengesteld. Daarom voor mezelf ook maar eens gaan rondzoeken naar een leuk systeempje.
Doel PC:
- Internet + streaming audio
- Photoshop
- Games
Eisen aan nieuwe PC:
- Stabiel!
- Relatief stil
- Goed genoeg om de komende jaren prettig mee te werken en ook een game moet volgend jaar nog draaien in een redelijke resolutie.
- Hoeft niet best-of-the-best te zijn (SLI vind ik bijvoorbeeld overdreven).
- Overclocken doe ik niet aan.
Budget: 900 - 1000 euro
Met bovenstaande ben ik tot onderstaande configuratie gekomen. Ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden. Verwachten we bijvoorbeeld stabiliteitsproblemen door combi geheugen en moederbord? Is de voeding sterk genoeg voor de componenten? Let me know of het een nette configuratie is, want ik heb veel moeite om de knoop door te hakken
Mobo:
Asus A8N-E, prima prijs-kwaliteitsverhouding en SLI vind ik niet nodig.
Processor:
AMD Athlon 64 3500+ Venice 2.2 GHz, 2000 MHz, Boxed . Dual core is direct een flink stuk duurder en gezien het prijsverschil met de 3200 leken me die extra Hz wel ok.
Koeler:
Zalman CNPS7700-Cu Koper, in plaats van de standaard koeler omdat deze hopelijk wat stiller is.
Geheugen:
TwinMos 2GB DDR400-3200 Dual Channel 2048 MB, PC3200, 400 MHz, 2,5 , 2 GB om klaar te zijn voor de toekomst en uiteraard dual channel.
Videokaart:
Club3D VGA GeForce 7600 GT 256 MB, wilde eerst voor de 6800 gaan, maar gezien de prijs van deze kaart past deze ook nog wel binnen m'n budget.
HDD:
Samsung HDD Spinpoint SP2504C 250 GB, 7200 Rpm, 8 MB, Serial ATA II/300. Om mogelijke problemen nforce4 en maxtor e.d. te voorkomen en omdat ik al in meerdere topics heb gelezen dat de Samsung een lekker stille schijf blijkt te zijn.
DVD ReWriter:
NEC ND-4550A Bulk, Zwart
En al dit moois komt in de volgende behuizing:
Cooler Master Centurion 5 Zwart, Zilver Geen Voeding, 1 X 80mm , 1 X 120mm
met als voeding:
Tagan TG430-U15 430 Watt, Zwart, Met S-ATA Aansluiting, 24-pins
Salland Assemblage Desktop 1 Jaar
Totaal 996,99
Doel PC:
- Internet + streaming audio
- Photoshop
- Games
Eisen aan nieuwe PC:
- Stabiel!
- Relatief stil
- Goed genoeg om de komende jaren prettig mee te werken en ook een game moet volgend jaar nog draaien in een redelijke resolutie.
- Hoeft niet best-of-the-best te zijn (SLI vind ik bijvoorbeeld overdreven).
- Overclocken doe ik niet aan.
Budget: 900 - 1000 euro
Met bovenstaande ben ik tot onderstaande configuratie gekomen. Ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden. Verwachten we bijvoorbeeld stabiliteitsproblemen door combi geheugen en moederbord? Is de voeding sterk genoeg voor de componenten? Let me know of het een nette configuratie is, want ik heb veel moeite om de knoop door te hakken
Mobo:
Asus A8N-E, prima prijs-kwaliteitsverhouding en SLI vind ik niet nodig.
Processor:
AMD Athlon 64 3500+ Venice 2.2 GHz, 2000 MHz, Boxed . Dual core is direct een flink stuk duurder en gezien het prijsverschil met de 3200 leken me die extra Hz wel ok.
Koeler:
Zalman CNPS7700-Cu Koper, in plaats van de standaard koeler omdat deze hopelijk wat stiller is.
Geheugen:
TwinMos 2GB DDR400-3200 Dual Channel 2048 MB, PC3200, 400 MHz, 2,5 , 2 GB om klaar te zijn voor de toekomst en uiteraard dual channel.
Videokaart:
Club3D VGA GeForce 7600 GT 256 MB, wilde eerst voor de 6800 gaan, maar gezien de prijs van deze kaart past deze ook nog wel binnen m'n budget.
HDD:
Samsung HDD Spinpoint SP2504C 250 GB, 7200 Rpm, 8 MB, Serial ATA II/300. Om mogelijke problemen nforce4 en maxtor e.d. te voorkomen en omdat ik al in meerdere topics heb gelezen dat de Samsung een lekker stille schijf blijkt te zijn.
DVD ReWriter:
NEC ND-4550A Bulk, Zwart
En al dit moois komt in de volgende behuizing:
Cooler Master Centurion 5 Zwart, Zilver Geen Voeding, 1 X 80mm , 1 X 120mm
met als voeding:
Tagan TG430-U15 430 Watt, Zwart, Met S-ATA Aansluiting, 24-pins
Salland Assemblage Desktop 1 Jaar
Totaal 996,99
"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein