[ASP.NET / VB.NET]Image uploading

Pagina: 1
Acties:

• mistercash
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-02 08:24
Nu werken we aan een systeem dat twee interfaces zal hebben een interface voor de werknemers in VB en een interface voor klanten in ASP.NET.

Nu moeten we producten kunnen aanmaken. Bij deze producten moet er dus een afbeelding komen.
Nu zitten we een paar dagen te discussiëren hoe we deze afbeelding gaan stockeren.
Gaan we de afbeelding stockeren in de database of op file niveau en een link in de database zetten?

Wat zou het beste, makkelijkste zijn?

Kun je in VB.NET makkelijk een afbeelding laten uploaden naar een bepaalde map op een server?

De VB applicatie gaat door verschillende werknemers gebruikt worden. Daarom kunnen dus de afbeeldingen niet lokaal bewaard worden.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

pistole

Frutter

Google al gebruikt?

Eerste hit: File Upload with ASP.NET

Wat betreft het opslaan van files in een database of op het filesystem: daar zijn genoeg discussies over te vinden hier op GoT.

[ Voor 24% gewijzigd door pistole op 28-03-2006 08:44 ]

Ik frut, dus ik epibreer

• mistercash
Via asp.net weet ik.
Maar via een VB applicatie waar de werknemers op werken. Daar zou de mogelijkheid moeten zijn om images te kunnen uploaden naar een share die dan ook gebruikt wordt door ASP.NET.

• giMoz
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-01 09:10

giMoz

iets met meester...

als je versschillende systemen wil laten gebruiken van dezelfde afbeeldingen zijn shares nooit de handigste manier, altijd gekloot met rechten e.d.

dan is een database bijna altijd handiger...
Performance kan een issue zijn maar hoeft niet zolang je het niet hebt over duizenden plaatjes van enkele Mb's stuk..

[ Voor 3% gewijzigd door giMoz op 28-03-2006 08:57 ]

Of niet natuurlijk...

• mistercash
Hmm lijkt mij ook een redelijk antwoord.
Maar kun je de rechten niet laten overnemen van de bovenliggende map?

• giMoz
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-01 09:10

giMoz

iets met meester...

of je moet een asp(x) pagina de afbeeldingen laten streamen naar de browser
of elke gebruiker moet (lees) rechten hebben op de map met afbeeldingen..

heb er altijd gekloot mee gehad, voordelen van een database zijn dat je daar iig geen last mee hebt, en dat ze makkelijker zoekbaar zijn... :)

Of niet natuurlijk...

Pagina: 1