Aanloggen op domein lukt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:32

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
We hebben af en toe een raar probleem voor op een netwerkje van ons.
De server die het domein draait is een Win 2K3 PC, die een domeintje draait met een tiental PC's.
Echter af en toe als hij herstart wordt ( installatie van Windows updates ), zegt hj bijhet opstarten dat 1 service niet heeft kunnen opstarten.
Tot daar alles OK ( nuja, wat je ok kan noemen ), maar als hij deze melding heeft gehad en je wil aanloggne op het domein vanop een client PC, dan vindt deze client het domein niet.
Je kan op de client wel lokaal aanloggen, en vervolgens de server pingen, maar dat is dus alles.

Na enkele reboots van de server zodat je niet die error krijgt van dat er een servic eniet is kunnen starten, dan pas kan je terug aanmelden op het domein van de server.
Mijn vraag is nu, weet iemand welke service het is die ervoor zorgt dat je kan aanloggen op een domein ?
Dan kan ik deze in het services venster van de server nakijken en eventu aanpassen.
Of zou er nog elders een probleem kunnen zijn ( er is bv 1 van de 2 HD's die in RAID staat die de geest aan het geven is ( hardwarematige RAID mirroring )) ?

-| Hit it i would ! |-

Verwijderd

Kijk eens in de Event Log welke service niet wil starten !

• Brecht Laitem
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-06-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 08:22:
Kijk eens in de Event Log welke service niet wil starten !
idd, in de event viewer kan je zien welke service niet is opgestart. Verder vind ik vind een van de hatelijkste foutmeldingen die er zijn in windows. Dat hij in die waarschuwing dan ook eens direct zou zeggen welke service er niet opstart.

Verwijderd

waarschijnlijk zal het de netlogon service zijn, maar zoals hierboven ook al gezegt word, het staat ook in de event log.
Je kunt ook kijken welke service niet opgestart is terwijl hij wel op automatisch opstarten staat.
(servers willen ook wel eens deze melding geven als een service te langzaam op start, en als je daarna inlogt zie je alle services die automatisch moeten opstarten dat ze toch opgestart zijn)