Streng hoor!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielius
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-10 11:40
Dat ie geen +4 of +3 waard is ben ik het zeker mee eens maar dit is ook wel wat streng nietwaar? Nieuw trengheidsoffensief begonnen? :)

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1582753

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:00

botoo

💀 too old to die young

Zoals je zelf al zegt geen +4 of +3 waard, een linkje naar Google kan iedereen wel bedenken, dus wat is er mis met een powermoderatie van +3 naar +1? Je blijft met +1 boven het maaiveld.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielius
helemaal mee eens, vebaasde me alleen dat er zo snel een powermod overheen kwam ipv van het "natuurlijke" beloop even af te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Iets zegt mij dat het draadje niet echt storm liep. Dan kan een PM 2 dingen doen: een memo zetten om 2 dagen later alsnog de boel te modden of gewoon direct toeslaan. Wat is dan menselijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Gielius schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 11:55:
helemaal mee eens, vebaasde me alleen dat er zo snel een powermod overheen kwam ipv van het "natuurlijke" beloop even af te wachten.
Ah bedoel je het zo :), ik was idd wat vlotter dan anders maar dat was omdat ik dat draadje als laatste aan het doorlopen was voordat ik de rest van de dag offline ging. Verder is het zoals Ecteinascidin aangeeft geen hardlopend draadje. Daarbij komt dat je met die powermoderatie niet onder het maaiveld verdween dus lag de doorslag naar onder of naar boven nog steeds in het 'natuurlijke' beloop :).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielius
dank voor dit inzichtje in jullie bestaan _/-\o_
Is een bevredigend antwoord. Nogmaals ik denk niet dat mij sublieme :O post meer dan een +1 perse moet zijn verbssade me echter alleen op het snelle "ingrijpen" ... vandaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1596204

In het kader van 'streng hoor!' vind ik dit wel veel te laag gemodereerd. 0? kom op zeg. ;(

En een -3 Powermoderatie is gewoon machtsmisbruik: alsof ik een crimineel ben die op z'n plaats gezet moet worden. :/

[ Voor 30% gewijzigd door terabyte op 12-04-2006 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Machtmisbruiker :? :X meld zich.
Het nieuwsbericht gaat over een manager bij Microsofts Security Solutions-groep die een vrij radicale oplossing voor bepaalde malware-problematiek in gedachten heeft.

Je reactie:
Mike Danseglio heeft een vrij radicale oplossing voor bepaalde malware-problematiek in gedachten. Automatisch de harde schijf formatteren en het hele systeem opnieuw installeren is de enige effectieve manier om ervan verzekerd te zijn een rootkitvrij systeem te draaien

Dit is geen radicale oplossing, maar een normale oplossing die voor elk OS geldt. Dat je per se helemaal opnieuw moet beginnen moet dan ook niet worden betwist.

Microsofts taak en de taak van systeembeheerders is het proberen te *voorkomen* dat een systeem ueberhaupt geinfecteerd kan worden.
- Microsoft moet kwalitatief goede software schrijven
- Systeembeheerders moeten ervoor zorgen dat systemen ten alle tijden goed gepatcht zijn.
Je begint met aanhalen wat er gezegd is. Dat is prima want dat maakt een reactie vaak duidelijker, maar is geen onderdeel om een hogere score te verlangen.
Daarna noem je het een normale oplossing die voor elk OS geldtt. Dat is zonder onderbouwing of uitleg niet meer dan jouw persoonlijke mening en als zodanig imho geen bonusscore waard maar ook geen min-score.
Vervolgens ga je uitleggen waarom & hoe gepoogd moet worden om de malware-problematiek te bestrijden, prima bedoeld maar wel ietwat offtopic, imho geen aanvullende bonusscore.

Alles bij elkaar is een powermoderatie naar +1 verdedigbaar, je reactie voegt te imho te weinig toe aan de discussie om meer dan +1 waard te zijn.
Pas 11 uur later is er door een reguliere modder een -1 moderatie geweest waardoor je reactie onder het maaiveld verdween (imho te laag).

Om mij te verwijten dat de pm machtsmisbruik is lijkt me behoorlijk overtrokken, en jezelf de rol van crimineel toedichten slaat nergens op, door de pm is je reactie op de score gekomen waarmee hij begonnen is en daar is niets crimineels aan.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

botoo schreef op woensdag 12 april 2006 @ 17:10:
Alles bij elkaar is een powermoderatie naar +1 verdedigbaar, je reactie voegt te imho te weinig toe aan de discussie om meer dan +1 waard te zijn.
Pas 11 uur later is er door een reguliere modder een -1 moderatie geweest waardoor je reactie onder het maaiveld verdween (imho te laag).
Dan mag er op zich wel weer een puntje bij. Overigens heb je nog veel werk te verzetten want dan zijn bijna alle posts in bijna alle discussies te hoog gemodereerd.
Om mij te verwijten dat de pm machtsmisbruik is lijkt me behoorlijk overtrokken, en jezelf de rol van crimineel toedichten slaat nergens op, door de pm is je reactie op de score gekomen waarmee hij begonnen is en daar is niets crimineels aan.
Een powermoderatie is een middel waar pas in extreme gevallen gebruik van gemaakt moet worden. Als iets te hoog gemodereerd is, dan geeft met het een -1 Overgewaardeerd en opent met een een topic in dit forum om anderen te vragen de moderatie op een 'acceptabel' niveau te brengen.

Dus wanneer een poster direct een -3 powermoderatie krijgt (zonder topic in dit forum), dan impliceert dat dat de poster iets verkeerd heeft gezegd of gedaan. Powermoderaties dienen dus ook spaarzaam gebruikt te worden. Derhalve zal ik negatieve powermoderaties op mijn posts blijven beschouwen als motie van afkeuring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

terabyte schreef op woensdag 12 april 2006 @ 17:38:
Een powermoderatie is een middel waar pas in extreme gevallen gebruik van gemaakt moet worden. Als iets te hoog gemodereerd is, dan geeft met het een -1 Overgewaardeerd en opent met een een topic in dit forum om anderen te vragen de moderatie op een 'acceptabel' niveau te brengen.
./.
Dus wanneer een poster direct een -3 powermoderatie krijgt (zonder topic in dit forum), dan impliceert dat dat de poster iets verkeerd heeft gezegd of gedaan. Powermoderaties dienen dus ook spaarzaam gebruikt te worden. Derhalve zal ik negatieve powermoderaties op mijn posts blijven beschouwen als motie van afkeuring.
Een pm word pas ingezet als er meer dan 2 punten verschil gemaakt moet worden en/of wanneer de powermod verwacht dat de reactie niet meer op reguliere manier op een juistere score terecht zal komen. Jouw reactie stond met +4 imho behoorlijk te hoog gewaardeerd, door dat naar +1 verdwijn je niet onder het maaiveld en kan er nog steeds invloed door de reguliere modder uitgeoefend worden.
./.
Er worden al heel lang geen topics meer geopend als er een powermoderatie word uitgevoerd. Na de 'inloopperiode' is dat afgeschaft omdat dat veel te arbeidsintensief was.

Er word met een powermoderatie zeer beslist niet geimpliceert dat een poster iets verkeerd heeft gedaan of dat er een afkeuring is, maar dat de reguliere modders de plank misgeslagen hebben.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

terabyte schreef op woensdag 12 april 2006 @ 17:38:
Overigens heb je nog veel werk te verzetten want dan zijn bijna alle posts in bijna alle discussies te hoog gemodereerd.
Helaas heb je deels gelijk, maar gelukkig hoef (kan) ik dat niet alleen te doen, we doen dat met een team en met een beetje hulp van de reguliere modders en topics hier@TMF komen we een heel eind :).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-10 19:01
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1612407

eerlijk gezegd snap ik niet het -1 is.
En First post? :\

Ow ja, even waarom ik het meld: ;) het is al een paar keer eerder voor gekomen...

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt 750 GB echt gebruiken. Dus ongeveer 700 GiB minus de overhead van je filesystem. Een beetje een tweaker weet dat wel, en die discussie is zo vervelend dat we die maar gewoon niet meer moeten voeren. Misschien is een -1 wat overdreven, maar meer dan een 0 is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-10 19:01
Ok, kijk dat is wel fijn wat info d'r bij.
Ik snap het.
Bedankt. :)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Dat is idd geen firstpost.

FXDLS 'S&S edition'