[Flash/AS]Lastig te definiëren probleem met scenes

Pagina: 1
Acties:

• THiCE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 10:38

THiCE

Say it with a flourish!

Topicstarter
offtopic:
Allereerst mijn excuses voor al die vraagtopics van mij van de laatste tijd...

Maargoed, ik ben bezig met een Flashdingetje, dat uit 4 scenes bestaat:
- Start (met het menu)
- movie
- nog 2 scenes die niet relevant zijn

Nu kan ik vanuit Start prima de andere 2 scenes afspelen, middels gotoAndPlay("scene", "start"). Het probleem is nu alleen dat ik, als ik op de button 'movie' klik, die zich in Start bevindt, hij wel naar de movie scene gaat, maar dan slechts voor 1 frame. Dat kan wel enigzins kloppen, omdat die scene maar uit 1 frame bestaat, waar ik met ActionScript dan het embedded filmpje onder controle houdt.

Als ik de movie scene apart afspeel (control->test scene), dan gaat het allemaal prima. Alleen als ik het grote geheel afspeel, gaat het dus fout.
Ik kwam via wat sites en fora al terecht op de site van Macromedia, waarop stond om frames labels te geven, zodat je altijd zeker weet dat je naar het goede frame in de goede scene gaat. Dit heeft een ander probleem al wel verholpen, maar deze nog niet.

De code waarmee ik vanuit 'Start' naar 'movie' ga:
code:
1
2
3
on(release) {
gotoAndPlay("movie", "start_movie");
}

En de code die in de scene 'movie' staat, op het eerste (en enige) frame:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
speaker.stop();
song = new Sound();
song.onSoundComplete = function() {
    speaker.stop();
};
song.attachSound("a_thousand_ways");
playButton.onRelease = function() {
  song.start();
  speaker.play();

};
stopButton.onRelease = function () {
  song.stop();
  speaker.stop();
}

speaker is het filmpje, song is het geluid erbij, de knopjes spreken voor zich

Sommigen zullen dit als het standaardvoorbeeldje kennen uit de helpfiles van FlashMX 2004 :P, waar als uitleg bij de code staat:
This code first stops the speaker movie clip. It then creates a new Sound object (song) and attaches the sound whose linkage identifier is a_thousand_ways. Next, it defines an onSoundComplete handler for the song object, which stops the speaker movie clip once the sound has finished. Lastly, onRelease handlers associated with the playButton and stopButton objects start and stop the sound using the Sound.start() and Sound.stop() methods, and also play and stop the speaker movie clip.
Concluderend is mijn kernvraag: Hoe kan ik het bovenstaande werkend krijgen in combinatie met meerdere scenes? Of kan het alleen maar werkend worden, door de 'movie' scene in een losse SWF te gooien, en deze te importeren?

Het kan een beetje wazig verhaal zijn geworden, maar ik hoop dat iemand het begrijpt en me kan helpen met dit probleem :) Alvast bedankt!

I just can't believe all the things people say.
Why must I deal with this shit, every fuckin' day?

Verwijderd

het is uberhaubt een -slecht- idee scenes te gebruiken bij een webpagina, ze zijn bedoelt voor de makers van filmpjes en kloppen zo erg niet dat ze voor de webmensen "depreciated" zijn.
probeer ns van alle scenes aparte swf's te maken en die te laden (loadMovie(Num)) binnen 1 "centrale" SWF.

• THiCE

THiCE

Say it with a flourish!

Topicstarter
Dat is sowieso wel een goeie ja... Eens uitzoeken hoe dat werkt! Bedankt :)

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

heb je wel een stop commando op dat frame?

volgens mij gaat flash automatisch naar de volgende scene als alle frames zijn afgespeeld. (maar weet het niet zeker, flash is alweer even geleden, en scenes al helemaal, scenes are evil!)

Raar... Is zo gek nog niet

• THiCE

THiCE

Say it with a flourish!

Topicstarter
Hm ik zal even uitleggen hoe ik het nu maar heb gedaan:

De bewuste scene heb ik maar even nagemaakt in een aparte .fla, deze heb ik geëxporteerd naar filmpje.swf. Deze roep ik dan aan vanuit de 'main' swf (waar ik bij het aanroepen in frame 1 een stop(); commando heb), en dan werkt het wel :) Dus ja, scenes zijn echt kut inderdaad, maar het was voor een schoolopdracht en die docent wilde persé dat ik het met scenes deed :/

Verwijderd

niet zo'n goede docent dan :]
Pagina: 1